וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: ארדואן פיטר חצי מהשרים, מהומות באיסטנבול

בצל פרשת השחיתות, בה מעורבים לפי החשד גורמים בכירים ובניהם של שרים, הציג אמש ראש הממשלה את רשימת השרים החדשה לנשיא. ההפגנות חודשו בדרישה להתפטרותו של ארדואן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

עיניהם של אזרחי טורקיה נשואות לאנקרה, שם נפגש אמש (רביעי) ראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן, עם הנשיא עבדוללה גול, והציג לו את רשימת שרי הממשלה החדשים. זאת בהמשך לפרשת השחיתות שנחשפה בימים האחרונים וממשיכה להכות גלים בשלטון הטורקי.

במשך דקות מתוחות המתינו האזרחים להכרזה הרשמית, עד שהודיע ארדואן על החלפת עשרה שרים - מחצית מהממשלה הטורקית. בין השרים שיוחלפו, השר לענייני האיחוד האירופי אשר חשוד במעורבות בפרשת השחיתות, אך טרם הגיש את התפטרותו, בנוסף לשר הכלכלה ושר המשפטים.

בתוך כך, הערוץ הטורקי "Halk TV" דיווח על חידוש ההפגנות באיסטנבול, במהלכן כוחות המשטרה ירו כדורי גומי על אזרחים בעיר, שיצאו לרחובות בדרישה להתפטרותו של ראש הממשלה.

פרשת השחיתות בטורקיה - כותרות נוספות
זעזוע נוסף בטורקיה: שרים בכירים התפטרו מהממשלה
פרשנות | השדים של ארדואן מאיימים להשמיד את טורקיה
ארדואן שולח איום לארה"ב: "לא נהסס לגרש השגריר"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מציג את ממשלתו החדשה לאחר פיטורי שריו עקב פרשת שחיתות. אנקרה, 25 בדצמבר 2013. AP
כל השרים החדשים הם חברי מפלגת השלטון. ארדואן מכריז על סבב המינויים, אמש/AP

המינויים החדשים מגיעים לאחר ששר הכלכלה זעפר צ'אאליאן, שר הפנים מועמר גילר ושר הסביבה ארדואן באירקטר הודיעו אתמול על התפטרותם, בצל פרשת השחיתות, בה מעורבים לפי החשד גורמים בכירים ובניהם של כמה שרים בממשלה הטורקית. כל השרים החדשים הם חברי מפלגת השלטון AK.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שר הפנים לשעבר, אידריס שאהין, אמר אמש לאתר הטורקי "טודיי'ס זאמאן" כי הממשלה מנוהלת בידי אליטה אוליגרכית מצומצמת, שמנותקת מחלקים נרחבים מהמפלגה ומהעם הטורקי. שאהין, חברו הקרוב ושותפו הפוליטי של ארדואן, אמר את הדברים לאחר ההודעה על כך שהוא עוזב את מפלגתו של ראש הממשלה.

חקירת השחיתות נחשפה ביום שלישי שעבר, אחרי תקופה ארוכה שנוהלה בחשאי ומבלי ידיעתם של המפכ"ל ושל ראש הממשלה ארדואן. כשהוא שרוי בהלם מחשיפת ההאשמות נגד מקורביו, ארדואן הדיח את מפקד המשטרה באיסטנבול, והעביר כ-500 שוטרים מתפקידם. קצינים בכירים הודחו גם באגף החקירות הכללי.

במסגרת החקירה, מואשמים 24 בני אדם, בהם מנהלי בנקים ופקידים בכירים, רבים מהם מקורבים מאוד לראש הממשלה הטורקי. ארדואן איים "לשבור את היידים" למי שיעז להשתמש בחקירה כדי לערער על שלטונו. אמש הוא אמר ש"יש כוחות אפלים" שמנווטים את החקירה, בהתייחסו לאיש הדת פתהוללה גולן, המתגורר בפנסילבניה. גולן מסוכסך עם ארדואן, אך רבים ממקורביו הצליחו להשתחל לעמדות מפתח בשלטון.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully