וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד במסר לאפיפיור: מוכנים להשתתף בשיחות השלום

הנשיא הסורי דרש מהמדינות המעורבות בשיחות לחדול מתמיכה "בקבוצות טרור" והדגיש כי "המשבר ייפתר בדיאלוג לאומי בין הסורים ותחת מנהיגות סורית". הוותיקן אישר את קבלת המסר

נשיא סוריה, בשאר אסד, שיגר מכתב לאפיפיור פרנציסקוס, ובו הבהיר כי ממשלתו מוכנה להשתתף בשיחות הפיוס שנקבעו לחודש הבא בשוויץ, שמטרתן להביא לסיום את מלחמת האזרחים המתנהלת מאז 2011. עם זאת, הוא הוסיף כי המדינות המערביות המעורבות במגעים חייבות להפסיק לתמוך ב"קבוצות טרוריסטיות", בהתכוונו למורדים הפועלים בארצו. לפי הדיווח אתמול (שבת) של סוכנות הידיעות הסורית סאנא, אסד הביע את הערכתו לקריאתו של האפיפיור להפסקת האלימות והסבל בסוריה בדרשת חג המולד שנשא. באתר האינטרנט של הוותיקן אושר כי התקבל מכתב בעניין זה מנשיא סוריה.

לפי הדיווח בסאנא, אסד הדגיש במסר לאפיפיור כי עצירת הטרור "דורשת מהמדינות המעורבות בתמיכה בקבוצות הטרור החמושות לחדול מאספקת כל סוג של תמיכה צבאית, לוגיסטית או אימונים". הוא ציין כי התמיכה הזו מסופקת על ידי חלק משכנותיה של סוריה ומדינות אחרות במזרח התיכון ומחוצה לו. "המשבר ייפתר בדיאלוג לאומי בין הסורים ותחת המנהיגות הסורית, ללא התערבות זרה, זאת כדי לאפשר לעם הסורי לקבוע את עתידו ומנהיגותו באמצעות בחירות", הוסיף הנשיא הסורי.

עוד על מלחמת האזרחים בסוריה:
דיווח: 25 נהרגו בהפצצה של צבא סוריה על שוק ירקות
דיווחים בסוריה: בן דודו של אסד פוצץ עצמו למוות
הדרוזים בארץ למען אחיהם שאולצו להתאסלם בסוריה

ילד משחק עם הכיפה של האפיפיור פרנציסקוס. הוותיקן, דצמבר 2013. AP
בוותיקן אישרו את קבלת המכתב. האפיפיור פרנציסקוס/AP

גם בחשבון הטוויטר הרשמי של אסד צוינה העברת המכתב לאפיפיור ונכתב כי הסורים "הם היחידים להחליט על עתידם באמצעות הקלפי". שר הפנים של סוריה, יוסוף סוויד, היה האחראי להעביר את המכתב בפגישה עם מזכירו של האפיפיור, הארכיבישוף פיאטרו פרולין. האפיפיור עוקב אחרי המצב בסוריה ומאשר את הצורך "לפתור את המשבר בדיאלוג פנים-סורי", דברי פרולין.

ההודעה בטוויטר של אסד:

ביום רביעי האחרון נשא האפיפיור פרנציסקוס את דרשת חג המולד בפני עשרות אלפי בני אדם בוותיקן וקרא לסיים את כל המלחמות. פרנציסקוס קרא ל"הרמוניה חברתית בדרום סודאן, היכן שהמתיחות הנוכחית גרמה כבר למספר רב של קורבנות ומאיימת על הדו-קיום במדינה הצעירה". כמו כן, קרא "לרדוף אחר השלום" ולקיים דיאלוג לסיום העימותים בסוריה, בניגריה, בקונגו ובעיראק והתפלל ל"תוצאה חיובית" בשיחות השלום בין הישראלים והפלסטינים.

שיחות השלום בין הפלגים השונים בסוריה צפויות להתחדש ב-22 בינואר בז'נבה בחסות האו"ם. שרים מ-26 מדינות ישתתפו בשיחות, שעשויות להביא לסיומה של מלחמת האזרחים במדינה שגבתה עד כה את חייהם של למעלה ממאה אלף בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully