וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח בצפון לאחר הירי: "חוששים מתגובת שרשרת"

29.12.2013 / 10:30

הקטיושה שנורתה מלבנון והתפוצצה ממערב לקריית שמונה הפתיעה את תושבי האזור. צה"ל הגיב לירי - והתושבים חוששים מהסלמה: "המתח בגבול גובר". נתניהו: "לא נאפשר טפטוף ירי"

צילום: יותם אסרף, ערן גילווארג, רויטרס, אלי מנדלבאום; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

תושבי קריית שמונה ואזור הגליל העליון התעוררו הבוקר (ראשון) לקול פיצוצים, כשקטיושה שנורתה מלבנון התפוצצה מערבית לעיר וארבע קטיושות נוספות נחתו בשטח לבנון. בהלה רבה נרשמה, אולם התושבים ממשיכים בשגרת חייהם וגם הלימודים מתקיימים כרגיל. "יש דריכות בעיר", סיפר סמי מלול, ראש העיר קריית שמונה לשעבר. "כולם מתקשרים כדי לקבל אינפורמציה אם מערכת החינוך עובדת כרגיל, במיוחד לאור הימשכות תגובת צה"ל".

עוד בנושא צבא וביטחון:
הבוקר: השקט בצפון הופר - קטיושה התפוצצה באזור קריית שמונה
השרים אישרו: אלה 26 האסירים הפלסטינים שישוחררו מחר
"כמו נשר בשמיים": צפו במל"ט הישראלי שכובש את העולם

נפילת קטיושות סמוך לקריית שמונה, דצמבר 2013. ג'יליס
שרידי הקטיושה שהתפוצצה מערבית לקריית שמונה, הבוקר/ג'יליס

התפוצצות הקטיושה, לראשונה מאז חודש אוגוסט, הפתיעה את התושבים. "החשש הוא מפני תגובת שרשרת", ציין מלול. "לאחרונה, יש תחושה שהמתח בגבול גובר לאור התקרית שהייתה לפני כשבועיים בראש הנקרה, הירי לפני ארבעה חודשים וחיסול בכיר חיזבאללה בלבנון. אנו יודעים שהגבול יכול במהירות להתלקח אך מבינים שהיום מדובר כנראה באירוע נקודתי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"לתושבי עוטף עזה דואגים, אותנו שכחו"

מלול התייחס גם להסלמה בדרום, לאחר שבשבועות האחרונים אירעו כמה תקריות ירי בגבול רצועת עזה – האחרונה שבהן ביום שלישי, אז נורה למוות צעיר ישראלי שעסק בפעולות תחזוקה לגדר המערכת. "הפרדוקס הוא שהיום מתכנסת הממשלה לאשר חבילת סיוע לתושבי עוטף עזה, אבל את יישובי קו העימות הצפוני כבר מזמן שכחו", אמר מלול. "ביטלו את כל ההטבות שהיו כאן, כולל ההטבה למעונות היום לאימהות עובדות".

ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר, התייחס גם הוא לנפילת הקטיושה ואמר: "אנחנו למודי ניסיון, לצערנו. אם הישמע הודעת הנפילה, מיידית עצרנו את ההסעות של התלמידים ואחר כך החזרנו את החיים לשגרה. אנחנו חזקים ואנחנו סומכים על צה"ל שיגן על תושבי האזור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו: "ממשלת לבנון אחראית"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה לירי ואמר: "צה"ל הגיב בעוצמה ובמהירות לירי. לא נאפשר טפטוף של ירי לעבר ישראל". נתניהו אמר כי ממשלת לבנון אחראית למה שקורה בגבול כי היא "לא נוקפת אצבע כדי למנוע את התחמשות ארגוני הטרור" וכי חיזבאללה מבצע פשעי מלחמה בחסות ממשלת לבנון. הוא סיכם ואמר שישראל תעשה מה שיידרש כדי להגן על עצמה.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר: "לא נסבול ירי לעברנו משטח לבנון ולא נאפשר לכל גורם שהוא לשבש את חיי אזרחי ישראל. אנו רואים בממשלת לבנון ובצבא לבנון אחראים לירי הבוקר ולנעשה בשטחם, ולא נעבור לסדר היום על תקריות כמו זו שהתרחשה הבוקר. צה"ל הגיב לפני שעה קלה בירי פגזים מאסיבי אל עבר אזור השיגור, ובמידת הצורך יפעל בעוצמה רבה יותר. לא הייתי ממליץ לאיש לבחון את סבלנותנו ואת נחישותנו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל".

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון

לפניות לכתבת עדי חשמונאי - adihashmonai@walla.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התפוצצות הקטיושה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully