וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש באוגנדה: מאסר עולם על הומוסקסואליות

בית המחוקקים במדינה האפריקנית אישר הצעת חוק שמאפשרת, בין היתר, לכלוא אדם בשל אי-דיווח על הומוסקסואלים. יוזם ההצעה: "שמח שהפרלמנט הצביע נגד השטן". זעם בקהילה הגאה

מפגינים נגד הומואים ליד הדומה של רוסיה, מוסקבה, יוני 2013. רויטרס
תחילה, הצעת החוק כללה גם עונשי מוות/רויטרס

שיא חדש להומופוביה: הפרלמנט באוגנדה אישר היום (שישי) הצעת חוק להקשחת הענישה על עבירות הומוסקסואליות. בין היתר, החוק החדש קובע שעל עבירות מסוימות יוכל בית המשפט לגזור מאסר עולם. כמו כן, החוק מאפשר לכלוא אדם בשל אי-דיווח לרשויות על הומוסקסואלים. ראש ממשלת אוגנדה, פטריק אממה מבבאזי, התנגד להצעה בטענה שבבית המחוקקים לא נכחו שרים רבים. בשלב הבא, נדרש הנשיא יוורי מוסבני לחתום על ההצעה.

עוד חדשות מהעולם:
רוסיה: מיכאיל חודורקובסקי, יריבו הפוליטי של פוטין, שוחרר ממאסר
אחיו של אובמה חושף פרטים אפלים מהעבר של נשיא ארה"ב
אסון בלונדון: "השחקנים צעקו 'היזהרו!', כל השורה נעמדה"

על פי הצעת החוק הפרטית, אם באקט המיני ההומוסקסואלי היה מעורב קטין – ניתן לגזור על ה"עבריינים" מאסר עולם. גם נשאי HIV שיהיו מעורבים במעשים האסורים יוכלו למצוא את עצמם מאחורי סורג ובריח לצמיתות, לפי החוק החדש. יצוין כי העונש המקורי לעבירות מסוג זה היה עונש מוות – אך הוא שונה.

"רשמית, אני בלתי חוקי"

רשת BBC דיווחה כי ממשלת אוגנדה מודעת לעובדה שאישור הצעת החוק עלול לגרור תגובות זעם בינלאומיות בעקבותיהן עשוי להיפגע גם הסיוע הכלכלי למדינה האפריקנית. זאת, לאחר שמנהיגים רבים בעולם התנגדו להצעה מאז הועלתה לדיון בשנת 2009. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כינה אותה "נתעבת".

יוזם הצעת החוק, המחוקק דיוויד בהאתי, הביע שביעות רצון מאישור ההצעה. בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית, אמר: "זה ניצחון לאוגנדה. אני שמח שהפרלמנט הצביע נגד השטן. בגלל שאנחנו אומה יראת-שמיים, אנחנו מעריכים את החיים בצורה הוליסטית. בגלל הערכים האלה, חברי הפרלמנט העבירו את ההצעה, בניגוד למה שחושבים בעולם".

אישור הצעת החוק התקבל בזעם בקרב הקהילה הגאה במדינה. "רשמית, אני בלתי חוקי", אמר פעיל בקהילה, פרנק מוגישה. פעילים לזכויות אדם אמרו כי ההצעה מדגישים את חוסר הסובלנות והאפליה ממנה סובלת הקהילה הגאה באוגנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully