וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לדרמה בקוטב: הלכודים בקרח פונו במסוק

2.1.2014 / 10:03

אחרי עשרה ימים באנטארקטיקה ומבצעי חילוץ כושלים, הגיע הבוקר מסוק לפנות את עשרות הנצורים מספינת המחקר "אקדמיק שוקלסקיי", והם בדרכם לטזמניה: "כולם נושמים לרווחה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בקוטב הדרומי הוכתר הבוקר (חמישי) בהצלחה מבצע החילוץ של עשרות החוקרים והתיירים, שהיו נצורים בקרח זה עשרה ימים בספינת המחקר "אקדמיק שוקלסקיי". מוביל המשלחת, ד"ר כריס טרני מאוניברסיטת ניו סאות ווילס, אמר: "כולם נושמים לרווחה".

ניסיון חילוץ נוסף של עובדים הלכודים בספינה בקוטב הדרומי. ינואר 2014. רויטרס
המסוק הסיני ליד ספינת המחקר בקוטב, הבוקר/רויטרס

מסוק שהמריא מספינה סינית נחת סמוך ל"שוקלסקיי" פינה את הנוסעים לעבר ספינה סמוכה. בהמשך, אמורים כל הנוסעים להפליג לטזמניה - ומשם בחזרה לביתם.

המסוק נשלח לפנות את כל 52 הנוסעים בקבוצות של חמישה, במבצע שארך כארבע שעות. לפי התכנית המקורית, המסוק היה אמור להטיס את הנוסעים לשוברת הקרח הסינית "דרקון הקרח", ומשם לעבר ספינה אוסטרלית. ואולם, הקרח העבה ומזג האוויר מנע מתכנית זו לצאת לפועל.

לבסוף, נקבע כי המסוק יטיס את הנוסעים אל קרחון סמוך לשוברת הקרח האוסטרלית "אורורה אוסטרליס". משם, הם יפליגו בספינה קטנה לעבר הספינה, העוגנת בסמוך.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ספינה רוסית תקועה באזור הקוטב הדרומי. דצמבר 2013. רויטרס
נוסעות בספינה וחבר מקומי/רויטרס

האזור שבו נתקעה ספינת המחקר:

מבצע החילוץ יצא לדרך אחרי שהספינות הסובבות שהוזכרו לעיל ניסו להגיע אל ה"אקדמיק שוקלסקיי" במשך כמה ימים, אך נאלצו לשוב לדרכן בשל תנאי מזג האוויר הקשים.

בשהותם בקרח, אנשי ה"שוקלסקיי" יצאו אל השטח וחקרו את הפינגווינים השונים. אחרים עידכנו על מצבם דרך סרטונים שהעלו ליוטיוב וציוצים בטוויטר.

המשלחת ניסתה להתחקות אחר מסעו של גיאולוג אוסטרלי שיצא ב-1910 לחקור את שינויי האקלים באנטרקטיקה. גרג מורטימר, חוקר במשלחת, אמר השבוע כי עיצובה של הספינה מנע ממנה לטבוע. "היא כמו אמבטיה עם מנוע גדול", אמר. "היא יכולה לדחוק את הקרח הצידה ולהישאר מאוזנת".

ספינה רוסית תקועה באזור הקוטב הדרומי. דצמבר 2013. AP
ה"שוקלסקיי" התקועה בקרח. "כמו אמבטיה עם מנוע גדול"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully