וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר דורש: לבדוק הקשר בין קבוצת אלשטיין לדומרני

גלעד גרוסמן

31.12.2013 / 17:36

בעקבות חשיפת וואלה!, פנו נציגי דנקנר לרשות לניירות ערך בדרישה להעמיק את בדיקת קבוצת אלשטיין שקיבלה את השליטה באי.די.בי. בחשיפה, נראה אלשטיין לצד שלום דומרני

מערכת וואלה!

(צפו באדוארדו אלשטיין לצד שלום דומרני)

רואה החשבון של נוחי דנקנר פנה לרשות לניירות ערך, בבקשה להאריך ולהעמיק את הבדיקה של קבוצת אקסטרא-אלשטיין, בראשותם של מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, שתוצאותיה היו אמורות להיות מוגשות היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. זאת, בעקבות הפרסום הבוקר בוואלה! חדשות על השתתפותו של אלשטיין בשיעורים אצל הרב פינטו יחד עם העבריין שלום דומרני. יחד עם זאת, למרות בקשתו של דנקנר, יגישו כונס הנכסים הרשמי והרשות לניירות ערך כבר הערב עד השעה 20:00 את הדוח שלהם בנוגע למקורות המימון של קבוצת אקסטרא-אלשטיין.

חשיפה: בעל השליטה החדש באי.די.בי לצד העבריין שלום דומרני

מה עשה אדוארדו אלשטיין לצד שלום דומרני?.
אלשטיין

הבוקר פורסם בוואלה! חדשות תיעוד של אלשטיין לצד דומרני במרוקו, יחד עם הרב יאשיהו פינטו. הרב פינטו היה בעבר אחד האישים המקורבים לנוחי דנקנר, שהפסיד לפני שבועיים את השליטה בקונצרן אי.די.בי, הקונצרן הגדול במשק הישראלי, לידי קבוצה של אלשטיין ואיש העסקים מוטי בן משה. ההחלטה היתה כפופה לחקירה בנוגע למקורות הכספיים של השניים, שהוטלה על הרשות לניירות ערך - חקירה שתוצאותיה היו אמורות כאמור להיות מוגשות היום לבית המשפט.

"לבדוק קשרים אפשריים לגורמי פשיעה"

בעקבות חשיפת וואלה! חדשות שלח רואה החשבון יהודה ברלב מכתב לרשות לניירות ערך, בו הוא מפנה את תשומת ליבם לכתבה ומציין שלדעתו חשוב לבחון קשרים אפשריים בין קבוצת אלשטיין לגורמי פשיעה. "לדעתנו, גם לבדיקת קשרים אלה יש השלכה משמעותית על הסוגיות הנבדקות על ידי צוות הבדיקה, כפי שהונחה על ידי כבוד השופט אורנשטיין. אנו סבורים כי במצטבר, עם חומרים קודמים שהועברו אליכם, יש צורך בהעמקת הבדיקות ולפיכך גם בהארכת משך הבדיקה".

מאז החלטת השופט אורנשטיין היו כמה פרסומים בנוגע לבן משה, בהם הקלטה של דברים שאמר שמהם משתמע כי הוא מייצג קבוצה של משקיעים, טענה שהוא מכחיש, וכן שעשה את הונו מבעלות עסק של שיחות ארוטיות בגרמניה. לכך מצטרף הפרסום היום.

שלשום הגישה תנועת אומ"ץ בקשה ליו"ר הרשות לניירות ערך לפעול לכך שהגשת הדוח שאמור להכשיר את בן משה ואלשטיין להחזיק בחברה יידחה ל-15 בינואר. מטרת הדחייה היא לאפשר לגופים מטעם הרשות, כונס הנכסים הרשמי והמשקיף החוקרים את בעל השליטה החדש, לערוך בדיקה יסודית מקיפה ועדכנית בנוגע לאיש שיחד עם איש העסקים הארגנטינאי עומד להיות בעל השליטה בקונצרן הגדול במשק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוב יחד. אלשטיין ודומרני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסביבתו של אלשטיין אישרו כי במהלך שיעור במרוקו אכן היה אלשטיין נוכח, אך הכחישו מכל וכל קשר עם דומרני. עוד הוסיפו כי כמו מאות יהודים שאלשטיין פוגש מדי יום, הוא פגש גם את דומרני - אך כלל לא ידע מי הוא. באם היה יודע כי מדובר בדמות "מסוג זה", הוסיפו המקורבים, ודאי לא היה מצטלם איתו, לא כל שכן לוחץ את ידו. מטעמו של אדוארדו אלשטיין נמסר כי אלשטיין אינו מכיר את האיש ואין לו שום קשר אליו. "אלשטיין פוגש מאות ישראלים בעולם מדי חודש. צר לנו שמנסים לייחס לו באופן מגמתי קשר שלא קיים במציאות", לשון התגובה.

(עדכון ראשון: 14:36)

עוד במהדורה:

חיי הסלב של המחבלים: אמש שוחררו 26 אסירים ביטחוניים עם דם על הידיים. הם זכו למעמד של מלכים עם הגעתם לגדה: שירים, ריקודים, נשיקות והבטחה של אבו מאזן שלא יחתום על הסכם קבע עד שלא ישוחררו כל האסירים הפלסטינים. פוסטרים ברחובות העיר, משכורת של כמה אלפים וטרור לקינוח - החיים של המחבלים לאחר השחרור.

המספרים שהרשות לבטיחות בדרכים לא רוצה שנראה: בפעם הראשונה מזה עשור יש עלייה במספר ההרוגים על הכביש, אך ברשות לבטיחות בדרכים לא ממהרים לפרסם את המספרים. עורך וואלה! רכב, קובי ליאני, על טשטוש הקטל בדרכים.

גזענות או רדיפת צדק? משה פרץ כינה את הדרישה של התנועה לאיכות השלטון מבג"ץ להדיחו מהאקס פקטור "הזויה". חגי אוזן חושב שהדרישה של התנועה מריחה מגזענות: "כשמתי כספי היה שופט בכוכב נולד שכחו לו את העובדה שהורשע בביגמיה".

מתקפת סיכומי השנה: מרשימת הפוליטיקאים שהכי בלטו השנה דרך סרטוני החובבים הכי ויראליים ביוטיוב ועד לדירוג הטוורקינג הכי מוצלח. לא הגזמנו קצת עם הצורך לסכם שנה?

התחזית: היום קר מהרגיל בעונה, הגשם ייפסק בהדרגה. מחר עלייה קלה בטמפרטורות, עדיין יתכן גשם מקומי בשעות הבוקר במישור החוף.

dd

הכי אני רוצה לשפץ בבית את

המטבח
35%
הסלון
24%
חדר השינה
14%
חדר הילדים
8%
האמבטיה
18%
הסקר הסתיים
142 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully