וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "שחרור פולארד לא קשור לאירועים האחרונים"

22.12.2013 / 11:50

בעקבות הפרסום על כך שארה"ב עקבה אחר בכירים בישראל, הדגיש ראש הממשלה כי הוא פועל כל העת לשחרורו של המרגל היהודי-אמריקני, וכי הוא "לא זקוק לאירוע מיוחד"

צילום: אבי פרץ, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) להתבטאויות בישראל המקשרות בין הפרסום על כך שארצות הברית אספה מידע מודיעיני רגיש בישראל לבין הצורך לשחרר את ג'ונתן פולארד, המרגל היהודי-אמריקני שהורשע בריגול עבור ישראל. בישיבת הממשלה השבועית אמר נתניהו כי מדינת ישראל עוסקת ללא הרף במאמצים להביא לשחרורו של פולארד.

עוד על המעקבים האמריקניים:
אובמה: "יש להפעיל יותר איזונים ובלמים בתכניות המעקבים"
אולמרט על יירוט המיילים: "הסיכוי לנזק ביטחוני אפסי"

"אנחנו לא זקוקים לאירוע מיוחד כדי לפעול לשחרור פולארד. אני עוסק בזה כל הזמן", הדגיש ראש הממשלה, והוסיף כי שחרור פולארד "אינו קשור באירועים האחרונים". נתניהו עוד הוסיף כי ישראל מקווה שייווצרו תנאים שיאפשרו את שחרורו של פולארד, וכי הוא דן בנושא באופן אישי עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

שטייניץ: המעקב אחרינו "לא לגיטימי"

בניגוד לנתניהו, השרים ישראל כץ ועוזי לנדאו יצרו קשר ישיר בין המידע שפרסם בסוף השבוע המדליף האמריקני, אדוארד סנודן, לבין מאסרו של פולארד. "את פולארד עצרו על הרבה פחות", אמר השר כץ, ולנדאו הדגיש כי "אם יש זמן מתאים מאי פעם לשחרר את פולארד - זה הרגע".

כץ התייחס מוקדם יותר גם לעצם הפרסום על הציתותים האמריקניים, ואמר: "עכשיו הסוד גלוי. ארצות הברית מרגלת באופן שיטתי אחרי הצמרת המדינית-ביטחונית בישראל. ככה נוהגים בין ידידים?". הוא עוד הודיע כי בכוונתו להציע בישיבת הממשלה כי ישראל תדרוש התחייבות אמריקנית להפסקת ההאזנות ואת שחרורו המידי של פולארד על רקע הגילויים האחרונים.

השר למודיעין וליחסים בינלאומיים, יובל שטייניץ, כינה את המעקב האמריקני אחר ראשי השלטון בישראל "לא לגיטימי", במיוחד לאור העובדה שבין המדינות מתקיים שיתוף פעולה מודיעיני הדוק. "אנחנו לא עוקבים אחר הבית הלבן", הבהיר שטייניץ, ואמר כי יפעל לקדם הסכם איסור ריגול הדדי עם ארצות הברית.

ג'ונתן פולארד. Karl Deblaker, AP
"לא צריכים אירועים מיוחדים" כדי לפעול לשחרורו. פולארד/AP, Karl Deblaker

ביום שישי פורסמו בכלי תקשורת זרים מסמכים סודיים שהדליף העובד לשעבר בסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) אדוארד סנודן, שכללו רשימה ארוכה של יעדים למעקבים של הסוכנות בעולם, בהם גם יעדים בהנהגה בישראל. על פי מסמך מ-2009, יורטו התכתבויות בכתובות דואר אלקטרוני שהשתייכו לראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, ולשר הביטחון שלו, אהוד ברק, כמו גם כתובות של שתי שגרירויות ישראליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully