וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרקולס" משתולל בארה"ב: 13 הרוגים, 29- מעלות

4.1.2014 / 0:05

סופה עוצמתית מכה בצפון מזרח ארה"ב, ומביאה עמה "טמפרטורות חריגות" והמון שלג. התלמידים בניו-יורק נשארו בבתים, וראש העיר החדש הכריז על מצב חירום: "אל תצאו מהבתים"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

כמאה מיליון תושבי מדינות צפון-מזרח ארצות הברית עדים בשעה זו (שבת) לשיאה של סופת השלגים "הרקולס". 13 בני אדם מתו עד כה כתוצאה מהסופה. ראש העיר ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, שנכנס לתפקידו לפני יומיים בלבד, כינס מסיבת עיתונאים אמש, בה מסר כי הטמפרטורות בעיר ייצנחו הלילה למינוס 18 מעלות, "ורק יהיה קר יותר עם אפקט הרוח".

"במהלך 24 השעות הקרובות נרגיש טמפרטורות שלא ראינו זה זמן רב", הזהיר דובר שירותי החירום במסצ'וסטס. "בחלקים מסוימים במדינה הטמפרטורות יגיעו מתחת למינוס 29 מעלות". השלג בבוסטון נערם כבר לגובה של 35 סנטימטרים, ובחלקים מסוימים של צפון מדינת ניו יורק השלג נערם לגובה של 60 ס"מ.

עוד בעולם:
גרמניה: פצצה מימי הנאצים התפוצצה - אדם נהרג
דיווח: דודו של קים הוצא להורג באמצעות 120 כלבים
האם היצורים המגעילים הם נשק העתיד של הרפואה?

מושלי ניו יורק וניו ג'רזי הכריזו על מצב חירום וקראו לתושבים להסתגר בבתים. "בזמן שסערת החורף הזו מתפתחת, והיא מביאה עמה שלג כבד ורוחות חזקות לחלקים רבים של המדינה, אני מפציר בכל תושבי ניו יורק לנהוג בזהירות, להימנע מנסיעות ולהישאר בבתים", אמר מושל ניו יורק אנדרו קומו.

כוחות הצלה מתעכבים - בדקה

דה-בלאזיו סיפר לכתבים כי כוחות החירום פועלים בשעה זו עם כ-2,500 מפלסות לפינוי הדרכים ברחבי העיר. "אני מאוד גאה באנשים שעובדים לשקם את העיר", אמר, "הרשויות נחושות לשתף פעולה". עוד טען כי אמנם קיים עיכוב בהגעת כוחות הצלה למוקדי אירוע – אך הוא של דקה אחת בלבד.

ראש העיר הטרי קרא לכל תושבי העיר להישאר בבתים, והזהיר מפני התקררות נוספת עם שקיעת השמש. "קר בצורה חריגה", הדגיש כמה פעמים. עם זאת, עובדי העירייה הגיעו למקום עבודתם היום, ומשרדי העירייה פועלים. במקביל, הוחלט לסגור את בתי הספר והאוניברסיטאות בעיר. "לא רצינו שהילדים ייחשפו לרוחות ולקור קשים כל כך", אמר דה-בלאזיו.

מסצ'וסטס, ארצות הברית, ינואר 2014. Michael Dwyer, AP
35 סנטימטרים של שלג בבוסטון/AP, Michael Dwyer

למרות מזג האוויר הקשה, התחבורה הציבורית בעיר, כולל מערך האוטובוסים והרכבת התחתית, פועלת, אולם יש עיכובים מסוימים. "המיקוד שלנו היום הוא הבטיחות והבריאות של התושבים", אמר דה-בלאזיו וקרא לדאוג לתושבי העיר המבוגרים ולחסרי הבית.

הסופה החזקה גרמה לביטולן של 1,807 טיסות ולעיכובן של 4,536 נוספות ברחבי המדינה. שני נמלי התעופה שהושפעו בצורה הקשה ביותר כתוצאה מהסערה הוא נמל התעופה הבינלאומי של שיקאגו "O'Hare" ו-"Newark's Liberty". שלושת נמלי התעופה המרכזיים בניו יורק נערכים לדאוג לנוסעים הרבים שטיסותיהם בוטלו או נדחו.

(עדכון ראשון: 18:18)

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully