וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת השר לשעבר יוסף שפירא: "איש חינוך ועשייה"

שפירא, בן 87 במותו, עמד בראש מזכירות תנועת בני עקיבא במשך יותר משני עשורים וכיהן כשר בלי תיק בממשלת האחדות בשנות ה-80. השר אריאל: "פעל לחיזוק האחיזה בארץ ישראל"

השר לשעבר יוסף שפירא הלך אמש (שבת) לעולמו ממחלה בבית החולים תל השומר. הוא היה בן 87 במותו. שפירא היה איש חינוך ובמשך יותר משני עשורים עמד בראש המזכירות של תנועת "בני עקיבא". כמו כן, עמד בראש מחלקת העלייה והנוער בסוכנות היהודית. הוא כיהן כשר בלי תיק באמצע שנות ה-80, אף על פי שלא היה חבר כנסת. טרם נקבע מועד הלווייתו.

שפירא נולד בירושלים והיה בנו של הרב ישעיהו שפירא, ממייסדי תנועת "הפועל המזרחי". לאחר הפיצול מהמפד"ל, שפירא כיהן כשר בלי תיק מטעם מצ"ד (מחנה הציונות הדתית) בממשלת האחדות הלאומית בראשות שמעון פרס ויצחק שמיר. בטקס השבעתו כשר שינה מן הנוסח הרשמי והתחייב לשמור אמונים "למדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו, ולחוקיה". לאחר כמה דקות נדרש להצהיר אמונים מחדש.

שר השיכון, אורי אריאל, ששימש בעבר כעוזרו של שפירא לענייני התיישבות, ספד לו: "זכיתי להכיר איש חינוך ועשייה שפעל בכל המרץ למען חינוך דור העתיד בציונות הדתית והשתלבותם בכל רבדי החברה הישראלית. הייתי לצדו בעת שפעל לחיזוק ההתיישבות והאחיזה בארץ ישראל, ולחיזוק העלייה לישראל, ולמדתי מסירות מהי. אני מוסר את תנחומיי למשפחתו".


הסיפורים החמים בחדשות:
מתח בצפון לאחר הירי: "חוששים מתגובת שרשרת"
אסד במסר לאפיפיור: מוכנים להשתתף בשיחות השלום
שמונה מתו מפגיעת ברק בכנסייה: "דרך נוראה למות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully