וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בעוטף עזה - חיל האוויר תקף ברצועה

רמי שני

3.1.2014 / 0:52

הרקטה ששוגרה מהרצועה נחתה ליד ישוב ישראלי, אולם לא היו נפגעים או נזק. לא נשמעה התראת צבע אדום לפני נפילת הרקטה. בתגובה - צה"ל תקף משגרים מוטמנים ותשתית טרור בעזה

שיגור רקטה מרצועת עזה במקביל לתקיפה של צה"ל, 19 נובמבר 2012. רויטרס
שיגור רקטות מעזה לישראל/רויטרס

בעוד שר החוץ האמריקני ג'ון קרי מבקר בישראל במטרה לקדם את הסכם המסגרת עם הרשות, ממשיכים ארגוני הטרור הפלסטינים ברצועה לירות על הנגב. רקטה ששוגרה אמש (חמישי) מעזה התפוצצה לא רחוק מיישובים ישראליים ליד גבול הרצועה.

לא נמסר על נפגעים או על נזק - וחרף השיגור לא נשמעה התראת צבע אדום, זאת משום שמערכות המכ"ם זיהו כי הנפילה תהיה כנראה בשטח פתוח. כוחות הביטחון סורקים את אזור הנפילה המשוער, שזוהה בתצפיות, כדי לנסות לאתר את שרידי הרקטה.

עוד על ההסלמה הביטחונית:
הפלסטינים: צה"ל ירה גז מדמיע והרג קשיש בשומרון
צה”ל: העובד בגדר עזה נורה על ידי צלף מאלף מטרים
תושבי הדרום חוששים מהסלמה: ”אי אפשר להתעלם מהפחד”

בתגובה לירי, תקף חיל האוויר שלושה משגרי רקטות מוטמנים בצפון רצועת עזה ותשתית טרור במרכז הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכי כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם. "ארגוני הטרור ברצועה שמו להם למטרה לפגוע באזרחי ישראל. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", לשון ההודעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוהו פגיעות במטרות וכל מטוסינו שבו לבסיסם בשלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר ברקטה שנייה בתוך שלושה ימים. ביום שני בערב, שעות ספורות לפני שחרור האסירים, שוגרה רקטה שוגרה לעבר הנגב המערבי, והתפוצצה בשטח פתוח בין שני יישובים בין המועצה האזורית שער הנגב לבין המועצה האזורית שדות נגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. רקטה נוספת שנורתה נפלה כנראה בתוך השטח הפלסטיני.

ביום חמישי שעבר שוגרו מצפון הרצועה שתי רקטות בשתי תקיפות שונות, והן התפוצצו בשטחים פתוחים בתחום המועצה האזורית חוף אשקלון. היציאה זוהתה מאזור בית לאהיא אולם מערכת "כיפת ברזל" לא הופעלה. בתגובה, תקף צה"ל באותו יום שתי מטרות בצפון ובמרכז הרצועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"אי אפשר להתעלם מהפחד"

הירי אמנם אינו מסיבי, ואינו על בסיס יומיומי כאמור, אולם ה"טפטוף" מעזה - אותו מושג שתושבי הדרום קיוו לשכוח, שב להיות כנראה מציאות מחודשת. "אנחנו חזקים, אך אי אפשר להתעלם מהפחד. כמה רקטות בשבוע אחד מחזירות את התחושות הקשות מעמוד ענן", אמרה אחת מתושבות האזור.

המשך ההסלמה, ברקע המשא ומתן המדיני, גורם לתושבים להטיל ספק ביכולתו של יו"ר הרשות אבו מאזן להשתלט על הטרור מהרצועה - גם במידה שיושג הסכם בסוף התהליך. "מאז שהתחילו השיחות הם חזרו להפציץ", אמרה תושבת אחרת. "אם הוא לא מסוגל להשתלט על חמאס היום, איך אפשר לצפות ממנו לעשות את זה בעתיד?", תהתה.

(עדכון ראשון: 21:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully