וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת הנשק: מאבטחים יעברו בדיקת פסיכולוג

1.1.2014 / 17:06

אחרי גל מקרי רצח בידי מאבטחים שנשאו נשק ברשיון, גיבש השר אהרונוביץ' שורת שינויים בנושא שיוצגו בשבוע הבא. בין היתר יחויבו מאבטחים להפקיד את נשקם בסיום יום העבודה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' סיים לגבש את השינויים במתן כלי נשק מהמדינה, מהלך שהחל נוכח ריבוי מקרי הרצח בידי מאבטחים. בין ההמלצות שיוצגו בוועדת הפנים של הכנסת בשבוע הבא: הקמת בסיס נתונים אודות מועמדים לנשיאת נשק (בשיתוף המשטרה, משרד הבריאות ומשרד הפנים), הערכת מסוכנות בידי פסיכולוג והפקדת הנשק בסיום יום עבודה.

עוד בנושא משפט ופלילים:
אישום: שוטר הכריח נחקרת לגעת באיבר מינו
בליין רקד על הבר, מעד - ויפוצה ב-115 אלף שקל
נתפס שוב בנהיגה בשכרות - ושוחרר ממעצר הבית

כיום מוחזקים בידי אזרחים 320,744 כלי נשק. 157,488 מהם נמצאים בידי אזרחים, 124,995 בידי ארגונים מורשים ו-38,261 בידי חברות אבטחה. לאחר שורה של מקרי רצח בידי מאבטחים ופיקוח לקוי עליהם, הוחלט במשרד לביטחון הפנים לבצע מהפכה דרמטית בשני מישורים עיקריים: צמצום מספר כלי הירייה הנמצאים שלא לצורך בידי אזרחים, ושיפור מערך הבדיקות לפני קבלת הרישיון.

לשם כך, פותחה מערכת מחשוב משותפת למשטרה ולמשרד לביטחון הפנים שנועדה לניהול הרישוי והפיקוח, לשפר את המעקב להגביר את יכולת האכיפה. המערכת תסונכרן גם עם גופים חיצוניים כמו משרדי ממשלה. יצוין כי ההמלצות של הוועדה הבוחנת בראשותו של מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, רותם פלג, כבר קורות בשטח - כשחלקם הגדול של המאבטחים אינם מורשים לצאת עם הנשק לבתיהם, והם מפקידים אותם בכספות.

יו"ר ועדת הפנים ח"כ מירי רגב (הליכוד-ביתנו) שעודדה את קידום הרפורמה בשיתוף השר אהרונוביץ' אמרה כי התופעה של נשק מורשה שעמו מבצעים מעשים פליליים "הולכת ומצטמצמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully