וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נמשכת: מבקשי המקלט מפגינים מול שגרירויות זרות

ביומה השני של המחאה אלפי מבקשי מקלט צעדו גם אל נציבות האו"ם לפליטים. במכתב שימסרו לשגרירויות שונות יבקשו: "אל תניחו לממשלת ישראל לכלוא אותנו ולנהוג בנו כפושעים"

צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל

מחאת מבקשי המקלט נמשכת: לאחר ההכרזה על שביתה כללית וקיום הפגנות המוניות במרכז תל אביב, מבקשי המקלט בישראל מוחים הבוקר (שני) מול שגרירויות זרות ומול משרדי נציבות האו"ם לפליטים בתל אביב, בבקשה לסייע להם להתמודד עם "ידה הקשה של ממשלת ישראל", כדבריהם.

עוד כתבות בנושא:
נציבות האו"ם: "ישראל מטילה פחד על מבקשי מקלט"
הפליטים מפגינים, המסעדות קורסות
"דפני ליף" של האריתראים: "הממשלה מסיתה נגדנו"

מארגני ההפגנות קיימו הבוקר תדרוך לסדרנים מטעמם שמפוזרים בין ההפגנות, ואלפי מבקשי מקלט החלו לצעוד מגינת לווינסקי בדרום תל אביב לעבר משרדי נציבות האו"ם לפליטים וכן למתחמי השגרירויות. השובתים מפגינים מול שגרירויות ארצות הברית וצרפת - שם מתקיימת ההפגנה המרכזית, וכן מול שגרירויות גרמניה, בריטניה, שבדיה, אתיופיה, איטליה, קנדה. לטענת מארגני המחאה, כ-10 אלפים מבקשי מקלט מפגינים ברחבי תל אביב. המפגינים חסמו לזמן קצר את הכביש שמול שגרירות ארה"ב, אך הסדרנים השתלטו על המפגינים והמשטרה ומג"ב נמנעו מלהתערב.

פליטים צועדים מגן לוינסקי לשגרירויות ברחבי תל אביב. ינואר 2014. דרור עינב
המפגינים צועדים בתל אביב/דרור עינב

פילמון, מבקש מקלט מאריתריאה השוהה בישראל שלוש שנים, מסר ליד נציגת שגרירות ארה"ב מכתב בשם מבקשי המקלט לשגריר האמריקני, שבו הם מבקשים כי ילחץ על מדינת ישראל לפעול על פי אמנת הפליטים והחוק הבינלאומי, לבדוק את בקשותיהם למקלט ולא לכלוא אותם. "בתקופה האחרונה ישראל מחמירה יחסה אלינו ומתייחסת אלינו כאל פושעים שיש להשליך לכלא", אמר פילמון. "אנחנו פונים לשגרירויות השונות שיסייעו לנו לקבל זכויותינו כפליטים. שיבדקו אותנו ויפסיקו לפזר שקרים". הוא הוסיף: "הדה-הומניזציה שעושים לנו היא בלתי נסבלת כשהמציאות רחוקה כל כך ממה שמתארים. החלטנו שאנחנו לא יכולים לשתוק יותר ונילחם על זכויות בסיסיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פליטים מפגינים מול שגרירות ארצות הברית. ינואר 2014. דרור עינב
המפגינים מול שגרירות ארצות הברית בתל אביב/דרור עינב

"אני בטוח שהקריאות יגיעו למישהו", אמר מייקל, תושב אריתריאה בן 23 השוהה בישראל כארבע שנים. "קשה לי להאמין שאפשר להתעלם מכמות כהגדולה של אנשים שיוצאים מדי יום וזועקים". לדבריו, בשבוע שעבר הוא ניגש לחדש את אשרת השהייה שלו בישראל אך בקשתו נדחתה, וכעת עלול להיעצר. "הגעתי למשרד הפנים בשש בבוקר וכל היום לא הוכנסתי. זו דרכם כדי שיוכלו לעצור אותנו, אפילו שהגעתי חיכיתי והם מנעו ממני לחדש אשרה. זו אחת הסיבות שאני כאן, לבקש את עזרת ארצות הברית ומדינות שונות שיפעלו בשבילנו". לטענתו, הוא ברח משירות צבאי באריתריאה ומחכה ליום בו יוכל לשוב הביתה. באתי לכאן באופן זמני בלבד, אשתי לומדת בארצות הברית אך הייתי חייב לברוח כשרצו לעצור אותי. באריתריאה זה לא רק כלא... אני מחכה ליום ששנינו נוכל לחזור לשם יחד, זה הבית שלנו".

פליטים צועדים מגן לוינסקי לשגרירויות ברחבי תל אביב. ינואר 2014. דרור עינב
המפגינים בתל אביב/דרור עינב

מארגני ההפגנות הוסיפו: "אנחנו מכירים בקושי של המדינות לקלוט פליטים ולארח זרים בתחומן. זה לא קל לאף אחד להכניס מישהו זר אליו הביתה. בכל זאת, אנו רואים שהיחס לו זוכים הפליטים במדינות רבות טוב יותר מהיחס המשפיל והקשה אותו אנו מקבלים בישראל. אחינו ואחיותינו שם זכו לכך שבקשות המקלט שלהם תיבדקנה, מעמדן הוכרע והם קיבלו מעמד פליט. הם קיבלו אישורי עבודה וזכו לזכויות בסיסיות כדי שיוכלו לשקם את חייהם אחרי כל הזוועות שהם עברו." לדבריהם, "פליטים במדינות רבות זוכים להשתלב בחברה אליה הגיעו ואף תורמים לה".

הפגנה של מבקשי מקלט בתל אביב. יותם רונן
ההפגנה של מבקשי המקלט בכיכר רבין, אתמול/יותם רונן

מבקשי המקלט, שמפגינים בנוסף מול משרדי נציבות האו"ם לפליטים, מבקשים ממנה להתערב בבדיקות של בקשות המקלט החל מהשלבים הראשונים, על מנת להבטיח הליך שקוף והוגן העומד בסטנדרטים בינלאומיים. אמש, בצעד חריג, פרסמה נציבות האו"ם לפליטים הודעה המגנה בחריפות את מדיניותה של ישראל כלפי מבקשי המקלט במסגרת תיקון החוק למניעת הסתננות.

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק - danawp@walla.com

הפגנה של מבקשי מקלט בתל אביב. יותם רונן
מבקשי מקלט בהפגנה בתל אביב, אתמול/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully