וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה נגד ארדואן: מינוי השרים אנטי דמוקרטי

ראש הממשלה טען שהוא הפך למטרה הסופית בפרשת השחיתות שמזעזעת את המדינה, והזהיר את יריביו מלגרור אותו לתוך "הסקנדל". האופוזיציה מזהירה מפני ידה הארוכה של הממשלה החדשה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, טען היום (חמישי) כי הוא הפך למטרה הסופית בפרשת השחיתות והשוחד של תומכי ארדואן שזעזעה את הממשלה. ארדואן הוסיף כי מי שינסה לגרור אותו לתוך מה שהגדיר כסקנדל, "יצא בידיים ריקות".

במהלך ועידה של "מפלגת הצדק והפיתוח", ראש הממשלה יצא נגד קבוצות אשר לטענתו מעורבות בקונספירציות עם גורמים זרים במטרה להפיל את ממשלתו – כך דיווח האתר הטורקי "טודיי'ס זאמאן". ארדואן התייחס לפרשת השחיתות כ"מזימה בינלאומית", וחזר מספר פעמים על הביטוי "לובי הריבית", שהשתמש בו רבות גם במהלך המחאה בפארק גזי בקיץ האחרון. הוא אף קרא לחברי המפלגה להילחם נגד ההפגנות, וטען כי העת הזו חשובה כמו מלחמת העצמאות.

פרשת השחיתות בטורקיה - כותרות נוספות
טורקיה: ארדואן פיטר חצי מהשרים, מהומות באיסטנבול
זעזוע נוסף בטורקיה: שרים בכירים התפטרו מהממשלה
ארדואן שולח איום לארה"ב: "לא נהסס לגרש השגריר"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מציג את ממשלתו החדשה לאחר פיטורי שריו עקב פרשת שחיתות. אנקרה, 25 בדצמבר 2013. AP
העת הזו חשובה כמו מלחמת העצמאת הטורקית. ארדואן מכריז על ממשלתו החדשה, אמש/AP

שר החוץ, אחמט דאווטאולו, חזר אתמול על טענותיו של ארדואן, בפגישה שנערכה אתמול עם אנשי עסקים בכירים – לפי הדיווח באתר "הורייט" – והוסיף: "מגמת העלייה של טורקיה תמשיך, לא משנה מה יגידו. טורקיה שאנחנו מדמיינים היא מדינה של שלום, מבוססת על ריבונותו של העם, ונותנת דין וחשבון אך ורק לבני עמה".

"ההתפתחויות המינוריות האלה היו יכולות לקרות בכל מדינה דמוקרטית", טען דאווטאולו, בהתייחסות לשלושה השרים שהתפטרו מוקדם יותר השבוע מתפקידם, בצל פרשת השחיתות. "חשוב לשמר את אחדותנו, ואת הבגרות לפתור את הוויכוחים בינינו בתבונה, מצפון ודיאלוג", הוסיף.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ארדואן מבטל כל התנגדות

האופוזיציה, מצדה, האשימה היום את ארדואן בניסיון לשלוט במדינה באמצעות שירותי הביטחון הסודיים, לאחר סבב המינויים הנרחב בממשלה, שהביא לפי ההערכות לבקרה צמודה יותר על המשטרה. בין השרים החדשים שמונו אמש על ידי ארדואן, כולם מקורביו של ראש הממשלה, אפכאן עלא, מושל מחוז לשעבר, קיבל לידיו את תיק הפנים ויפקח על שירותי הביטחון הטורקיים.

"ארדואן מנסה להרכיב קבינט שלא יפגין שום התנגדות כלפיו. בהקשר הזה, לאפכאן עלא יש תפקיד מרכזי", טען כמאל קילצ'דאוגלו, יו"ר מפלגת האופוזיציה CHP, והוסיף כי כעת לממשלתו של ארדואן יש כוח שאינו מושפע מהמערכת הדמוקרטית.

בתוך כך, הלירה הטורקית ספגה ירידות שערים חמורות, על רקע קריאות מצד האיחוד האירופי להבטיח את עצמאותה של מערכת המשפט הטורקית. שער הלירה עמד על שפל היסטורי של 2.1025 דולרים ביום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully