וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחראי לפיגוע בשגרירות איראן בביירות מת במעצר

מאג'ד בן מוחמד אל-מאג'ד, מפקד הארגון שנטל אחריות על פיגוע ההתאבדות הכפול לפני כחודשיים שהרג 25, מת במתקן מסווג של כוחות הביטחון הלבנוניים. נסיבות מותו אינן ברורות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו: מפקד "גדודי עבדאללה עזאם" נעצר, לפני כחודשיים

מפקד ארגון הג'יהאד, שקיבל אחריות לפיגוע ההתאבדות הכפול בשגרירות איראן לפני כחודשיים בביירות, ונעצר – מת היום (שבת) במתקן של כוחות הביטחון בלבנון. מקורות ביטחוניים אישרו את דבר מותו של מאג'ד בן מוחמד אל-מאג'ד, מפקד "גדודי עבדאללה עזאם", אזרח ערב הסעודית שהיה מבוקש גם בארצו. נסיבות מותו של אל-מאג'ד, שעל פי הדיווחים מצבו הבריאותי היה "קשה מאוד", אינן ברורות.

הפיגוע אירע ב-19 בנובמבר, כאשר שני מחבלים התפוצצו מחוץ לשגרירות האיראנית בביירות. מהפיצוצים נהרגו 25 בני אדם, בהם נספח התרבות של איראן בלבנון, ו-146 נפצעו. "גדודי עבדאללה עזאם", ארגון לבנוני המקורב לאל-קאעדה, נטלו אחריות על הפיגוע ואיימו בפיגועים נוספים אם איראן לא תפסיק להתערב במלחמת האזרחים בסוריה.

עוד בעולם:
בתום עימותים: אל-קאעדה הכריז על מדינה בלב עיראק
חודש אחרי: חיסולו של בכיר חיזבאללה נותר תעלומה
הספינה שהגיעה לחלץ הלכודים באנטרקטיקה - נתקעה

פיגוע בשגרירות איראן, ביירות. 19 בנובמבר 2013. רויטרס
זירת הפיגוע בשגרירות איראן בביירות, בחודש נובמבר/רויטרס

השבוע הודה שר ההגנה הלבנוני, פייז רוסאן, כי אל-מאג'ד מוחזק במתקן מסווג של כוחות הביטחון. עם זאת, לא ברור מתי נעצר אל-מאג'ד, אזרח סעודי המכנה את עצמו "אמיר אל-קאעדה". לפי דיווח ברשת אל-מנאר, הוא הוחזק במעצר במשך שבועיים לפחות. הרשת דיווחה השבוע כי ב-15 בדצמבר, הותקפו מחסומי צבא בעיר מג'דליון הסמוכה לצידון, במהלך ניסיון לשחררו מבית המעצר.

ארגון הטרור "גדודי עבדאללה עזאם" הוקם ב-2005 כשלוחה לבנונית של אל-קאעדה העיראקי. מאג'ד היה ברשימת המבוקשים של ממשלת סעודיה בשל הקשרים שרקם עם ארגון הגג הג'יהאדיסטי, ובראשם אוסמה בן לאדן, שחוסל ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully