וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות הביון של ארה"ב יירטה מיילים של אולמרט וברק

לפי מסמך שהדליף אדוארד סנודן מ-2009, ה-NSA, בשיתוף עם מקבילתה הבריטית, עקבה אחר כתובות דואר אלקטרוני של "ראש ממשלת ישראל", של שר הביטחון ושל שתי שגרירויות ישראליות

אהוד אולמרט  במרכז למחקרי ביטחון לאומי בכנס נושא ההסכם בין המעצמות ואיראן, דצמבר 2013. דרור עינב
כיהן כראש ממשלה בתקופה שבו נערכו לכאורה ההאזנות. אולמרט/דרור עינב

סוכנויות המודיעין של ארצות הברית ושל בריטניה עקבו אחר ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ואחר אהוד ברק בהיותו שר הביטחון – כך עולה ממסמכים סודיים שהודלפו על ידי העובד לשעבר בסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) אדוארד סנודן, שפורסמו היום (שישי) במקביל ב"גרדיאן" הבריטי, ב"ניו יורק טיימס" וב"דר שפיגל" הגרמני.

עוד על מסמכי סנודן
יועצים לממשל אובמה: להפסיק את איסוף שיחות הטלפון
דיווח: ארה"ב עקבה אחר הטלפון של מרקל מאז 2002
"ארה"ב צותתה ל-35 מנהיגים בעולם"

על פי אחד המסמכים משנת 2009, ה-NSA וסוכנות הביון הבריטית GCHQ יירטו כתובת דואר אלקטרוני השייכת ל"ראש ממשלת ישראל", שהיה בזמנו אהוד אולמרט. שלוש מטרות ישראליות נוספות, ובהן כתובת דואר אלקטרוני שבה נעשה שימוש בהתכתבויות בין שר הביטחון ברק לראש מטה הלשכה שלו דאז, יוני קורן. כמו כן, שתי שגרירויות ישראליות הופיעו כיעדים ברשימות.

ברק נפרד מוועדת חוץ וביטחון: "פוטנציאל ההידרדרות קיים". עומר מירון
"אחת המטרות - כתובת אימייל שבה נעשה שימוש בהתכתבויות בין ברק וראש לשכתו"/עומר מירון

מהמסמכים שהודלפו עולה כי הסוכנויות של ארצות הברית ובריטניה שיתפו פעולה ועקבו בין היתר אחר בכיר באיחוד האירופי, בנייני ממשלה גרמניים, וראשי ארגונים המספקים סיוע הומניטרי וכלכלי לאפריקה, כמו יוניצ"ף, ארגון רופאים צרפתי בשם "רופאי העולם", וראש הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה.

בחודש אוקטובר דיווח ה"גרדיאן", בהתבסס על מסמכי סנודן, כי ה-NSA אף צותתה למכשירי הטלפון של 35 מנהיגי מדינות, זאת לאחר שקיבלה את המספרים מגורמים בכירים בממשל האמריקני. לפי הדיווח, הסוכנות עודדה את "לקוחותיה" בבית הלבן - משרד החוץ ומשרד ההגנה - לחלוק עמה את המאגרים של אנשי הקשר שברשותם, על מנת שאלה יצורפו למאגר האישים הנתונים למעקב. המסמך נכתב באמצע כהונתו השנייה של הנשיא ג'ורג' בוש הבן. שרת החוץ בתקופה זו הייתה קונדוליזה רייס, ושר ההגנה דונלד ראמספלד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דיווח: אובמה ידע כבר ב-2010 שארה"ב מאזינה למרקל. רויטרס
התנצל בפני הקנצלרית על מעקבי הממשל האמריקני אחריה. אובמה ומרקל/רויטרס

באותו חודש דיווח העיתון הגרמני "דר-שפיגל" דיווח כי אנשי ה-NSA אף צותתו לטלפון של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מאז 2002. מקור במשרדה של מרקל מסר לעיתון כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ששוחח ה בנושא, התנצל והסביר כי לא ידע על המעקב אחריה. הוא טען באוזניה כי לו היה יודע על כך – היה מונע זאת.

הזעם הגרמני כלפי הממשל האמריקני בשל הציתות לקנצלרית הוביל לזימון השגריר האמריקני בברלין לשיחת נזיפה – צעד שלפי העיתון "דר-שפיגל" אירע לראשונה מאז תום מלחמת העולם השנייה. על פי הדיווח בעיתון הגרמני, מספר הטלפון של מרקל היה נתון אחר מעקב הסוכנות לביטחון לאומי בארצות הברית לפחות עד חודש יוני – אז ביקר אובמה בברלין.

במסמך שהגיע לידי "דר-שפיגל", אשר הודלף על ידי סנודן, נכתב כי שירות האיסוף המיוחד (SCS), הפועל תחת ה-NSA, הפעיל זרוע ריגול חוקית למחצה בשגרירות בברלין, אשר חשיפתה עלולה לגרום "נזק רב ליחסים בין ארצות הברית לבין ממשלה אחרת". באמצעות השלוחה הגרמנית צותתו אנשי ה-NSA, וכן אנשי סוכנות הביון המרכזית (CIA), לממשלת גרמניה, תוך שימוש באמצעי מעקב מתקדמים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully