וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: אעניק חנינה לאיל ההון מיכאיל חודורקובסקי

19.12.2013 / 15:03

איש העסקים, לשעבר האדם העשיר ברוסיה, מרצה מאסר זה יותר מעשר שנים בגין העלמות מס, והפך לסמל לדיכוי האופוזיציה. פרקליטיו: "בקשת החנינה לא הוגשה ביוזמתנו"

רויטרס

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע היום (חמישי) כי יעניק חנינה לאיש העסקים ממוצא יהודי מיכאיל חודורקובסקי, לשעבר האיש העשיר ברוסיה. חודורקובסקי מרצה מאסר זה יותר מעשר שנים, אחרי שנעצר ב-2003 בגין העלמות מס. הוא טוען כי הרשויות רודפות אותו בשל עמדותיו המזוהות עם האופוזיציה. עונש המאסר שנגזר עליו צפוי להסתיים בחודש אוגוסט 2014, אחרי שקוצר מעונש מקורי יותר שהיה אמור להסתיים ב-2017. לא ברור מתי החנינה תיכנס לתוקף.

עוד על פוטין:
מיוחד: כך מחסל פוטין את יריביו הפוליטיים, אחד אחרי השני
הפרלמנט הרוסי אישר חנינה לבנות "פוסי ריוט"
מרחיק את קייב מאירופה: פוטין יעביר לאוקראינה 15 מיליארד דולר
הצנזורה ברוסיה מחריפה? סוכנות ידיעות תיסגר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במסיבת עיתונאים במוסקבה. דצמבר 2013. AP
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הבוקר במוסקבה/AP

אחרי מסיבת עיתונאים שארכה ארבע שעות במוסקבה, אמר פוטין כי חודורקובסקי הגיש בקשה לחנינה וכי הוא רואה אותה בחיוב. "אמו חולה, והוא העביר יותר מעשר שנים בכלא. זו תקופת מאסר משמעותית". פוטין אמר כי "החתימה על החנינה תהיה בזמן הקרוב". ואולם, עורכי דינו של איל ההון הכחישו כי הגישו את בקשת החנינה בשמו. ראש צוות ההגנה של חודורקובסקי, ואדים קלובגנט, אמר: "שיחונו אותו! לנשיא יש את הזכות המלאה לעשות כך, בכל רגע שירצה".

חודורקובסקי, שהוגדר ע"י פורבס כאחד מ-15 עשירי העולם לפני שנעצר, ניהל את תאגיד האנרגיה "יוקוס". הוא הורשע בהונאת מס ב-2005, וב-2010 הורשע גם במעילה. לטענתו, שני התיקים נתפרו לו. אחרי מעצרו, תאגיד הענק פורק ונכסיו פוזרו בין חברות ממשלתיות. ב-2012 הודה הנשיא דמיטרי מדבדב כי יש לבחון את חוקיות הרשעתו של חודורקובסקי.

ככל הנראה, מדובר בניסיון של פוטין להפיג את הביקורת הבינלאומית שהוטחה ברוסיה על דיכוי זכויות האדם בשטחה, ערב פתיחת משחקי החורף בסוצ'י. בין היתר, הנשיא ברק אובמה ומנהיגי צרפת וגרמניה הודיעו כי יחרימו את טקס הפתיחה של האולימפיאדה. אמש, העביר הדומה (הבית התחתון של הפרלמנט במוסקבה) חוק, שיוכל להעניק חנינה לבנות להקת הפאנק "פוסי ריוט" ול-30 פעילי גרינפיס שנכלאו ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully