וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספינה שהגיעה לחלץ הלכודים באנטרקטיקה - נתקעה

4.1.2014 / 15:24

לאחר שני ניסיונות חילוץ כושלים, מסוק שהצליח להעביר נוסעים לחוף מבטחים ותחושה שהסאגה לקראת סיום, נתקעה הספינה הסינית שהגיעה לחלץ את נוסעי ספינת המחקר הרוסית

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו בניסיונות החילוץ של הספינה, השבוע

ספינת החילוץ הסינית "קסו לונג" תקועה בקרח. רויטרס
ספינת החילוץ הסינית "שיו לונג" תקועה בקרח/רויטרס

להציל את המציל: לאחר שני ניסיונות לא מוצלחים לחלץ את הספינה הרוסית "אקדמיק שוקלסקי" שתקועה באנטרקטיקה, עושה רושם שניסיונות החילוץ הופכים למורכבים הרבה יותר. כעת גם ספינת החילוץ הסינית "שיו לונג" שהייתה בדרכה לשוקלסקי' תקועה, על 111 חבריה, בין גושי הקרח הגדולים.

בהתאם לשינויים, הספינה האוסטרלית "אואורה" שהייתה אמורה לקלוט את הלכודים מהספינה הרוסית לא נותרה להמתין בים הפתוח ונאלצה לשוב אל החוף. ביום חמישי עוד הספיקה אואורה לקלוט 52 לכודים שחולצו באמצעות מסוק שיצא מהספינה הסינית.

עוד בחדשות:
"הרקולס" משתולל בארה"ב: 13 הרוגים, 29- מעלות
רצח הנער בפתח תקווה: בן 16 נעצר - ושחזר את המעשה
עריקאת מזהיר: "לא נאריך את השיחות אפילו בדקה"

"הניסיון של הספינה הסינית לעבור דרך הקרח לא היה מוצלח. הספינה הסינית אישרה לרשות הביטחון הימי של אוסטרליה (אמס"א) שהיא נתקעה בקרח", נמסר היום (שבת) על ידי אמס"א. עוד הוסיפו ברשות כי לא נשקפת סכנה מידית לצוות הספינה. "מפקד הספינה הסינית אישר כי ספינתו בטוחה. לעת עתה לא נדרשת עזרה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ספינת החילוץ האוסטרלית "אואורה". רויטרס
נוסעת צופה אל המרחק על סיפונה של הספינה האוסטרלית "אואורה"/רויטרס

זהו הטוויסט האחרון במה שהפך למבצע חילוץ מורכב באנטרקטיקה. "האירוניה במצב היא ש'קסו לונג' הייתה אמורה במקור לשבור את הקרח וליצור נתיב בו תוכל לעבור הספינה הרוסית הקטנה באופן יחסי. זה לא התאפשר וכעת הספינה הגדולה יותר תקועה בעצמה". אמר כתב ה-BBC אנדרו חוק-בייקר, שנמצא על סיפונה של הספינה האוסטרלית.

בתחילה התבקשה ה"אואורה" להישאר בקרבת מקום בים הפתוח, למקרה שה"שיו לונג" תזקק לעזרה, אולם גורם באמס"א מסר כי אין הדבר הכרחי והיא שוחררה ממשימת החילוץ וההצלה שלה. אנדרו פיקוק, רופא וצלם אוסטרלי שחולץ מהספינה הרוסית, סיפר על התסכול של הנוסעים שחולצו ונמצאים כעת על סיפונה של האואורה, טרם ההודעה שקיבלה לשוב אל החוף. "מסענו לדרום עדיין לא הושלם והחזרה שלנו הביתה, לחברים ולמשפחה, עומדת לקחת זמן נוסף. זה מתסכל מאוד".

מסוק חילוץ. רויטרס
מסוק החילוץ שיצא מהספינה הסינית "שיו לונג" והצליח להעביר 52 לכודים לחוף מבטחים/רויטרס

ביום חמישי, כאמור, הצליח מסוק שהמריא מהספינה הסינית לחלץ קבוצות של נוסעים וחוקרים מהספינה הרוסית והנחית אותם על שכבת קרח סמוך לאואורה. משם הועברו לספינה האוסטרלית בסירות קטנות. לעומתם, 22 חברי הצוות הרוסים עדיין נמצאים על סיפונה של השוקלסקי ובכוונתם להישאר עליה עד שהספינה תוכל להגיע למים הפתוחים. פרופ' כריס טורני, ראש המשלחת האוסטרלית, אמר כי הוא מצטער לשמוע על מצבה קסו לונג. "אנו מקווים כי הם, יחד עם הצוות שעל השוקלסקי, יהיו חופשיים מוקדם ככל האפשר", אמר.

ה"אקדמיק שוקלסקי" לכודה באנטרקטיקה מאז ה-24 בדצמבר, כ-3,000 קילומטרים מעיר הנמל האוסטרלית הוברט, בעקבות גושי קרח ענקיים שנסחפו לעברה על ידי רוחות חזקות. מספר הניסיונות שנערכו כדי להגיע לספינה הרוסית הלכודה, בפעם הרשונה על ידי האואורה ובשנייה על ידי הספינה הצרפתית ל'סרולב – נכשלו בגלל עובי הקרח, אולם לצוות הרוסי לא נשקפת סכנת חיים בגלל מלאי המזון הגדול שעל סיפונה.

ספינת החילוץ הסינית "קסו לונג" תקועה בקרח. AP
ספינת החילוץ הסינית "שיו לונג" בזמנים יפים יותר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully