וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "חשים שמחה גדולה עם מותו של הפושע שרון"

דובר חמאס בעזה אמר כי "מותו של הרודן מקנה לנו ביטחון". בכיר הפתח ג'יבריל רג'וב: "זו בושה שהפושע שהיה אחראי לרצח ערפאת לא יעמוד לדין בינלאומי". אבו מאזן טרם הגיב

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

תנועת חמאס בעזה בירכה על מותו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, שהלך לעולמו בצהריים (שבת) אחרי שמונה שנים בתרדמת. דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אמר כי "מותו של הרודן מקנה לנו תחושת ביטחון, ומחזק את אמונתו בניצחון". לדבריו, "היום, אנו מרגישים שמחה גדולה בשל הסתלקותו של הפושע, שידיו מגואלות בדמם של בני עמנו, ובדמם של מנהיגנו כאן ובגלות".

בכיר הפתח, ג'יבריל רג'וב, אמר במקביל כי "זו בושה ששרון לעולם לא יעמוד למשפט בינלאומי בגין פשעיו". לדבריו, "שרון היה פושע ואחראי לרצח יו"ר הרשות יאסר ערפאת. תמיד קיווינו שהוא יעמוד לדין בבית משפט לפושעי מלחמה".

ג'יבריל רג'וב בראיון לאבי יששכרוף וינון מגל ברמאללה, 5 פברואר 2013. דרור עינב
ג'יבריל רג'וב/דרור עינב

חבר הפרלמנט הפלסטיני, ד"ר מוסטפא ברגותי, הנחשב למתון בדעותיו, התקשה גם הוא לספוד לשרון. "לפלסטינים אין זכרונות טובים ממנו", אמר בשיחה עם רשת בי-בי-סי. ברגותי ציין כי "אסור לחגוג אף מוות, אך צריך להזכיר ששרון היה איש מלחמה, ונכשל בשלום עם הפלסטינים".

דניס רוס, לשעבר השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, שהיה מעורב בקרוב בשיחות השלום בין ישראל לפלסטינים, אמר מוקדם יותר כי "לאריאל שרון היה מוניטין של אדם שעשה מעשים מאוד שנויים במחלוקות. מצד שני, כשהיה לראש ממשלה, הוא הפך לאדם שמוכן לעשות מעשים אמיצים מאוד, שמעטים צפו אותם".

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) טרם הגיב על מותו של שרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully