וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז: אבטחה לאחיינו של קים שכינה אותו "דיקטטור"

אחרי ששליט קוריאה הצפונית הוציא להורג את דודו, עיתונאים הבחינו באחיינו, בן 19, מלווה בשוטרים ברחבי האוניברסיטה. בתוך כך, אשתו של קים צצה מחדש אחרי שדווח כי נעלמה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: תגובת סין להוצאה להורג של דודו של קים)

אחיינו הצעיר של שליט קוריאה הצפונית נמצא תחת אבטחה צמודה של משטרת צרפת - כך מדווחים כלי תקשורת במזרח אסיה. קים האן-סול, בן 19, לומד במכון למדע המדינה בפריז (סיאנס פו). עיתונאים הבחינו בו מלווה בשוטרים ברחבי הקמפוס, אך הם אסרו עליהם לצלמו.

בשבוע שעבר, השליט הקוריאני הוציא להורג את דודו, ג'אנג סונג-תאק, בטענה כי הוא "ביצע פשעים חמורים, בגד במדינה". כתב האישום תיאר אותו כ"חלאה גרועה יותר מכלב". ג'אנג הוצא להורג בתלייה, ימים ספורים אחרי שנעצר בביתו.

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און ורעייתי רי סול-ג'ו בטקס בארמון השמש קומוסוסאן. פיונגיאנג, דצמבר 2013. רויטרס
קים ג'ונג-און ורעייתו, רי סול-ג'ו, השבוע ב"ארמון העם"/רויטרס

האחיין הצעיר, הלומד בפריז, הוא בנו של אחיו הבכור של קים, ג'ונג-נאם. אבי המשפחה, השליט המנוח קים ג'ונג איל, סילק את הבן הבכור מקוריאה ב-2001, אחרי שניסה להיכנס ליפן בדרכון מזויף. ג'ונג-נאם ניסה להסתנן למדינה השכנה כדי לבקר בדיסנילנד ובייש בכך את המשפחה. אחרי סילוקו, הוכשר אחיו הצעיר כיורש המיועד של אביו.

האחיין נמלט מקוריאה לאירופה והחל ללמוד בבתי ספר פרטיים בשווייץ ובבוסניה. בראיון בשנה שעברה, הוא סיפר על געגועיו לדודו האכזר, אך הודה כי מדובר ב"דיקטטור" שאינו שולט בזעמו. בימים האחרונים דווח כי האחיין ירד למחתרת, מחשש שהדוד יתנקש בו בשל הביקורת שמתח על שלטונו.

לפי דיווחים בהונג קונג, הנהלת הקמפוס העבירה את האחיין למעונות אחרים, מה שגרם לפרסומים לפיהם הוא ירד למחתרת מחשש לחייו. בקוריאה הדרומית דווח כי חבריו לכיתה קיבלו הוראה שלא לשוחח עם התקשורת.

בתוך כך, קוריאה הצפונית שמה קץ לשמועות לפיהן שליט המדינה קים "העלים" את אשתו, רי סול-ג'ו. אחרי שלא נראתה בציבור במשך 62 ימים היא צולמה אמש כשהיא מלווה את בעלה לטקס אזכרה לאביו המנוח. לבני הזוג שני ילדים. בפעם הקודמת שנעלמה רי, היא "צצה" מחדש רק אחרי שהתקשורת הרשמית במדינה הודיעה כי היא ילדה יורש לבעלה. פעילי אופוזיציה בדרום טענו כי התמונה שפורסמה אמש מזויפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully