וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קים היה שיכור כשהורה על סדרת ההוצאות להורג"

תדרוך של ראש המודיעין בסיאול חשף כיצד התגלו מעשי הטיהור שעשה שליט קוריאה הצפונית; ההערכה: דודו של קים, ושני יועציו, נרצחו בשל סכסוך כספי, ולא כחלק ממאבקי השליטה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'
סטודנטים במכללת סיאול מציגים כיצד הוצא להורג דודו של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און. דצמבר 2013. AP
סטודנטים בסיאול ממחיזים כיצד רצח קים את דודו ג'אנג, בשבוע שעבר/AP

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און היה שיכור כלוט כאשר הורה להוציא להורג את שני היועצים הקרובים של דודו - כך מדווח עיתון יפני נפוץ. לפי הדיווח ב"יומיאורי שימבון", קים הורה להוציא להורג את יועציו של הדוד ג'אנג סונג תאק, משום שלא הגיבו מיד לדרישתו להלאים עסק מניב שבו החזיקו ולהעבירו לרשות הצבא.

העיתון היפני המרכזי מדווח כי חוסר היענותם של שני העוזרים, רי ריונג-הא וג'אנג סו-גיל, "הכעיס מאוד" את קים. לשניים היו תפקידים חשובים במפלגה השלטת בקוריאה הצפונית ובעסקי הפחם, והם צורפו לשישה בכירים נוספים שהוצאו להורג בתחילת החודש או בסוף החודש שעבר.

כשבוע לאחר הוצאתם להורג של רי וג'אנג, גם דודו של קים הוצא להורג בעצמו. כתב האישום נגדו תיאר מסכת ארוכה של מעילה, בגידה באומה וגניבה, והגדיר אותו כ"חלאת אדם אנושית בזויה, אדם הגרוע יותר מכלב".

עד כה, לא התבררה הסיבה להוצאה להורג של הדוד. פרשנים העלו סיבות שונות שהיו עשויות לגרום לדיקטטור הצעיר לסלק את הדוד בצורה כה פומבית. במדינה השכנה, כך מסתמן, שוללים את ההערכה לפיה מאבקי שלטון הובילו להוצאה להורג. גופי המודיעין בסיאול מאמינים שסכסוך עסקי והפרת פקודה גרמה לסדרת ההוצאות להורג, וסבורים שלפי שעה, אין סכנה ליציבות המשטר בפיונגיאנג.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג-און מלטף גדי בבסיס צבאי במיקום לא ידוע. מאי 2013. רויטרס
קים מלטף גדי בבסיס צבאי. קצפו יצא כשהשתכר?/רויטרס

לפי הדיווח בעיתון היפני, המודיעין בקוריאה הדרומית גילה על ההוצאות להורג דרך האזנות. "גם המקורבים ביותר לשני היועצים הופתעו מהוצאתם להורג, ולכן התקשרו לחברים בחו"ל", נכתב ב"יומיורי שימבון". אחרי מותם של יועציו, הממשלה בסיאול העריכה כי גם סופו של הדוד גאנג קרוב, "בהתבסס על האזנה לשיחותיהם של אנשים שהיו מעורבים במקרה".

העיתון היפני דיווח כי מפקד המודיעין בסיאול, נאם ג'אה-ג'ון, תדרך את ועדת המודיעין של הפרלמנט בארצו בנוגע להוצאות להורג, והעריך כי ג'אנג ניסה להשתלט על עסקי ייצוא הפחם של השכנה מצפון. "הוא התערב יותר מדי בעסק ממשלתי מניב (...) וזה גרר ביקורת נוקבת מגופים ממשלתיים אחרים", צוטט נאם בדיווח.

רשת סי-אן-אן נחשפה לאותו תדרוך מודיעיני, ופרסמה כי הדוד קיבל פקודה ישירה להשתלט על שני יועציו, שחרגו מסמכותם בעסקי הפחם והסתכסך עם מגנונים אחרים בצמרת המפלגה. סירובו לעשות זאת, עלה לו בחייו.

לקריאה נוספת
פריז: אבטחה לאחיינו של קים שכינה אותו "דיקטטור"
דודו של קים הוצא להורג: "חלאת אדם גרועה מכלב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully