וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה העתירות נגד שחרור המחבלים: "יום שחור"

במקביל לדיון בעתירה נגד השחרור, הפגינו עשרות בירושלים בניסיון אחרון למנוע את הגזרה. כ-150 בני משפחות שכולות צעדו לבית אחד המחבלים בעיר העתיקה וקראו "מוות למחבלים"

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

שעות ספורות לפני שיוצאת לדרך הפעימה השלישית של שחרור האסירים הפלסטינים, בצד הישראלי עדיין מנסים לשנות את הגזירה. עשרות בני אדם מפגינים הערב (שני) בירושלים בדרישה למנוע את שחרור 26 המחבלים לשטחי הרשות הפלסטינית הלילה. במקביל, דחה בג"ץ את העתירות שהוגשו נגד השחרור.

אחת ההפגנות התקיימה בשעות בצהריים בכניסה לירושלים. המפגינים עמדו סמוך לכביש כשבידיהם צמיגים, תחת פיקוח כוחות משטרה, שדאגו שהמפגינים לא יחסמו את ציר הכניסה לבירה. במקביל, יצאו הערב כמאה בני משפחות שכולות לצעדת מחאה מבית ראש הממשלה, שם הם קיימו מחאת שבת. משם המשיכו לביתו של אחד המשוחררים במזרח ירושלים. המשטרה אסרה בתחילה על קיום הצעדה מטעמי אבטחה, ורק אחרי שעמותת "אלמגור" משכה את עתירתה בנושא, הוסכם כי אירוע המחאה יסתיים בכותל, וכי 15 אנשים בלבד יגיעו לבית המחבל ברחוב השלשלאות בעיר העתיקה. בפועל, הגיעו כ-150 איש למקום, שם שרו את התקווה ונופפו בדגלי ישראל, תוך קריאות "נקמה" ו"מוות למחבלים". המשטרה בלמה את המפגינים כמאה מטרים מהבית.

עוד בנושא שחרור האסירים:
”שחרור מחבלים - פשיטת רגל מוסרית”
דעה: המחבלים המשוחררים הם גיבורים שנפלו בשבי?

עתירה: לא לשחרר מהכלא מחבלים תושבי ישראל. רויטרס
מגישים את העתירה לבג"ץ, היום/רויטרס

בבג"ץ התקיים היום דיון ארוך בעתירת ארגון "אלמגור" והמשפחות השכולות נגד שחרור האסירים. גם בפעימות הקודמות ובמקרים קודמים של שחרור מחבלים עתר הארגון נגד ההחלטה, וגם אז העתירות נדחו. בעתירה הנוכחית ביקשו בארגון לטפל במקרים פרטניים של שחרור אסירים, ולא לתקוף את עצם ההחלטה עצמה.

בעתירה שהוגשה לבג"ץ נטען, כי בניגוד להבטחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקיים דיון מיוחד על שחרור אסירים אזרחי ישראל, בפעימה זו עתידים להשתחרר חמישה תושבי מזרח-ירושלים בעלי תעודות זהות ישראלית. "הממשלה הסמיכה את צוות השרים לשחרר אסירים פלסטינים", נכתב בעתירה. "מדובר במעשה התחכמות כאשר משחררים תושבי ירושלים וטוענים שהם רק תושבי ישראל ולא אזרחי ישראל".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

רובינשטיין: "הם כמו כל שאר המנוולים?"

בפסק הדין כתב השופט צבי זילברטל כי הטענה הזו לא נידונה בעבר בבית המשפט, אולם "לא עלה בידי העותרים לשכנע כי נתון זה כשלעצמו הופך את החלטת השחרור לבלתי סבירה". זילברטל גם הבהיר כי החלטת הממשלה, לפיה רשימת האסירים שאמורים להשתחרר לא תכלול אסירים שהם אזרחי המדינה ללא הבאת הנושא לדיון בממשלה. אולם, לא נאמר בהחלטה כי קיימת מגבלה דומה בעניין שחרור אסירים שהם תושבי המדינה - אך לא אזרחיה.

צעדת מחאה בירושלים נגד שחרור המחבלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
הפגנה נגד שחרור האסירים בירושלים, הערב/יואב דודקביץ'

בדיון השתתפו גם בני משפחת פוגל שחמישה מיקיריהם נרצחו בטבח באיתמר, אביו של ליאור טובול שנרצח ב-1990 ומשפחות שכולות נוספות. "לא יכולתי לשבת בבית ביום שחור למדינת ישראל", אמר הערב אליחי בן ישי, אחיה של רות פוגל שנרצחה בפיגוע ב-2011. "הגעתי כי אני מרגיש שזכויות היסוד שלי נפגעות. האם הזכות לכבוד של אנשים שיקיריהם נרצחו לא נפגעת? האם הזכות לביטחון שאני זכאי לה לא נפגעת? האם הזכויות של כל אזרחי ישראל לא נפגעת בכך שהמחבלים משתחררים לפני זמנם?", אמר.

צעדת מחאה בירושלים נגד שחרור המחבלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
ההפגנה בירושלים/יואב דודקביץ'

השופט אליקים רובינשטיין הקשה על נציג המדינה כששאל האם בוועדת השרים דנו בסוגיה של תושבי מזרח ירושלים. "המנוולים האלה הם בדיוק כמו כל שאר המנוולים?" תהה. בתגובה אמר נציג המדינה: "ההחלטה התקבלה לאחר שקילת כל השיקולים, ואחרי המלצות מכל הגורמים הרלוונטיים". לדבריו, האסירים נבחרו להשתחרר בפעימה הזו כאשר צוות השרים מודע לחלוטין לכך שהם תושבי מזרח ירושלים. השופט רובינשטיין סבר בדעת מיעוט כי יש למנוע באופן זמני את שחרורם של חמשת האסירים המדוברים, כדי לבחון האם הממשלה וצוות השרים בחנו את נושא שחרורם של מחבלים בעלי תעודות זהות כחולות והשלכותיו.

בשבוע שעבר דחה בג"ץ עתירה דומה שהגישו בני משפחת סחיווסחורדר, אשר איבדו את הוריהם ואחיהם בפיגוע במסעדת סבארו בירושלים. כבר אתמול כונסו בבית הסוהר עופר האסירים הצפויים להשתחרר, ובמהלך היום יושלמו תהליכי הבדיקות והזיהוי שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully