וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גנרל נועז", "בולדוזר" ו"קצב": מות שרון בעולם

"מוצק וחסון עם עיניים כחולות", "סיפור עם טעם של טרגדיה", "סימל את המלחמה גם כשהפך לאדריכל השלום". ברחבי תבל התעניינו במותו של "הגנרל חסר הפשרות שהפסיד בקרב האחרון"

צילום: דניאל בוק, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מוושינגטון ועד פריז, מלונדון ועד העולם הערבי: בכל רחבי העולם סיקרו את מותו של ראש ממשלת ישראל לשעבר אריאל שרון, שהלך לעולמו אתמול (שבת) הצבריים בבית החולים שיבא בתל השומר, והוא בן 85.

עוד על מותו של ראש הממשלה ה-11 של ישראל:
בגללו הפכתי ללוחם / אביגדור קהלני נפרד
מקרב לטרון עד יום הכיפורים: המפקד שתמיד צעד בראש
אובמה ספד לשרון: הקדיש את חייו למען ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האבטיפוס של החייל-איכר הציוני". הדיווח ב"ניו יורק טיימס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"ניו יורק טיימס", שנחשב בעיני רבים לעיתון החשוב בעולם, תואר שרון כ"ציוני נועז שחיפש שלום בתנאים שלו". בידיעה הראשית באתר האינטרנט נכתב כי שרון "היה מהדמויות המשפיעות ביותר בהיסטוריה של ישראל. גנרל פיקח וחסר פשרות שמילא כמעט כל תפקיד בממשלה. מבחינות רבות, סיפורו של שרון היה סיפורה של ארצו".

"חסון ומוצק, עם עיניים כחולות, חיוך ושיער בלונדיני שהלבין בזקנתו, שרון היה האבטיפוס של החייל-איכר הציוני", נכתב על שרון בעיתון האמריקני. "הוא האמין בצורה בלתי מתפשרת כי הישענות על אחרים המיטה על עמו אסונות, וכי היהודים חייבים להגן על עצמם בלי מבוכה או פחד".

ב"וושינגטון פוסט", עיתון אמריקני חשוב נוסף, הוגדר שרון "דמות מונומנטלית בהיסטוריה המודרנית של ישראל. הוא סימל את עברה המלחמתי של המדינה, גם כשהפך לאדריכל של השלום העתידי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עבור ישראלים רבים, שרון היה לוחם הרואי". הידיעה ברשת BBC/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשת BBC הבריטית נכתב כי ראש הממשלה ה-11 היה "ענק בזירה הצבאית והפוליטית של ישראל, אבל עורר מחלוקת במהלך הקריירה הארוכה שלו. עבור ישראלים רבים, שרון היה לוחם הרואי, לאחר שהוביל את המערכות הנחושות במלחמות ב-1967 וב-1973", נכתב. "אבל עבור פלסטינים רבים, הוא היה 'הקצב', שהיה אחראי לסגר על ביירות ולמותם של לפחות 800 אזרחים במחנות הפליטים סברה ושתילה ב-1982".

ברשת Sky המתחרה כונה שרון "הבולדוזר". "החייל הוותיק נלחם בכל מלחמות ישראל החשובות לפני שהחל בקריירה פוליטית סוערת ב-1973", נכתב. בידיעה על מותו של שרון הביאו גם את תגובתו של ארגון הטרור חמאס, שהביע "שמחה גדולה על מותו של הפושע שרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נלחם בכל מלחמות ישראל החשובות לפני שהחל בקריירה פוליטית סוערת". הדיווח על שרון ב-Sky/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"גרדיאן" הבריטי ביקשו להדגיש כי מותו של שרון היה צפוי למדי, וכתבו כי הדבר היה "מפתיע פחות עבור ישראל לעומת השבץ שבו לקה בשיא כהונתו כראש ממשלה ב-2006. הוא היה דמות ענקית, מילולית ומטאפורית. המוניטין שלו כלוחם חסר פשרות וכמדינאי בעל השקפה ימנית קיבלו תפנית בתקופה שקדמה לשבץ, עם החלטתו המפתיעה להסיג את הכוחות הישראליים ואת המתיישבים מרצועת עזה, ונחישותו להוציא לפועל את הפינוי על אף התנגדותה של אופוזיציה עוינת והאשמות בדבר בגידה שהופנו כלפיו".

אתר הגרדיאן מדווח על מותו של אריאל שרון. ינואר 2014. The Guardian, צילום מסך
הכניסו את הדברים לפרופורציה. ה"גרדיאן"/צילום מסך, The Guardian

ב"לה-פיגארו" הצרפתי נכתב כי שרון – שתואר כ"מדינאי שמשך שנאה ויצרים רבים יותר מכל אחד אחד בישראל ומחוצה לה – נחל תבוסה בקרב האחרון שלו. לסיפור שלו יש טעם של טרגדיה".

אתר לה פיגרו מדווח על מותו של אריאל שרון. ינואר 2014. Le Figaro, צילום מסך
"משך שנאה ויצרים רבים". לה-פיגארו/צילום מסך, Le Figaro

בעיתון "אל פאיס" הרואה אור בספרד הסבירו כי במותו, היללו את שרון פה אחד בכל קצוות הקשת הפוליטית. בנוסף לכך, ציטטו את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ש"היה במחלוקת קשה עם שרון בעקבות הנסיגה מרצועת עזה".

אתר אל פאיס מדווח על מותו של אריאל שרון. ינואר 2014. El pais, צילום מסך
הזכירו את המחלוקת בין שרון לנתניהו. אל פאיס/צילום מסך, El pais

ברשת "אל-ג'זירה" הערבית הפועלת מקטאר נכתב כי שרון היה "מהדמויות האיקוניות והשנויות במחלוקת ביותר. כאחד הגנרלים המפורסמים של ישראל, הוא נודע בטקטיקות נועזות ובסירובו לציית לפקודות מעת לעת", וזאת בהתייחס להחלטות שקיבל במלחמת יום הכיפורים. "כפוליטיקאי, הוא נודע כ'בולדוזר', אדם שחש בוז כלפי מבקריו בעודו מצליח לגרום לדברים לצאת לפועל", הוסיפו.

אתר אל ג'זירה מדווח על מותו של אריאל שרון. ינואר 2014. Al Jazeera, צילום מסך
"טקטיקות נועזות וסירוב פקודות". אל-ג'זירה/צילום מסך, Al Jazeera

סוכנות הידיעות הבריטית רויטרס כתבה בפתח הידיעה על מותו: "ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, לוחם-מדינאי חלוצי ששינה את פני האזור והושמץ על ידי אויביו הערבים, מת היום בגיל 85. שרון הותיר אחריו עקבות במזרח התיכון באמצעות כיבושים צבאיים ובנייה בהתנחלויות, אבל גם בהחלטה מעוררת התדהמה לסגת מרצועת עזה". בסוכנות AP האמריקנית נפתחה הידיעה המקבילה בתיאור עלייתו של שרון להר הבית באוקטובר 2000, בצעד שעורר מחלוקת רבה ונטען כי הביא לפרוץ האינתיפאדה השנייה. "זה היה שרון ברגעיו המשובחים: גופו הגדול והכבד מיטלטל מאחורי חומה של אנשי אבטחה, הגנרל לשעבר הוביל תהלוכה לתוך העיר העתיקה בירושלים".

(עדכון ראשון: 20:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully