וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרודן קים על דודו שהוצא להורג: "זוהמה פלגנית"

בנאום לרגל השנה החדשה התייחס לראשונה הדיקטטור להדחת בכיר המפלגה, שהומת בירי תותחי נ"מ: "המעשה חיזק את אחדותנו פי מאה". אבו מאזן איחל לקים בריאות ושגשוג

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בקים ג'ונג-און מבקר באתר סקי בארצו)

הטירוף נמשך: שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, נשא הלילה (רביעי) נאום לרגל השנה החדשה, ובו התייחס לראשונה בפומבי להוצאתו להורג של דודו, ג'אנג סונג-תאק, לפני כשלושה שבועות. קים כינה את הדוד, שנחשב לדמות השנייה בחשיבותה במדינה המסוגרת, "זוהמה פלגנית", והתגאה בכוחה של ארצו, שגבר, לדבריו, בעקבות הריגתו של קרוב משפחתו.

"מפלגתנו קיבלה בשנה שחלפה החלטה נחושה להדיח מרכיבים מזוהמים בתוך המפלגה", אמר קים בנאום, ששודר בטלוויזיה הממלכתית. בדבריו האשים הרודן הצעיר את דודו בכך שניסה לבנות בסיס כוח משלו בתוך המפלגה, וטען כי הריגתו חיזקה את האחדות במדינה "פי מאה".

"ההחלטה המדויקת והמתוזמנת של מפלגתנו לטהר את המרכיבים האנטי-מפלגתיים והאנטי-מהפכניים סייעה רבות לסולידריות בתוך מפלגתנו", ציין. בסוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ" דווח כי קים קרא בנאומו לחיזוק הקשרים עם השכנה מדרום. עם זאת, הוא הזהיר כי "אם יפרצו עוד מלחמות באזור, הדבר יביא לאסון גרעיני כבד, וגם ארצות הברית לא תהיה מוגנת".

עוד על הרודן הצפון-קוריאני וארצו המבודדת:
כשקים ג'ונג-און יצא לסקי
דניס רודמן יאמן את נבחרת הכדורסל של קוריאה הצפונית
פריז: אבטחה לאחיינו של קים שכינה אותו "דיקטטור"

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מכוון רובה. אפריל 2012. AP
לפי דוחות מודיעין, קים היה שיכור כשהורה להוציא להורג את בכירי המפלגה/AP

ג'אנג, שהיה נשוי לאחותו של קים ג'ונג-איל, אביו של קים ושליטה הקודם של הדיקטטורה האסיאתית, הוצא להורג ב-13 בדצמבר. סוכנות הידיעות הרשמית KCNA דיווחה כי הוא עמד לדין בבית משפט צבאי בגין ניסיון הפיכה, והוצא להורג באופן מידי. בהודעת השלטונות לאחר הצעד הקיצוני נמסר כי הדוד התנהג כ"חלאת אדם אנושית בזויה" והיה "גרוע יותר מכלב".

בשבוע שעבר דיווח ה"יומיאורי שימבון", עיתון יפני נפוץ, כי קים היה שיכור כלוט כאשר הורה להוציא להורג שני יועצים קרובים של הדוד ג'אנג סונג תאק. הסיבה הרשמית להוצאתם להורג הייתה העובדה שלא הגיבו מיד לדרישתו להלאים עסק מניב שבו החזיקו ולהעבירו לרשות הצבא.

בתוך כך, אתר האינטרנט NK News דיווח הלילה כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שיגר בשבוע שעבר לקים מכתב ברכה לרגל השנה האזרחית החדשה, בשמו ובשם העם הפלסטיני. לפי הדיווח, אבו מאזן איחל לדיקטטור בריאותה טובה ואושר, ולעמו – שגשוג ויציבות. עוד נכתב בפרסום כי היו"ר הביע תקווה כי כל העמים בכל העולם יחיו זה לצד זה בשלום וביחסים הכוללים יציבות, ביטחון ובשכנות טובה.

חגיגות השנה החדשה בצפון קוריאה. דצמבר 2013. AP
חגיגות השנה החדשה בקוריאה הצפונית, אמש/AP
חגיגות השנה החדשה בצפון קוריאה. דצמבר 2013. AP
שמחה ברחובות בפיונגיאנג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully