וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליפה כימית בארה"ב: מאות חלו, 300 אלף בלי מים

12.1.2014 / 18:10

הבית הלבן הכריז על אסון פדרלי בווירג'יניה המערבית, אחרי שחומר לעיבוד פחם זרם למאגרי השתייה ולנהר גדול. אחרי 4 ימים בלי מים לצרכים בסיסיים, מדפי המרכולים התרוקנו

מחסור במים בשל כימיקלים שדלף לבארות. וירג'יניה המערבית, ינואר 2014. GettyImages
חלוקת מים לתושבים בעיר צ'ארלסטון/GettyImages

כ-300 אלף תושבים בווירג'יניה המערבית סובלים ממחסור במים זה היום הרביעי, בשל דליפת כימיקלים למאגרי המים המרכזיים של המדינה ולנהר גדול. הרשויות מעריכות שיחלפו עוד כמה ימים עד שהסכנה תחלוף, ועד שניתן יהיה להשתמש שוב בברזים.

הזיהום אותר ביום רביעי בלילה, במתקן כימי סמוך לבירה צ'ארלסטון, והוא משפיע כעת על תשעה מחוזות לפחות. 671 בני אדם פנו לחדרי המיון עם תסמיני בחילה, סחרחורת והקאה, וארבעה מהם אושפזו. וטרינרים טיפלו ב-54 חיות שנחשפו לאדי הכימיקלים. התושבים אינם מורשים לשתות מי ברז, או להשתמש בהם לרחצה, לשטיפת כלים או לכביסה, אלא להדחת אסלות בלבד. בתי ספר ועסקים רבים נסגרו, והמחסור במים גרם לביטול כמה טיסות פנימיות.

באזורים הפגועים, רבים פשטו על מרכזי הקניות כדי לרכוש מים מינרלים, והמדפים התרוקנו תוך זמן קצר. כריס לואס, כורה פחם בן 42, סיפר כי הצליח לאתר שני בקבוקים עבור שכניו הקשישים. "הם לא יכולים לצאת מהבית, ואני משגיח עליהם", אמר.

חדשות נוספות מהעולם:
הרומן בארמון האליזה: זוגתו של נשיא צרפת "אושפזה עם דיכאון"
אריאל שרון בעיני הערבים: הגנרל השנוא שעורר סקרנות ומורא
שתה קוטל חרקים, הוכרז כמת - וקם לתחייה לאחר יום

מחסור במים בשל כימיקלים שדלף לבארות. וירג'יניה המערבית, ינואר 2014. AP
מדפי המרכולים התרוקנו במהירות/AP

הבית הלבן פרסם אזהרת אסון פדרלית עבור וירג'יניה המערבית, והורה לרשות לניהול מצבי חירום (FEMA) לשגר למדינה עשרות מכליות עם מי שתיה. התובע הכללי בוירג'יניה המערבית פתח בחקירה כדי לברר את נסיבות הדליפה.

הדליפה אירעה במאגר של Freedom Industries, השוכן ליד נהר אלק. פקחים של משרד הסביבה הגיעו למתקן ביום חמישי בבוקר, אחרי תלונות שהתקבלו יממה קודם לכן, באזור הבירה צ'רלסטון. התושבים התלוננו על ריח מוזר ומתוק באוויר, ועל תסמיני צריבה.

לדברי הרשויות, החברה התעכבה בדיווח על התקלה, ולא הגישה דיווח רשמי על הדליפה אלא שעה אחרי שהפקחים ביקרו במתקן. החומר שדלף הוא מסוג מתילציקלוהקסן מתנול (MCHM), המשמש לעיבוד פחם ואינו נחשב לסוג שהמתקן בודק את דליפתו באופן שגרתי. חשיפה לחומר גורמת לגירוי בעור ובעיניים ולבעיות נשימה. נשיא החברה הבטיח כי כל החומר שדלף כבר נוקה והוסר מהאזור.

מחסור במים בשל כימיקלים שדלף לבארות. וירג'יניה המערבית, ינואר 2014. GettyImages
גם החתול זכה למים מינרליים לשתיה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully