וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצר חשוד בדקירת הילדה בפסגות באוקטובר

צה"ל עצר את עבדאללה אבו קביטה, בן 22 מאל-בירה, בחשד לדקירת הילדה נועם גליק בת התשע. צעיר נוסף נעצר בחשד שסייע לו. לטענתם הם התכוונו לגנוב נשק מהבית

מערכת וואלה!

(בני משפחת גליק משחזרים את רגעי האימה)

צה"ל עצר פלסטיני החשוד בדקירת הילדה נועם גליק בת התשע ביישוב פסגות שבאזור ירושלים בתחילת חודש אוקטובר 2013 - כך הותר היום (שני) לפרסום. החשוד, עבדאללה אבו קביטה, בן 22 מאל-בירה, נעצר יחד עם צעיר פלסטיני נוסף בשם שבל כרעאן, בן 19, החשוד כי סייע לו.

עוד בוואלה! חדשות:
"פגע וברח" בבאר שבע: "הנהג הפוגע הוא תת-אדם"
יועצו של קרי נועד עם בכירים בהנהגת המתנחלים
המחאה נמשכת: מבקשי המקלט צועדים אל שגרירויות זרות

בחקירתם במשטרה סיפרו כי התכוונו לפרוץ לבית בפסגות על מנת לגנוב נשק. השניים הגיעו לפסגות כמה ימים לפני הפיגוע, חתכו את הגדר ונכנסו לאזור הבית בו נדקרה הילדה. ב-5 באוקטובר פרץ אבו קביטה לבית המשפחה. כאשר נתקל בילדה, הוא דקר אותה בכתפה ונמלט בחזרה. במשטרה עדיין חוקרים אם האירוע בוצע על רקע לאומני או פלילי. מפקד תחנת בנימין סגן-ניצב דודי חיון, ביקר בבית המשפחה ועדכן אותם על ההתפתחויות בפרשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילדה נועם גליק ובני משפחתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה יוסי פינטו, אמר בשיחה עם כתבים כי על אף שבחקירה הודה החשוד כי הוא הגיע ליישוב כדי לבצע מעשה פלילי, הוא מכנה אותו "מחבל". לדבריו,"שאלת המניע פחות חשובה במקרה זה. הוא דקר ילדה בת תשע. המניע לא רלוונטי". אל"מ פינטו הוסיף: "מדובר במחבל בודד ללא רקע של תשתית או ארגון מאחוריו. במהלך החקירה הוא מסר פרטים רגישים שרק מי שהיה מעורב באירוע יכול היה לדעת אותם. נתפסה גם הסכין. הוא סיפר בחקירה שהגיע עם סכין כחלק מהמוכנות לאירוע שמשהו יסתבך. צעקות הילדה הם שהרתיעו אותו ולכן דקר אותה וברח מאותו פתח ממנו נכנס".

ישראל גליק - אביה של נועם בת התשע שנפצעה בפיגוע הדקירה בפסגות סיפר לוואלה! חדשות על התחושות בבית: "זה באמת פרי עמל של הצבא והשב"כ שלא שוכח ולא סולח. קןדם כל תודה לגופים האלה שבזכותם אנו יכולים לשישון בשקט ובאמת לאחר הידיעה המשמחת הילדים יושנים יותר בשקט. המחבל שנכנס לכאן ניסה לקטול חיים והמענה הוא להוסיף חיים, לבנות, להוסיף עוד מקומות תעסוקה. נשמח שהענה לטרור יהיה תוספת חיים".

"אדם עם כובע ירה בי"

במשך יותר מחודש ניסו בשירות הביטחון הכללי לגלות את זהות הפלסטיני שפרץ ליישוב פסגות ודקר את הילדה נועם בפתח ביתה. בשבוע האחרון התקבל מידע מודיעיני במשטרת ישראל על פלסטיני שחשוד בעבירות פליליות אשר ככל הנראה דקר את הילדה בעת הפריצה. המידע הועבר לשב"כ ובפעילות מיוחדת של צה"ל נעצר החשוד שהודה בחשדות המיוחסים לו.

במוצאי שבת, 5 באוקטובר, הוקפצו כוחות צבא להתנחלות פסגות, לאחר שהילדה נפצעה באורח קל מירי מחבלים שחדרו ליישוב. חיילים וכוחות משטרה ערכו סריקות באזור וגילו פירצה בגדר החכמה המקיפה את היישוב. כמו כן אותו עקבות סמוך לגדר. לדברי הילדה, שנותרה בהכרה מלאה על אף הפציעה, היא זיהתה את היורה. "ראיתי אדם עם כובע גרב יורה בי, כנראה עם אקדח", סיפרה הילדה למשפחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully