וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה הפעימה השלישית: האסירים הפלסטינים שוחררו מהכלא

כתבי וואלה! חדשות

31.12.2013 / 2:50

אחרי שהוסרה העתירה שוחררו 26 המחבלים הפלסטינים. 18 הועברו לשטחי הגדה, שלושה שוחררו לרצועת עזה וחמישה למזרח ירושלים. אבו מאזן: "לא ייחתם הסכם עד לשחרור כל האסירים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרי שבג"ץ הסיר את העתירה בעניין, ועל אף ההפגנות של המשפחות השכולות - הושלם הלילה (שלישי) שחרורם של 26 המחבלים הפלסטינים במסגרת הפעימה השלישית של שחרור האסירים, עליו הוחלט בכניסה למו"מ עם הרשות.

18 האסירים ששוחררו לשטחי יהודה ושומרון חצו את מחסום ביתוניא והגיעו למתחם המוקטעה ברמאללה, שם התקבלו בחגיגיות על ידי עשרות אנשים. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חיבק אותם ולחץ את ידי כל אחד מהם, ולאחר מכן הם הניחו זר על קברו של יאסר ערפאת. "לא נחתום על הסכם קבע עד שלא ישוחררו כל האסירים", אמר אבו מאזן בטקס קבלת הפנים.

שלושת האסירים ששוחררו לעזה עברו דרך מעבר ארז ונכנסו לשטח הרצועה. הם התקבלו בתשואות על ידי עשרות תומכים ובני משפחה, שנשאו אותם על כפיים. בנוסף, אף שנטען בתחילה כי בפעימה זו לא ישוחררו אסירים ערבים תושבי ישראל, וחרף ההתנגדות מימין, חמשת תושבי מזרח ירושלים הועברו לבתיהם דרך מעבר הזיתים.


עוד על שחרור האסירים:
מחאה בירושלים: "שחרור מחבלים - פשיטת רגל מוסרית"
דעה: משחררים אסירים? כנראה שכחנו את הפיגועים

26 אסירים פלסטינים שוחררו מהכלא. יותם רונן
האסירים מתקבלים על ידי בני משפחותיהם ברמאללה, הלילה/יותם רונן
האסירים הפלסטינים חוצים את מעבר ארז. שי מכלוף
שיירת האסירים חוצה את מחסום ארז בדרכה לרצועת עזה, הלילה/שי מכלוף

בצד הישראלי ניסו עד הרגע האחרון לשנות את הגזירה. אחת ההפגנות התקיימה אתמול בשעות הצהריים בכניסה לירושלים. המפגינים עמדו סמוך לכביש כשבידיהם צמיגים, תחת פיקוח כוחות משטרה, שדאגו שהמפגינים לא יחסמו את ציר הכניסה לבירה. בהמשך, יצאו כמאה בני משפחות שכולות לצעדת מחאה מבית ראש הממשלה, שם הם קיימו מחאת שבת - לביתו של אחד המשוחררים במזרח ירושלים. המשטרה אסרה בתחילה על קיום הצעדה מטעמי אבטחה, ורק אחרי שעמותת "אלמגור" משכה את עתירתה בנושא, הוסכם כי אירוע המחאה יסתיים בכותל, וכי 15 אנשים בלבד יגיעו לבית המחבל ברחוב השלשלאות בעיר העתיקה. בפועל, הגיעו כ-150 איש למקום, שם שרו את התקווה ונופפו בדגלי ישראל, תוך קריאות "נקמה" ו"מוות למחבלים". המשטרה בלמה את המפגינים כמאה מטרים מהבית.

הושלמה הפעימה השלישית: 26 האסירים הפלסטינים שוחררו. מור שאולי
שיירת האסירים חוצה את מחסום ביתוניא, הלילה/מור שאולי
צעדת מחאה בירושלים נגד שחרור המחבלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
הפגנה נגד השחרור, אמש/יואב דודקביץ'

בבג"ץ התקיים אתמול דיון ארוך בעתירת ארגון "אלמגור" והמשפחות השכולות נגד שחרור האסירים. גם בפעימות הקודמות ובמקרים קודמים של שחרור מחבלים עתר הארגון נגד ההחלטה, וגם אז העתירות נדחו. בעתירה הנוכחית ביקשו בארגון לטפל במקרים פרטניים של שחרור אסירים, ולא לתקוף את עצם ההחלטה עצמה.

בעתירה שהוגשה לבג"ץ נטען, כי בניגוד להבטחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקיים דיון מיוחד על שחרור אסירים אזרחי ישראל, בפעימה זו עתידים להשתחרר חמישה תושבי מזרח-ירושלים בעלי תעודות זהות ישראלית. "הממשלה הסמיכה את צוות השרים לשחרר אסירים פלסטינים", נכתב בעתירה. "מדובר במעשה התחכמות כאשר משחררים תושבי ירושלים וטוענים שהם רק תושבי ישראל ולא אזרחי ישראל".

בפסק הדין כתב השופט צבי זילברטל כי הטענה הזו לא נידונה בעבר בבית המשפט, אולם "לא עלה בידי העותרים לשכנע כי נתון זה כשלעצמו הופך את החלטת השחרור לבלתי סבירה". זילברטל גם הבהיר כי החלטת הממשלה, לפיה רשימת האסירים שאמורים להשתחרר לא תכלול אסירים שהם אזרחי המדינה ללא הבאת הנושא לדיון בממשלה. אולם, לא נאמר בהחלטה כי קיימת מגבלה דומה בעניין שחרור אסירים שהם תושבי המדינה - אך לא אזרחיה.

השתתפו בהכנת הידיעה: שבתי בנדט, מור שמעוני, רמי שני, אמיר בוחבוט ויאיר אלטמן

(עדכון ראשון: 22:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully