וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 88 נאשם באחד ממעשי הטבח האכזריים שביצעו הנאצים

הרשויות בגרמניה הושיבו על כיסא הנאשמים קשיש נאצי בן 88 בגין מעורבות ברצח של כ-650 תושבי הכפר אורדור-סור-גלאן שבצרפת, מהם 205 ילדים, במהלך מלחמת העולם השנייה

נשיא צרפת פרנסואה הולנד מבקר באתר ההנצחה ההיסטורי לטבח באורדור-סור-גלאן. AP
נשיא צרפת פרנסואה הולנד מבקר באתר ההנצחה לטבח/AP

הרשויות בגרמניה העמידו היום (רביעי) לדין פושע נאצי בן 88 בגין מעורבות באחד ממעשי הטבח האכזריים ביותר שאירעו במהלך מלחמת העולם השנייה. מדובר בהוצאתם להורג של 642 בני אדם, מהם 205 ילדים, על ידי חיילי אס.אס בכפר אורדור-סור-גלאן הסמוך ללימוז' שבצרפת ב-1944.

עוד חדשות מהעולם:
האם נשיא חדשות FOX הוא אנטישמי מטורף ועבריין מין?
שמועות ומסתורין אופפים את רצח החרדי בניו יורק
אחרי חודש בתפקיד: חקירה נגד המפכ"ל החדש של ארדואן

התביעה הגרמנית האשימה את האיש, שהיה בן 19 בעת ביצוע המעשים, ב-25 סעיפי רצח ובסיוע לרציחתם של עוד כמה מאות. במהלך שנות ה-50 של המאה הקודמת נשפטו 60 חיילים נאצים בגין מעורבות בטבח. 20 מהם הורשעו והשאר שוחררו. בשנה שעברה נפתחה חקירת האירוע המזוויע מחדש, ובמסגרתה אותר הפושע הקשיש.

הטבח הנודע לשמצה באורדור-סור-גלאן התרחש בליל ה-10 ביוני 1944. למרות שתושבי הכפר לא היו מעורבים בפעילות נגד הנאצים, נכנסו חיילי אס.אס אל הכפר, ביקשו מהגברים להתאסף בכיכר העיר, ואת הנשים והילדים העלו לכנסייה. החיילים ירו לכיוון רגליהם של הגברים שהתכנסו במרכז הכפר כדי שימותו לאט יותר. כאשר לא יכולים היו עוד לזוז, אם מחומרת הפציעה או ממוות, שפכו עליהם דלק. לאחר מכן, שרפו החיילים את הכנסייה, והנשים והילדים שניסו לברוח דרך החלונות והדלתות נורו במכונות ירייה. רק כמה ימים לאחר האירוע, הורשו הניצולים לקבור את המתים.

הכפר, שנחרב כולו בליל הטבח, הוקם מחדש לאחר מלחמת העולם השנייה הרחק מהריסות הכפר המקורי, וכיום מתגוררים בו כאלפיים תושבים. לאחר המלחמה קבע נשיא צרפת, שארל דה גול, שהכפר לעולם לא ייבנה מחדש ויהווה עדות לאכזריותם של הנאצים. כיום הוא משמש אתר הנצחה לזכר קורבנות הטבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully