וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו של שנות ה-90 היה מבטל את שחרור האסירים"

גלעד גרוסמן

25.12.2013 / 14:47

בג"ץ דן בעתירתם של בני משפחת סחיווסחורדר שאיבדו את הוריהם ואחיהם בפיגוע בסבארו לחייב את הממשלה לדיון חוזר על שחרור האסירים. "לא להיות עיוורים למציאות הביטחונית"

צילום: גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן

"אם נתניהו היה מסתכל במראה הוא היה מבטל את שחרור האסירים": בג"ץ דן היום (רביעי) בעתירתם של בני משפחת סחיווסחורדר לחייב את הממשלה לדון מחדש בשחרור האסירים הפלסטינים. בני המשפחה, שאיבדו את הוריהם ושלושה מאחיהם בפיגוע במסעדת סבארו בירושלים בשנת 2001, מבקשים שבית המשפט יורה לממשלה לקבוע קריטריונים ברורים לשחרור אסירים ביטחוניים, אותם מתעתדת המדינה לשחרר "במסגרת עסקת הכניעה של ישראל", כלשונם.

"בבסיס ההחלטה שהתקבלה לפני כחצי שנה הוסמך צוות שרים, פורום שלא מוכר בשום מקום בחוק, לשחרר אסירים", אמר מאיר סחיווסחורדר לפני הדיון בבג"ץ. "לא כתוב שם שאסירים עם דם על הידיים, לא כתוב בשום מקום רוצחים של תינוקות, אני חושב שדווקא בימים אלה יש מקום לעשות דיון חוזר גם אם הממשלה חושבת שהפורום הנכון הוא כל הממשלה, אז שם המקום לעשות דיון חוזר, לנוכח ההתפתחויות הביטחוניות, לנוכח האסירים ששוחררו בעסקת שליט ומפקדים היום על הטרור בגדה, לנוכח כל מה שקורה, אי אפשר להיות עיוורים ולהמשיך לעצום את העיניים".

עוד על שחרור האסירים הפלסטינים:
הכדור בידיים שלהם: השרים יבטלו את שחרור האסירים?
כך יוכל נתניהו להביא לשחרור ג'ונתן פולארד
אבו מאזן: אין התקדמות במו"מ, מתקרבים לפיצוץ

משפחת סחיווחורדר עותרים לבג"ץ נגד שחרור מחבלים. דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
לא כתוב לשחרר אסירים עם דם על הידיים", מאיר סחיווסחורדר/יואב דודקביץ'

"אנחנו טענו בבג"ץ שהיה בעסקת שליט, שהמדינה הייתה חייבת כבר אז לקבוע קריטריונים, להבדיל בין לוחם בצבא פלסטיני כזה או אחר שהולך להרוג ולהילחם בחיילים בעמדות שלהם, לבין רוצח ששם חגור ומתפוצץ במסעדה, באוטובוס, על אנשים חפים מפשע", הוסיף סחיווסחורדר.

בהמשך ביקר את תפקודו של ראש הממשלה בסוגיה ואמר כי "אם הוא היה ישר עם עצמו ופועל לפי העקרונות שבשמם הוא נבחר ועל שמם הוא נלחם כל שנות ה-90' המפורסמות וכל השנים הארוכות, אני חושב שהוא היה מסתכל רגע במראה ומבטל את ההחלטה עוד אתמול בלילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
משפחת סחיווחורדר עותרים לבג"ץ נגד שחרור מחבלים. דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
בני המשפחה מחוץ לאולם בית המשפט/יואב דודקביץ'

בעתירה שנידונה היום כתבו בני המשפחה כי אחלם תמימי, שעמדה מאחורי הפיגוע בו נהרגו קרובי משפחתם, ואשר שוחררה לפני כשנתיים במסגרת עסקת שליט, "עושה חיל במסעות הסתה בעולם, וקונה נפשות להרג ולרצח אזרחי מדינת ישראל". הם ציינו בחשש כי נוכח העמדה הישראלית - עלולים שני מעורבים נוספים ברצח, שעדיין מרצים עונש בכלא הישראלי, לצאת אף הם לחופשי.

"במדינת ישראל קיים חוק נפגעי זכויות עבירה, החוק מקנה זכויות למי שנפגע מעבירת אלימות, בין היתר להביע עמדה בפני ועדת שחרורים וחנינות", הוסיף סחיווסחורדר. "אנחנו חושבים שאין סיבה להפלות היום בין מי שנרצח בפיגוע למי שנאנסה או מי שנרצח בקטטה במועדון", אמר בתגובה לכך שלא ניתנת למשפחות הנרצחים האפשרות להביע את עמדתם על השחרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully