וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיזבאללה מבריח מערכות טילים מתקדמות ללבנון

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים בארה"ב, הארגון מעביר את המערכות, כולל טילי "יאחונט" רוסיים, כשהן מפורקות, והוא כבר הצליח להעביר חלקים מסוריה אל תוך לבנון

טיל יאחונט שהגיע מרשות רוסיה לסוריה. AP
טיל יאחונט שהועבר מרוסיה לסוריה/AP

ארגון חיזבאללה הצליח להבריח מערכות טילים מתקדמות מסוריה ללבנון – כך מעריכים גורמים בארצות הברית. מהדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" עולה כי הארגון הלבנוני מבריח את המערכות, הכוללות גם את טיל השיוט העל קולי נגד ספינות "יאחונט" מתוצרת רוסיה, מפורקות לחלקים על מנת לחמוק מעיני צה"ל.

הגורמים האמריקנים טוענים כי ממידע מודיעיני עולה שחלקים ממערכת הטילים כבר הועברו לאדמת לבנון, וחלקים אחרים עדיין מוחזקים במאגרי נשק בסוריה בשליטת חיזבאללה. מדובר במערכות נשק מתקדמות בהרבה מאלה שמצויות כיום בידי חיזבאללה, אשר יכולות לשדרג באופן משמעותי את יכולותיו בעימות עתידי מול ישראל.

בארצות הברית מעריכים כי חלקי המערכות הוברחו מסוריה אל תוך לבנון במהלך השנה האחרונה, אולם עדיין אין בידי חיזבאללה את כל החלקים הנחוצים להרכבתן. "על מנת שמערכת תהיה קטלנית, עליה להיות שלמה", הסביר גורם ביטחוני אמריקני בכיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"חיזבאללה מחזיק ב-12 מערכות מתקדמות בתוך סוריה"

ה"וול סטריט ג'ורנל" ציטט גורמים רשמיים בארצות הברית ובישראל, שטוענים כי להעברת כלי הנשק מסוריה יש שתי מטרות. האחת, איראן מעוניינת לשדרג את מאגר הנשק של חיזבאללה כדי להרתיע את ישראל. המטרה השנייה, לפי הגורמים, היא לעודד את חיזבאללה להגן על משטרו של בשאר אסד בסוריה.

אותם גורמים טוענים כי התקיפות שביצעה ישראל, על פי פרסומים זרים, על אדמת סוריה במהלך השנה האחרונה הביאה להפסקת המשלוחים של נשק נ"ט ורקטות לחיזבאללה מסוריה ומאיראן, אולם לפי גורמים אמריקניים, המידע המודיעיני שיש בידי ארצות הברית מעיד על כך שחיזבאללה מחזיק בכ-12 מערכות טילים נגד ספינות בתוך סוריה.

גורמים אמריקניים רשמיים טוענים כי אנשי כוח קודס האיראני מפקחים ישירות על משלוחי הנשק למחסנים של חיזבאללה בסוריה. לדבריהם, חלק מטילים המונחים הללו יוכלו לאפשר לחיזבאללה להגן על מעוזיו בלבנון ולתקוף מטוסים ישראליים ומטרות אחרות על הקרקע מתוך האזורים הנשלטים על ידי המשטר בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully