וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודש בתפקיד: חקירה נגד המפכ"ל החדש של ארדואן

פאנל מיוחד של בית המשפט העליון פתח בחקירה נגד מפקד משטרת איסטנבול. הוא הוצנח לתפקיד, אחרי שבניהם של 3 שרי ממשלה נחקרו בפרשת השחיתות שמטלטלת את טורקיה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט העליון בטורקיה חוקר את מפקד משטרת איסטנבול, סלמי אלטינוק, במסגרת פרשת השחיתות שבה נחקרים מקורביו של ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן. החקירה נועדה לבדוק אם אלטינוק "חרג מסמכותו".

אלטינוק, שלא הגיע משורות המשטרה, קיבל במפתיע את הפיקוד על משטרת איסטנבול ב-19 בדצמבר 2013. המפקד הקודם, חוסיין צ'פקין, הודח אחרי ששלושה מבניהם של שרי הממשלה נעצרו לחקירה.

אלטינוק אמר כי לא ידוע לו מדוע זומן לחקירה, אך הוסיף כי "הכל לברכה". ההחלטה לחקור את הקצין הבכיר היא הראשונה שמתקבלת בהתאם לחוק שעבר ב-2005, שמתיר לבית דין מיוחד של בית המשפט העליון לחקור שופטים וקציני משטרה.

שוטר סמוי עוצר מפגין בכיכר טקסים, איסטנבול. 6 בינואר 2014. רויטרס
שוטר סמוי עוצר מפגין שמחה נגד ארדואן, אמש בכיכר טקסים באיסטנבול/רויטרס

במקביל, בית הדין המיוחד פתח בחקירה נגד התובע הכללי של איסטנבול, ונגד תובעים נוספים שהיו מעורבים בפרשה. אחד מהם, מועמר אקאס, הודח בחודש שעבר בטענה שהדליף לתקשורת את פרטי החקירה, ושסירב להוציא צווי מעצר נגד כמה עשרות חשודים. אחרי פיטוריו הוא טען כי הופעלו עליו לחצים מהדרגים הגבוהים ביותר של התביעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

לפנות בוקר, הדיחה ממשלת טורקיה 350 שוטרים וקצינים בכירים המוצבים באנקרה. בין היתר, הודחו 80 מנהלים בכירים, בהם ראש האגף לפשיעה כלכלית, ראש האגף ללחימה בפשע מאורגן וקצינים מהיחידה ללוחמה בפשיעת סייבר.

עוד הודח מחמוט אזמאז, מפקד היחידה לפיזור הפגנות באנקרה, שנטען כי הורה לאנשיו להשתמש בכוח מופרז נגד המפגינים בחודשי הקיץ. השוטרים המודחים הוצבו במשטרת התנועה ובתחנות נידחות הרחק מאנקרה.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, מאשים את המשטרה ואת הרשות השופטת במדינה ב"מזימה נגד השלטון", שמקורה בגורמים חיצוניים. בין היתר הוא טוען כי מאחורי המזימה עומד איש הדת הגולה פתהוללה גולן, המתגורר בפילדלפיה, וטוען כי הוא פועל בסיוע ארה"ב ובסיוע מדינות זרות, בהן ישראל, כדי למוטט את השלטון בטורקיה.

מקורביו של גולן, הנמנים על תנועת "השירות" (חיזמת), מחזיקים בעמדות מפתח במשטרה ובמערכת השלטון. ככל הנראה, בין השוטרים שהודחו נמצאים חברי "השירות".

לפי כמה פרשנויות, החקירה המשטרתית כולה החלה כנקמה מצד אנשיו של גולן, על החלטת הממשלה לסגור את מוסדות החינוך שלהם בטורקיה. אנשיו של גולן מכחישים בתוקף את מעורבותם בפרשה.

עוד על פרשת השחיתות בטורקיה
ארדואן הדיח בין לילה 350 שוטרים וקצינים בכירים
סיוט בחופשת הלימודים: טור מיוחד מלב ההפגנות באיסטנבול
פרשנות: האם ארדואן ישרוד את האיום הגדול ביותר על שלטונו?
פרשנות: השדים של ארדואן מאיימים להשמיד את טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully