וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בנאום שגריר אריתריאה, שוטרים ירו באוויר

21.12.2013 / 17:49

קטטה פרצה במהלך נאומו של השגריר טספאמרים טקסטה בקיבוץ כנרת בין מתנגדי המשטר לתומכיו. השגריר חולץ לאחר ניסיון לפגוע בו. 12 נפצעו, בהם אדם באורח קשה. 60 נעצרו

הרס בקיבוץ כנרת לאחר קטטה המונית שפרצה במהלך נאום שגריר אריתריאה, 21 בדצמבר 2013. שלומי גבאי
ההרס בקיבוץ כנרת לאחר העימותים, הערב/שלומי גבאי

12 אריתריאים נפצעו היום (שבת) במהלך קטטה שפרצה במתחם מגורים סמוך לכניסה לקיבוץ כנרת שבעמק הירדן, במהלך נאומו של שגריר אריתריאה בישראל במקום. במהלך הקטטה, בה היו מעורבים תומכי המשטר באריתריאה ומתנגדיו, היה גם ניסיון לפגוע בשגריר, טספאמרים טקסטה. לדברי המשטרה, 60 מעורבים נעצרו.

כוח משטרה שהגיע למקום הדף את ההמונים, חילץ את השגריר וביצע ירי באוויר, מפני שנשקפה סכנה לשגריר ולמעורבים שהחלו לדקור אחד את השני. פרמדיקים וחובשים של מגן דוד אדום העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו 12 מהם לבית החולים פוריה בטבריה, כשהם סובלים מחבלות ראש, חבלות בגוף ושברים פתוחים. אחד הפצועים נמצא במצב קשה, והיתר במצב קל. מבית החולים נמסר כי אחד הפצועים ינותח עוד הערב ברגלו הימנית. פצוע אחר, הסובל משבר בעצם הגולגולת ודימום תוך מוחי, יועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה.

עוד בחדשות:
חשד: אנסו בת 12 בבית ספר - וצילמו בטלפון הנייד
צה"ל סיכל הנחת מטען סמוך לגדר המערכת בעזה
צפו: התמונות שעשו את השבוע החולף

הרס בקיבוץ כנרת לאחר קטטה המונית שפרצה במהלך נאום שגריר אריתריאה, 21 בדצמבר 2013. שלומי גבאי
האולם בו נערך הכנס/שלומי גבאי

רב פקד גדי רון, ממלא מקום מפקד תחנת טבריה, אמר לוואלה! חדשות כי הקהילה האריתריאית קיימה כנס עם השגריר באולם סגור לבעלי כרטיסים בלבד. בסביבות השעה 15:00 הגיע למקום אוטובוס מתל אביב שעליו כ-50 אזרחי אריתריאה שמתנגדים למשטר. הם החלו לתקוף את הנוכחים וניסו לתקוף גם את השגריר. כוח משטרה שהגיע למקום פעל יחד עם מאבטחי השגריר כדי לחלצו מהמקום. "מתנגדי המשטר הפעילו אלימות קשה והגיעו לשם עם שרשאות ברזל ואלות", אמר רון. למקום הוזנקה תגבורת והשוטרים החלו לפזר את המתפרעים. "לא ברור לנו מי ארגן את ההסעה מתל אביב ואת זה אנו בוחנים כעת", אמר.

רב-פקד משה ויסמן, דובר המחוז הצפוני של המשטרה, סיפר לוואלה! חדשות כי במקום נמצאים עדיין כוחות גדולים של המשטרה וכי המשטרה מנסה לברר את הנסיבות לפרוץ הקטטה. "שגריר אריתריאה חולץ מהמקום והועבר לתחנת משטרת טבריה לצורך מסירת עדות. לצורך גביית העדות, גויס גם מתורגמן".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"הייתה שם מאסה אדירה של מאות אנשים"

דובי וינדנפלד, פרמדיק מד"א שהיה הראשון להגיע לזירה סיפר: "המחזה הראשון שנגלה לעינינו היה קרוב לשישה-שבעה אוטובוסים שסביב להם היה המון גדול של אנשים שרצו אחד אחרי השני כשבידיהם אבנים ואלות והם מכים אחד את השני ומיידים את האבנים. בסיוע המשטרה, התחלנו לטפל בנפגעים, רובם היו נפגעי ראש כתוצאה מהחבטות והאבנים שנזרקו. כל ההמולה התפזרה על שטח נרחב בכניסה לקיבוץ ובתוכו. לא היה מוקד אחד, הפצועים היו פזורים בזירות שונות".

לדבריו, במקביל הוזעקו כוחות מד"א נוספים. "למקום הגיע נט"ן ועוד שלושה אמבולנסים לבנים והתחלנו לטפל בפצועים שהיו בדרגות פציעה שונות, זאת למרות הסכנה שנשקפה לנו כתוצאה מהמשך הכאוס במקום", סיפר. "חלק מהאריתריאים הסתתרו באחד מהבתים בקיבוץ. בעזרת המשטרה הצלחנו להיכנס לתוך הקיבוץ ולטפל בפצועים נוספים. זה היה אירוע גדול מאוד. מדי פעם התעוררו שוב קטטות קטנות, תוך כדי שאנחנו מטפלים בפצועים. תוך כדי הטיפול התחלנו לקבל הכוונות נוספות היכן יש פצועים. הייתה שם מאסה אדירה של מאות אנשים".

שגריר אריתריאה בכנסת. עומר מירון
חולץ בריא ושלם. שגריר אריתריאה, טספאמרים טקסטה/עומר מירון

מבקשי המקלט מאריתריאה מהווים כיום את אחוז הפליטים הגדול ביותר בישראל (כשני שלישים). הסיבות לבריחתם מהמדינה האפריקנית נעוצות לרוב במשטר הדיקטטורי השולט במדינה. בין היתר, סובלים האריתראים מחוסר האפשרות להביע התנגדות פומבית למשטר, מעצרים על רקע פוליטי והגבלות קשות על חופש הדת.

הקטטה היום אינה הפעם הראשונה שמבקשי המקלט מאיימים לפגוע בחיי נציגי המדינה בישראל. כך, לפני כשנתיים נחקר היילה מנגסטים, מראשי קהילת הפליטים של אריתריאה בישראל, בתחנת משטרת רמת גן בחשד שאיים על חיי השגריר טקסטה, במהלך שיחת טלפון.

כזכור, בימים האחרונים החליטו מאות מבקשי מקלט לא לשוב למתקן "חולות" הפתוח בנגב, בו הם מוחזקים. הם צעדו מתל אביב לירושלים, הפגינו מול משכן הכנסת, נעצרו והועברו למתקן הכליאה "סהרונים". ביום חמישי נעצרו 36 מבקשי מקלט, מהם 24 שהפרו את החוק פעם נוספת והוחזרו למתקן "חולות".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully