וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט על יירוט המיילים: "הסיכוי לנזק אפסי"

על פי לשכת ראש הממשלה לשעבר, אם הפרסומים על הציתותים האמריקניים נכונים, "המידע שישראל חלקה עם ארה"ב עלה מאות מונים על מה שיכלו לחשוף". סביבת ברק: "לא השתמש במייל"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ונשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש הבן. AP
"היחסים בין המדינות בשנים האמורות היום מצוינים". אולמרט עם נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש/AP

בלשכתו של אהוד אולמרט הגיבו הערב (שישי) לפרסומים על כך שארצות הברית ובריטניה יירטו מיילים מלשכתו בעת שכיהן כראש ממשלה, וציינו כי אם הפרטים המופיעים בפרסום מדויקים, מדובר בכתובת דואר אלקטרוני פומבית, ששימשה את משרד ראש הממשלה לקבלת פניות. "הסיכוי שנגרם נזק ביטחוני או מודיעיני מחדירה לכתובת מייל זו – הוא אפסי", נמסר בתגובה.

סוכנות הביון של ארה"ב יירטה מיילים של אולמרט וברק

"נדגיש עוד כי היחסים בין המדינות בשנים האמורות היו מצוינים, ושיתוף הפעולה המודיעיני היה מקיף, מפורט והדוק כפי שלא היה מעולם קודם לכן", הוסיפו מלשכתו של ראש הממשלה לשעבר, "ומה שלא עבר בין רשתות המודיעין לובן תמיד בשיחות בארבע עיניים בין הנשיא בוש וראש הממשלה אולמרט. המידע שישראל חלקה והמידע שקיבלה מארצות הברית באותה עת עלה מאות מונים על כל מה שמעקב אחרי כתובת מייל זו יכול לחשוף בפני האמריקנים".

"הטענה מופרכת"

גורמים המקורבים לאהוד ברק, אשר על פי הפרסומים גם היה יעד לציתותים של סוכנויות הביון של ארצות הברית ובריטניה בהיותו שר הביטחון, הדגישו כי ברק לא השתמש במיילים, "לא לצורכי עבודה לא ולצרכים אישיים, כך שהטענה לא מובנת". הגורמים הסבירו כי בצה"ל, בטרם יוצאים קצינים בכירים לחו"ל הם עוברים תדרוכים מקצועיים על ידי מומחי אבטחת מידע עקב חשש שמידע שיעבירו במייל, בטלפון או במחשב נייד יגיע לגורמים עוינים.

קצין בכיר לשעבר בצה"ל התייחס לפרסומים, ואמר: "מזיכרוני ומבדיקות שנעשו, חלק מהאישים שעליהם מדובר בפרסום הזר – אישים ביטחוניים – כלל לא השתמשו בדואר אלקטרוני לניהול העבודה הביטחונית, ולכן הטענה נראית מופרכת. גורמי הביטחון מתודרכים באופן קבוע על אודות האפשרות שגורמים זרים ינסו ליירט שיחות טלפון, מיילים, פקסים כל מה שקשור באותות, על מנת לדלות פרטים רגישים על ההתנהלות הביטחונית והמיידית של ישראל". לדבריו, מעת לעת נעשות בדיקות על מנת לבחון פרצות לא רק בתחום האותות אלא גם בתחום ביטחון המידע. הגורם העריך כי ייתכן שבאופן סביר היה מעקב אחרי גורמים מדיניים וביטחוניים מצד מדינות במערב, אך עם זאת לישראל יש מענה "מקצועי ואיכותי" לתחום הזה.

אדוארד סנודן מדליף מסמכי ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב. מוסקבה, אוקטובר 2013. AP
אדוארד סנודן/AP

על פי מסמך מ-2009 שהודלף היום יחד עם מסמכים נוספים על ידי העובד לשעבר בסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) אדוארד סנודן, ופורסמו היום במקביל ב"גרדיאן" הבריטי, ב"ניו יורק טיימס" וב"דר שפיגל" הגרמני, ה-NSA וסוכנות הביון הבריטית GCHQ יירטו כתובת דואר אלקטרוני השייכת ל"ראש ממשלת ישראל", שהיה בזמנו אהוד אולמרט. שלוש מטרות ישראליות נוספות, ובהן כתובת דואר אלקטרוני שבה נעשה שימוש בהתכתבויות בין שר הביטחון ברק לראש מטה הלשכה שלו דאז, יוני קורן. כמו כן, שתי שגרירויות ישראליות הופיעו כיעדים ברשימות.

מהמסמכים שהודלפו עולה כי הסוכנויות של ארצות הברית ובריטניה שיתפו פעולה ועקבו בין היתר גם אחר בכיר באיחוד האירופי, בנייני ממשלה גרמניים, וראשי ארגונים המספקים סיוע הומניטרי וכלכלי לאפריקה, כמו יוניצ"ף, ארגון רופאים צרפתי בשם "רופאי העולם", וראש הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully