וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאיל חודורקובסקי, יריבו הפוליטי של פוטין, שוחרר ממאסר

איש העסקים היהודי שוחרר ממאסר של יותר מעשר שנים לאחר שקיבל חנינה מנשיא רוסיה "מסיבות הומניטריות". הוא נעצר בגין העלמות מס וטען שהוא נרדף בשל קרבתו לאופוזיציה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

איש העסקים ממוצא יהודי ויריבו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מיכאיל חודורקובסקי, שוחרר הבוקר (שישי) מכלאו בצפון-מערב המדינה, לאחר שקיבל חנינה. "הוא עזב את הכלא, זה כל מה שאני יכול לומר", אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס עורך דינו ואדים קלויבגנט. סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחה כי טייקון הנפט לשעבר שוחרר כשעה אחרי שהקרמלין פרסם את הצו באתר האינטרנט שלו. "מסיבות הומניטריות, אני מצהיר שיש לחון את מיכאיל בוריסוביץ' חודורקובסקי... ושהוא צריך להשתחרר ממאסר", נכתב במסמך. "צו זה נכנס לתוקפו ביום החתימה עליו".

עוד בנושא:
אתמול: פוטין הודיע כי יעניק חנינה לחודורקובסקי
פרשנות: פוטין חומק באלגנטיות מביקורת

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במסיבת עיתונאים במוסקבה. דצמבר 2013. רויטרס
העניק חנינה ליריבו. פוטין במסיבת עיתונאים במוסקבה שאחריה הודיע על החנינה לחודורקובסקי, אתמול/רויטרס

אתמול הודיע פוטין כי יעניק חנינה לחודורקובסקי, לשעבר האיש העשיר ברוסיה. חודורקובסקי ריצה מאסר של יותר מעשר שנים, אחרי שנעצר ב-2003 בגין העלמות מס. הוא טוען כי הרשויות רודפות אותו בשל עמדותיו המזוהות עם האופוזיציה. עונש המאסר שנגזר עליו היה צריך להסתיים בחודש אוגוסט 2014, אחרי שקוצר מעונש מקורי יותר שהיה אמור להסתיים ב-2017.

אחרי מסיבת עיתונאים שארכה ארבע שעות במוסקבה, אמר פוטין כי חודורקובסקי הגיש בקשה לחנינה וכי הוא רואה אותה בחיוב. "אמו חולה, והוא העביר יותר מעשר שנים בכלא. זו תקופת מאסר משמעותית". פוטין הוסיף כי "החתימה על החנינה תהיה בזמן הקרוב". ואולם, עורכי דינו של איל ההון הכחישו כי הגישו את בקשת החנינה בשמו. ראש צוות ההגנה של חודורקובסקי, ואדים קלובגנט, אמר: "שיחונו אותו! לנשיא יש את הזכות המלאה לעשות כך, בכל רגע שירצה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מיכאיל חודורקובסקי מאזין להקראת גזר דינו בבית משפט במוסקבה. רויטרס
חודורקובסקי בבית המשפט ב-2010/רויטרס

חודורקובסקי, שהוגדר על ידי פורבס כאחד מ-15 עשירי העולם לפני שנעצר, ניהל את תאגיד האנרגיה "יוקוס". הוא הורשע בהונאת מס ב-2005, וב-2010 הורשע גם במעילה. לטענתו, שני התיקים נתפרו לו. אחרי מעצרו, תאגיד הענק פורק ונכסיו פוזרו בין חברות ממשלתיות. ב-2012 הודה הנשיא דאז וראש הממשלה כיום דמיטרי מדבדב כי יש לבחון את חוקיות הרשעתו של חודורקובסקי.

ככל הנראה, מדובר בניסיון של פוטין להפיג את הביקורת הבינלאומית שהוטחה ברוסיה על דיכוי זכויות האדם בשטחה, ערב פתיחת משחקי החורף בסוצ'י. בין היתר, הנשיא ברק אובמה ומנהיגי צרפת וגרמניה הודיעו כי יחרימו את טקס הפתיחה של האולימפיאדה. ביום רביעי העביר הדומה - הבית התחתון של הפרלמנט במוסקבה - חוק, שיוכל להעניק חנינה לבנות להקת הפאנק "פוסי ריוט" ול-30 פעילי גרינפיס שנכלאו ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully