וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי מעזה נמשך: רקטה התפוצצה בנגב המערבי

30.12.2013 / 17:55

אחרי 4 ימי שקט, ירו הפלסטינים רקטה שנפלה בשטח פתוח בין שני ישובים בעוטף עזה. אין נפגעים או נזק. עוד רקטה נפלה בשטח פלסטיני. למרות השיגורים לא הופעלה אזעקת צבע אדום

קאסם פגע במבנה, ארבעה שוטרי מג"ב נפצעו. שי מכלוף
הרקטה התפוצצה בשטח פתוח בנגב המערבי/שי מכלוף

שעות ספורות לפני שחרור האסירים, ארגוני הטרור ברצועה ממשיכים לירות לעבר ישראל: רקטה שוגרה הערב (שני) לעבר הנגב המערבי, והתפוצצה בשטח פתוח בין שני יישובים בין המועצה האזורית שער הנגב לבין המועצה האזורית שדות נגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. רקטה נוספת שנורתה נפלה כנראה בתוך השטח הפלסטיני. על אף השיגורים, לא נשמעה אזעקת צבע אדום. כוחות הביטחון סורקים את האזור במטרה למצוא את מקום הנפילה המדויק. לא התקבלו הנחיות מיוחדות לתושבי עוטף עזה בעקבות הירי.

עוד בנושאי צבא וביטחון:
לראשונה: לבנון ירתה על מטוסים סורים שתקפו בשטחה
לא מסתננים: גדר הגבול מול מצרים תהפוך ל"חכמה"
אש נפתחה לעבר כוח צה"ל בגבול מצרים; אין נפגעים

מדובר ברקטה שלישית לעבר הנגב המערבי בחמישה ימים. ביום חמישי שוגרו מצפון הרצועה שתי רקטות בשתי תקיפות שונות, והן התפוצצו בשטחים פתוחים בתחום המועצה האזורית חוף אשקלון. היציאה זוהתה מאזור בית לאהיא אולם מערכת "כיפת ברזל" לא הופעלה.

בתגובה, תקף צה"ל באותו יום שתי מטרות בצפון ובמרכז הרצועה. גורם צבאי אמר היעדים היו מוקדי אחסון וייצור של אמל"ח המשמשים את ארגוני הטרור במתקפות על ישראל. הפלסטינים דיווחו על ארבעה נפגעים לפחות בשתי התקיפות. בנוסף, דווח על פינוי מוחלט של כל המטה הביטחוני של חמאס בשתי מפקדות.

נוכח ההסלמה הביטחונית והחשש מהידרדרות המצב מול ארגוני הטרור והתגברות הירי הרקטי, נפרשה בחמישי סוללה נוספת של מערכת "כיפת ברזל" באשדוד. יום קודם לכן הוצבו משגרים של כיפת ברזל בבאר שבע ובשדרות.

"פגיעה בהתרעה"

היום התברר כי האירוע שבו נהרג סאלח אבו לטיף במהלך תיקון הגדר ברצועת עזה אושש את החשדות של צה"ל כי ברצועת עזה מסתובבים צלפים פלסטינים שקיבלו הכשרה בחו"ל. לטיף נורה מטווח של כאלף מטרים – יכולת שמעידה על מיומנות ירי גבוהה. "זו זכות שהייתה שמורה רק לצלפי יחידות העלית של צה"ל", אמר היום קצין בגולני לוואלה! חדשות. "מדובר במשימה שמבוססת על מקצועיות וגם על מזל. הצלף הזה בהחלט גורם לחשש".

בצבא הדגישו כי פיגוע הירי של הצלף פוגע בהרתעה של צה"ל. "מדובר בסיפור הצלחה מבחינת הפלסטינים", אמר גורם צבאי. "בא צלף מיומן, שולף רובה מסוג "קורבה", יורה והולך. לא יודעים מי הוא, ולכן קשה לגרום לפלסטינים לשלם את המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully