וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחזור רגעי האימה בפיגוע בפסגות

9.10.2013 / 14:00

ארבעה ימים חלפו והשב"כ עדיין מגדיר את הארוע כפיגוע. יום אחרי שנועם בת ה-9 שנפצעה בפיגוע חזרה הביתה, הוריה משחזרים את הערב הנורא. מתוך מהדורת וואלה! חדשות

מערכת וואלה!

מאת: יאיר אלטמן

אתמול בערב, לאחר אשפוז בן ארבעה ימים, חזרו נועם גליק ומשפחתה לביתם שביישוב פסגות הצופה לירושלים ורמאללה. בסלון ביתם, היכן שנלחמו על חייה של נועם רק לפני כמה ימים, משחזרת בפעם הראשונה האם מיכל לוואלה! חדשות את רגעי האימה: זעקותיה של נועם, הירי והדם בסלון. כמאה מטרים מפרידים בין הפרצה שפלסטיני יצר בגדר היישוב, לביתם של משפחת גליק. הוריה מעריכים כי הפלסטיני הופתע להיתקל בנועם בת התשע, ירה בה ופצע אותה קל ונמלט מהיישוב. "בזכות התגובה של נועם קיבלנו את חייה, אבל גם חיי כולנו בחזרה", אומר ישראל האב.

בשעת האירוע שהתה המשפחה בבית והאם מיכל התארגנה להשכיב את ארבעת ילדיה לישון. דלת הבית, כתמיד, נותרה פתוחה ואלמלא נועם הייתה חוזרת באותו רגע מפעילות בתנועת הנוער, התוקף יכול היה, לו היה מעוניין בכך, לבצע מסע הרג בבית. "אני ובעלי היינו בסלון", משחזרת מיכל האם. "חזרנו מפעילות בשבת, ארגנו את הילדים לישון. פתאום שמענו צרחה איומה. אמרתי לבעלי ישראל - 'צא החוצה, קורה לה משהו'. היא אמרה לו – 'יש פה ערבי, יש פה ערבי, ראיתי אותו, הוא היה ממש פה'. ישראל איש צבא, הוא ישר הלך לחפש אותו. כשהיא נכנסה הביתה הבחנתי שהיא מאבדת עוד ועוד דם, וזה תחושה מאוד קשה כאימא, להרגיש שהילד שלך עוד מעט הולך למות. שאר הילדים הקטנים היו בסלון, ראו את הדם, התינוק התחיל לבכות והם הבינו שקורה כאן משהו. תוך כמה דקות הבית התמלא בצוותי הצלה".

"אנחנו מרגישים שהיה לנו נס גדול", היא ממשיכה. "הקדוש ברוך הוא שמר עלינו בכל שלב ושלב. בכך שהיא הייתה מלאת גבורה, לא התבלבלה וצרחה וכך הבהילה אותו והזעיקה את ישראל. הוא הפתיע ילדה קטנה בבית שלה, במקום שהיא חשה בו הכי מוגנת, ולמרות זאת נועם לא התבלבלה".

על מה חשבת בטרם הגיעו צוותי החירום, בדקות המתוחות שעברו עליכם לבד עם נועם?

"חשבתי על הקדוש ברוך הוא, שישמור לי עליה, חשבתי על איך לא להתבלבל, לתקתק כמה שיותר את העניינים ולנסות להציל אותה. ראיתי איפה היא נפצעה, ראיתי שהיא מתחילה להתמלא בדם ורצתי לטלפון להזעיק את מד"א. הסברתי להם בדיוק איפה אנו גרים. הושבתי אותה כי ראיתי שהיא מתחילה לאבד צבע. צעקתי לשכנה שיסגרו את הדלתות וישמרו על הילדים".

נועם מבינה מה קרה לה?

"היא מבינה שהיא חזרה הביתה והגיע מחבל שניסה לפגוע בה ובמשפחה שלה ושהיא הצליחה לגרש אותו, שזה סיפור שקרה לה ולנו ושהיא גיבורת הסיפור הזה".

מה נועם סיפרה לכם על תחושותיה?

"דיברנו איתה הרבה על המקרה. הגיעו הרבה אנשים מהצבא, ממשרד הביטחון והמשטרה. אבל יש גם תחושה שלה של קצת חשש ופחד. יחד עם זאת, היא הגיעה מלאת כוחות ושמחה לחזור הביתה, למקום שבו קרה לה אירוע קשה. היא הלכה והסתובבה עם החברות שלה, שבאו לשמח אותה, היא יוצאת החוצה חופשי ואני רוצה להתפלל שכל המנהיגים שלנו יתמלאו גם כן עוצמה מהילדה המדהימה הזו".

מיכל ביקשה להעביר מסר מנועם והמשפחה וקוראת לראש הממשלה להגיע לביתם: "אנו סומכים על ההנהגה שישמרו עלינו ועל הבית. אנחנו מאוד רוצים להזמין לפה את ראש הממשלה שיבוא לבית שלנו ויפגוש את נועם המקסימה, הגיבורה, לשמוע ממנה את הסיפור שלה".

"הבנתי שאני בסיוט של החיים שלי"

ישראל גליק, אביה של נועם, שחזר לעיני מצלמות וואלה! חדשות את האירוע, רגע אחר רגע. "ב-21:20, נועם חזרה מפעילות של סניף בני עקיבא ביישוב. בכניסה לבית, במרפסת, היא זיהתה דמות עם ברדס שחור על הראש, רק העיניים מציצות. האדם הזה על פי התיאורים שלה כיוון אקדח, ופשוט ירה לכיוון שלה שלושה כדורים מטווח של מטר. היא אמרה לנו: 'אבא, הוא כיוון אליי אקדח ואז היה בום-בום-בום'. מיד אחרי זה היא צעקה הצילו הכי חזק שהיא יכלה לצעוק".

"יצאתי החוצה. ראיתי את נועם צועקת 'אבא, אבא', שאלתי אותה מה קרה, אך היא לא הגיבה ועמדה כמו אבן. הבנתי שקרה משהו. התקרבתי אליה והיא הצביעה לעבר המשך המדרגות ואמרה, 'אבא, יש שם ערבי'. הבנתי שאני בסיוט של החיים של כל אחד מאיתנו, מחבל בתוך הבית שבא לרצוח את כל המשפחה. שני דברים עברו לי בראש - אחד שצריך להעיף את נועם הביתה והשני לטפל במחבל. נועם עמדה בצורה מאופקת לאורך כל האירוע והייתה בקור רוח מדהים. משכתי אותה הביתה, נעלתי את הדלת. אני חבר כיתת הכוננות של הישוב, הרמתי אזעקה: "כיתת כוננות - אירוע אמת, ירי בבית שלי".

"תוך כדי שאני דורך את הנשק הבנתי שהמחבל כבר לא בבית שלי. שואלים אותי בקשר מה קורה, אני עונה: 'נועם, הבת שלי, פצועה. תפסו פיקוד אני צריך לטפל בה'. אשתי בסלון, ישבה עם שני ילדים לידה, צעקה לי, 'ישראל תגיע מהר'. אני מגיע ובפעם הראשונה אני רואה שהבת שלי עם חור בכתף. הבנתי שזה חור של כדור. אמרתי למיכל: את תתעסקי עם צוותי הרפואה, אני עם צוותי הביטחון. מדהים, אבל תוך חצי דקה הבית שלנו התמלא באנשי רפואה".

"נועם למעשה בהגעה שלה הביתה הסיטה את כל הפיגוע מהמשפחה אליה. היא התקילה את המחבל, שבמקום להתעסק איתנו התעסק איתה. הצעקה שלה הבהילה את המחבל, הוציאה אותו מאיפוס והוא פשוט קפץ מהמרפסת ונעלם. המגע עם המחבל התחיל ונגמר עם נועם. מאז אף אחד לא ראה אותו. פשוט ילדה גיבורה", מסכם האב.

עוד במהדורה:

נובל ישראלי אמריקני: פרופסור אריה ורשל, זכה היום בפרס נובל בכימיה. ורשל הוא הישראלי ה-11 שזוכה בפרס היוקרתי בתבל. ורשל חולק את הפרס עם שני חוקרים נוספים, אחד מהם פרופסור מייקל לויט, יהודי אמריקני. בראיון למהדורת וואלה! חדשות אומר דיקן הפקולטה לכימיה בטכניון, פרופסור אלון הופמן, שישראל היא מעצמה עולמית בכימיה.

הכוורת הנשית של אובמה: הנשיא האמריקני מינה אישה לראש הבנק הפדרלי, וזו הפעם הראשונה שאישה מכהנת בתפקיד. מיפינו את הכוורת הנשית של הנשיא אובמה, והשווינו למצב העגום בישראל. ומי בכל זאת הפוליטיקאי שלומד מאובמה?

הכנסת מחפשת לוגו - סמל שייצג את בית הנבחרים שלנו ואת הערכים שלו. אז גייסנו מאיירים והכנו כמה הצעות מקוריות לסמל אלטרנטיבי לבית הנבחרים הישראלי.

מחסור עולמי חמור בשוקולד צפוי בתוך כמה שנים: מחירי פולי הקקאו בעולם נמצאים בעלייה מתמדת לאור העלייה האדירה בביקוש בשנים האחרונות, ועל פי ההערכות בתוך כעשר שנים יש סיכון שלא יהיה לנו שוקולד כלל. בדקנו מהם התחליפים המתוקים שינחמו את המכורים.

התחזית, היום חם ויבש מהרגיל בעונה, הלילה קר ובהיר, מחר דומה, עם ירידה קלה בטמפרטורות במישור החוף.

צפו במהדורה המלאה של וואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully