וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: בכיר אמריקני גורש במחאה על מעצר הדיפלומטית

בוושינגטון מקווים כי סילוקו של איש הסגל, שזהותו לא פורסמה, ישים סוף למשבר המתמשך שהחל עם מעצר סגנית הקונסול בניו יורק. היא הואשמה בניצול עובדת, ועזבה "בראש מורם"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(הודו מגיבה בזעם על מעצר הדיפלומטית, בחודש שעבר)

האם זה סופו של המשבר ביחסים בין ארצות הברית להודו? וושינגטון אישרה אמש (שישי) כי דמות בכירה תעזוב את השגרירות האמריקנית בניו דלהי, לבקשת הודו. מדובר בהתפתחות האחרונה בפרשה שהעכירה את היחסים בין שתי המדינות בשבועות האחרונים, מאז מעצרה של סגנית הקונסול ההודי בניו יורק, דוויאני קוברגדה. זהותו של איש הסגל האמריקני שגורש לא פורסמה, אולם מקורות המעורים בפרטים אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא בדרג זהה לזה של קוברגדה, וכן כי הוא היה מעורב בפרשה.

הדיפלומטית ההודית הבכירה נעצרה באמצע הרחוב, בשעה שהביאה את בתה לבית הספר, בשל חשדות לפיהם הייתה אחראית להונאת ויזה, ושילמה שכר נמוך מזה המותר בחוק לעוזרת הבית שהעסיקה. תלונה שהגישה העוזרת, הודית בשם סנגיטה ריצ'רד, היא שהביאה למעצר. הדיפלומטית הכחישה מכל וכל את שיוחס לה, והאשימה את העוזרת בגניבה ובניסיון סחיטה. הישארותה של ריצ'רד בארצות הברית עלולה לגרום להמשך המתיחות בין שתי המדינות, שהסחר ביניהן נאמד בכ-100 מיליארד דולרים בשנה.

עוד מהנעשה בעולם:
איראן: פתרנו המחלוקות על יישומו של הסכם הגרעין
מה גרם לרבע מהבריטים לוותר על אלכוהול?
פסטיבל הקרח ודלי מים בפרצוף: כך נראה השבוע בעולם

כבר לא חסינים מפני דוחות חניה

שלשום הוגש נגד קוברגדה כתב אישום בבית משפט בניו יורק, אולם הודות לחסינות הדיפלומטית – שעליה סירבה לוותר – היא הורשתה לעזוב את ארצות הברית מבלי לעמוד לדין. עם שובה לניו דלהי אמש, אמרה קוברגדה בת ה-39 לסוכנות הידיעות רויטרס: "אני רוצות להודות לעם שלי על התמיכה בי". אביה שקיבל את פניה, אמר: "אנו שלווים ומאושרים שהיא שוב בבית, והמומים מהתמיכה שקיבלנו מהמדינה". עוד טרם המריאה להודו, ציין עורך דינה דניאל ארשק כי היא עוזבת "בראש מורם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מפגינים מול הקונסוליה האמריקנית בהיידראבד במחאה על מעצר דיפלומטית הודית בניו יורק. 16 בדצמבר 2013. AP
מפגינים נגד המעצר מחוץ לקונסוליה האמריקנית בהיידראבד שבדרום הודו, בחודש שעבר/AP

משרד החוץ האמריקני הביע צער על ההתפתחויות האחרונות וכן תקווה כי עזיבתם של שני הדיפלומטים ישים סוף למשבר. "אנו מצטערים עמוקות על כך שהממשלה ההודית הרגישה כי הכרחי לגרש דיפלומט שלנו", אמרה דוברת המשרד ג'ן סאקי לכתבים בבירה האמריקנית. היא ציינה כי "ללא ספק, זו הייתה תקופה מאתגרת ביחסים בין ארצות הברית להודו. אנו מצפים ומקווים כי הפרשה תגיע לסיומה, וההודים ינקטו צעדים משמעותיים לשיפור מערכת היחסים עם ארצות הברית ולהשיב אותה למקום בונה יותר".

מאז החל המשבר נקטה הגיבה הודו צעדים שונים במחאה על המעצר. בין השאר, הסירה את רוב אמצעי האבטחה סביב השגרירות האמריקנית בניו דלהי וביטלה פגישות שנקבעו עם בכירים אמריקנים שביקרו במדינה האסיאתית. רק ביום רביעי הורתה הודו לשגרירות להפסיק את ה"פעילות המסחריות המתנהלת בשטחה", וכן הודיעה כי כלי הרכב של השגרירות לא יהיו חסינים עוד מפני דוחות תנועה וחניה. כעת, כאמור, מקווים בוושינגטון כי גירוש הדיפלומט האמריקני יביא לסופה של השתלשלות האירועים המביכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully