וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי ה"סלבס" של האסירים המשוחררים

31.12.2013 / 14:00

עוד 26 אסירים פלסטינים שוחררו הלילה והתקבלו בחגיגות ענק ברמאללה. פרשננו לענייני ערבים מספר על החיים שלהם מחוץ לכתלי הכלא, ועל התהילה קצרת המועד. מתוך המהדורה

מערכת וואלה!

26 האסירים הפלסטינים ששוחררו הלילה (שלישי) במסגרת המשא ומתן התקבלו בחגיגות ענק ברמאללה והם הופכים ל"סלבס" ברשות הפלסטינית. פרשננו לענייני ערבים אבי יששכרוף מספר שתמונותיהם ייתלו בכל פינה בכפר, מחנה פליטים או בעיר אליה שבו. בנוסף, האסירים מקבלים מדי חודש תשלום של כמה אלפי שקלים – בהתאם למספר השנים ששהו בכלא הישראלי – עד סוף ימיהם. "בסך הכול, מצפים מספר שבועות של הרבה תהילה ורגעי נחת, אולם התהילה הזו חולפת בסופו של דבר והם חוזרים למציאות אפרורית", אומר יששכרוף.

עם זאת, פרשננו הצבאי אמיר בוחבוט מוסיף, ש-43 אסירים פלסטינים, ממשוחררי עסקת שליט, נעצרו שוב על ידי שירות הביטחון הכללי וצה"ל, רובם בגין חזרה לפעילות טרור נגד ישראל. עשרה מהם נעצרו בגין ביצוע עבירות פליליות ושהייה בלתי חוקית בישראל.

מאז חודש אוקטובר 2011 – שבו שוחרר החייל גלעד שליט משבי חמאס תמורת שחרור 1,027 מחבלים ואסירים פלסטינים שהיו כלואים בישראל - נמצאים המשוחררים תחת מעקב ופיקוח של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בנוסף, הם נדרשים לחתום בתחנות משטרה מדי יום לשם בירור מקומם. אולם, מאז ביצוע העסקה נעצרו 43 מהם על ידי כוחות הביטחון הישראליים. תוך שלושה חודשים נעצרו שלושה מהמשוחררים בחשד שחזרו לפעילות טרור. אחת מהם היא חנא שלבי, חברת ארגון הג'יהאד האיסלאמי.

האסירים בגדה - כמעט ואינם חוזרים לטרור

גורמים בצה"ל ובמערכת הביטחון טוענים כי רוב האסירים המשוחררים שמעודדים חזרה לדרך האלימות נגד ישראל הם האסירים ששוחררו לרצועת עזה או לחו"ל. בחודש יוני השנה נחשפה פרשייה שבמהלכה עצר שב"כ פעיל חמאס, תושב מזרעה שרקייה שבאזור רמאללה, בחשד שתכנן להוציא לפועל פיגועי חטיפה וירי.

הישאם חג'אז, אחד ממשוחררי עסקת שליט שגורש לקטאר, הנחה את פעיל חמאס כיצד ליזום את פעולות הטרור. במהלך חקירתו של פעיל ארגון הטרור השולט ברצועת עזה מאז 2007, התברר כי גוברת המגמה של חזרה לטרור על ידי פעילי חמאס ששוחררו בעסקה. רובם גורשו לחו"ל, והם פועלים לשכנוע גורמים בשטחים ליזום פיגועים נגד מטרות ישראליות במטרה להביא לשחרור אסירים נוספים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

עוד במהדורה:

נוחי דנקנר מבקש מהרשות לניירות ערך להרחיב את הבדיקה של קבוצת אלשטיין- בן משה בעקבות החשיפה של וואלה! חדשות הבוקר – תמונות בהן נראה אדוארדו אלשטיין לצדו של ראש ארגון הפשע שלום דומרני בשיעור תורה במרוקו.

המספרים שהרשות לבטיחות בדרכים לא רוצה שנראה: בפעם הראשונה מזה עשור יש עלייה במספר ההרוגים על הכביש, אך ברשות לבטיחות בדרכים לא ממהרים לפרסם אותם. עורך וואלה! רכב, קובי ליאני, על טשטוש הקטל בדרכים.

גזענות או רדיפת צדק? משה פרץ כינה את הדרישה של התנועה לאיכות השלטון מבג"ץ להדיחו מהאקס פקטור "הזויה". חגי אוזן חושב שהדרישה של התנועה מריחה מגזענות: "כשמתי כספי היה שופט בכוכב נולד שכחו לו את העובדה שהורשע בביגמיה".

מתקפת סיכומי השנה: מרשימת הפוליטיקאים שהכי בלטו השנה דרך סרטוני החובבים הכי ויראליים ביוטיוב ועד לדירוג הטוורקינג הכי מוצלח. לא הגזמנו קצת עם הצורך לסכם שנה?

התחזית: היום קר מהרגיל בעונה, הגשם ייפסק בהדרגה. מחר עלייה קלה בטמפרטורות, עדיין יתכן גשם מקומי בשעות הבוקר במישור החוף.

צפו במהדורה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully