וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט בצפון הופר: קטיושה התפוצצה באזור קריית שמונה

הקטיושה שנורתה מלבנון התפוצצה בשטח פתוח ו-4 קטיושות נוספות התפוצצו בלבנון. צה"ל הגיב בירי פגזים. הערכה: גורמי ג'יהאד עולמי אחראים לירי. נתניהו: "לא נאפשר טפטוף ירי"

צילום: יותם אסרף, ערן גילווארג, רויטרס, אלי מנדלבאום; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

חמש קטיושות נורו הבוקר (ראשון) מכיוון לבנון לשטח ישראל. אחת מהקטיושות התפוצצה בשטח פתוח ממערב לקריית שמונה והארבע הנוספות התפוצצו בשטח לבנון. לא דווח על נפגעים או נזק. בתגובה, צה"ל ירה עשרות פגזים לעבר מקור הירי. מדובר צה"ל נמסר כי "מסרים חמורים" הועברו ללבנון באמצעות כוח יוניפי"ל של האו"ם.


עוד בנושא צבא וביטחון:
השרים אישרו: אלה 26 האסירים הפלסטינים שישוחררו מחר בלילה
"כמו נשר בשמיים": צפו במל"ט הישראלי שכובש את העולם
תושבי הדרום חוששים מהסלמה: "אי אפשר להתעלם מהפחד"

נפילת קטיושות סמוך לקריית שמונה, דצמבר 2013. ג'יליס
שרידי הקטיושה מערבית לקריית שמונה, הבוקר/ג'יליס

גורם ביטחוני בכיר העריך כי גורמי ג'יהאד עולמי בדרום לבנון אחראים לירי. הגורם הסביר: "לחיזבאללה אין שום אינטרס לחמם את הגבול או להוסיף לו עימות מול ישראל, ולכן ההערכה היא כי גורמי ג'יהאד עולמי מנסים לגרור את ישראל למלחמת האזרחים בלבנון".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

כלי תקשורת בלבנון אישרו את התגובה הישראלית לירי. אתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" דיווח כי צה"ל ירה שלושה פגזים שהתפוצצו בשטח חקלאי באזור ראשיא אל-פחר. על פי הדיווח, צבא לבנון וכוח יוניפי"ל באזור הכריזו על מצב כוננות. עוד דווח שכוחות של הצבא הלבנוני סורקים את האזור ממנו נורו הקטיושות.

נתניהו: "ממשלת לבנון אחראית"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה לירי ואמר: "צה"ל הגיב בעוצמה ובמהירות לירי. לא נאפשר טפטוף של ירי לעבר ישראל". נתניהו אמר כי ממשלת לבנון אחראית למה שקורה בגבול כי היא "לא נוקפת אצבע כדי למנוע את התחמשות ארגוני הטרור" וכי חיזבאללה מבצע פשעי מלחמה בחסות ממשלת לבנון. הוא סיכם ואמר שישראל תעשה מה שיידרש כדי להגן על עצמה.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר: "לא נסבול ירי לעברנו משטח לבנון ולא נאפשר לכל גורם שהוא לשבש את חיי אזרחי ישראל. אנו רואים בממשלת לבנון ובצבא לבנון אחראים לירי הבוקר ולנעשה בשטחם, ולא נעבור לסדר היום על תקריות כמו זו שהתרחשה הבוקר. צה"ל הגיב לפני שעה קלה בירי פגזים מאסיבי אל עבר אזור השיגור, ובמידת הצורך יפעל בעוצמה רבה יותר. לא הייתי ממליץ לאיש לבחון את סבלנותנו ואת נחישותנו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל".

נפילת קטיושות סמוך לקריית שמונה, דצמבר 2013. ג'יליס
שרידים שאותרו באזור קריית שמונה/ג'יליס

ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, אמר: "אני שמח שאין נפגעים, לא בנפש ולא ברכוש, ומאמין שצה"ל יעשה כמיטב יכולתו לשמור על השקט באזור. יישובי המועצה ערוכים ומיומנים עם צוותי חוסן ובמועצה נפתח מוקד לדיווחים ופניות הציבור. אני מצפה מהדרג המדיני להשקיע מאמצים לשמור על השקט בגבול הצפון ולאפשר את המשך חיזוק הגליל העליון. האירוע היום מצטרף לשורת אירועים שהתרחשו בשבועות האחרונים בניסיון של חיזבאללה לשבש לנו את החיים, אבל העובדות כרגע הן שהחיים בגליל העליון נמשכים כרגיל במרץ ובשמחה".

נסים מלכה, ראש עיריית קריית שמונה, אמר בשיחה עם תכנית הבוקר של ערוץ 2 זמן קצר לאחר הירי: "נשמע כאילו הרקטות נפלו בתוך העיר. יצאתי החוצה. מיד התקשרתי לצבא. הנפילות ממש מעל העיר. מהניסיון שלנו ומהרעש האדיר שנשמע, מדובר בקטיושות. נוציא הנחיה לתלמידים להישאר ליד מקלטים". לדבריו, "האזעקה מנותקת ולכן היא לא נשמעה בעיר".

בהערכת מצב בעיריית קריית שמונה, בהשתתפות נציגי כוחות הביטחון, ביקש מלכה לחבר בחזרה את מערכת ההתרעה למקרה שיהיה ירי נוסף. יחד עם זאת, ראש העיר הורה לאנשיו להיות זמינים 24 שעות ביממה ולשמור על ערנות גבוהה. הוא הורה גם לרענן את נוהלי הביטחון.

"ההורים מבוהלים"

הלימודים במועצה האזורית גליל עליון מתקיימים כסדרם והסעות ייצאו כרגיל מכל היישובים. ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר, אמר בבוקר: "אנחנו למודי נסיון, לצערנו. אם הישמע הודעת הנפילה, מיידית עצרנו את ההסעות של התלמידים ולפני זמן קצר החזרנו את החיים לשגרה. אנחנו חזקים ואנחנו סומכים על צה"ל שיגן על תושבי האזור".

סיגל סירועה, תושבת רמות נפתלי שליד קריית שמונה, סיפרה כי בנה יצא הבוקר לבית הספר, אך חזר אחרי רבע שעה לאחר הישמע הפיצוצים. "אז יצאה הנחיה שהלימודים יתקיימו כרגיל ואחרי עשר דקות אספו את הילדים שוב", אמרה. "לא כל הילדים ידעו זאת, ולכן חלק מההורים הסיעו את הילדים לבית הספר".

איתי עזרן, ראש ועד ההורים של קריית שמונה, סיפר כי לאחר הירי והתגובה של צה"ל, "היו פניות של הורים מבוהלים לשלוח את הילדים לבתי הספר אבל לצערנו נולדנו אל תוך המתיחות הזו והודענו שהלימודים יתקיימו כרגיל". לדבריו, "הוצאתי מיילים לכל מנהלי בתי הספר בעיר וגם ליושבי ראש ועדי ההורים של בתי הספר בהם ביקשתי לחדד את נוהלי הבטיחות ולבדוק את תקינות המקלטים. כמו כן, ביקשתי מהמנהלים לחדד את נוהלי הביטחון בפני התלמידים ולתרגל שוב ירידה למקלטים".

נפילת קטיושות סמוך לקריית שמונה, דצמבר 2013. שגב דהן, ג'יליס
כוחות הביטחון סורקים את האזור לאיתור שרידי הקטיושה/ג'יליס, שגב דהן

מדובר בהפרה של השקט ששרר בצפון מאז התקרית האחרונה בחודש אוגוסט האחרון אז נורו ארבע רקטות לעבר הגליל המערבי. באותו אירוע, הצליחה סוללת כיפת ברזל שהוצבה בחיפה ליירט את אחת הרקטות, והשאר בשטחים פתוחים גם בתוך יישובים בצפון.

באתרים בהם נפלו אז הרקטות - בהם בקיבוץ גשר הזיו - נגרם נזק קל לכמה מכוניות, וחלונות בכמה בתים נופצו. מד"א נקרא לטפל בכמה נפגעי חרדה, ושלושה מהם פונו לטיפול בבית החולים בנהריה. בין הנפגעים הייתה נערה בת 14 שמעדה ונפלה בדרך למקלט - ונפצעה באורח קל.

בהכנת הידיעה השתתפו אבי יששכרוף ואמיר תיבון

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
עדי חשמונאי - adihashmonai@walla.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אחת הקטיושות שהתפוצצו הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully