וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן בתרגיל צבאי גדול: "לא מאיימים על השכנות"

חיל האוויר של הרפובליקה האיסלאמית החל בתמרון בן יומיים הכולל טיסות ארוכות טווח ושימוש בפצצות ובטילים מתוצרתה. "מעביר מסר של שלום, ידידות וביטחון למדינות האזור"

מטוסי קרב איראנים אפריל 2013. AP
מטרת התרגיל היא לבחון מערכות צבאיות, לשפר את מוכנותן המבצעית של היחידות ולהפגין את עוצמתה הצבאית של המדינה. מטוסי קרב איראניים, אפריל 2013/AP

חיל האוויר של איראן החל היום (שישי) בתמרון רחב היקף בדרום המדינה ובשמי המפרץ הפרסי, המהווה חלק שני ועיקרי מתוך תרגיל המתקיים זו השנה הרביעית. בכלי התקשורת האיראניים דווח כי כל יחידותיו של החיל משתתפות בתמרון, שצפוי להסתיים מחר.

חוסיין חיטפורושאן, דובר מטעם חיל האוויר, אמר כי בתרגיל משתתפים עשרות מיירטים, מפציצים ומטוסי תובלה, וכן מטוסי סיור ומטוסים ללא טייס. הוא ציין כי הישגיו האחרונים של חיל האוויר האיראני ייבחנו מבחינה מבצעית בתרגיל, שיכלול טיסות ארוכות טווח של מטוסי קרב ללא תדלוק אווירי. כמו כן, נאמר כי הצבא האיראני יתרגל יירוט של מטרות אוויריות ושימוש בפצצות ובטילי אוויר-קרקע ואוויר-אוויר מתוצרתה של הרפובליקה האיסלאמית.

עוד על הרפובליקה האיסלאמית:
הבית הלבן: נטיל וטו על סנקציות חדשות נגד איראן
נתניהו: "לא נאפשר לטהראן את היכולת לפתח גרעין"
רוחאני: שיגרנו בהצלחה קוף נוסף לחלל

סגן מפקד חיל האוויר, אלוף אלירזה ברחור, אמר אתמול לכתבים כי התמרון הוא חלק מתרגיל שמטרתו לבחון מערכות צבאיות של חיל האוויר, לשפר את מוכנותן המבצעית של היחידות ולהפגין את עוצמתה הצבאית של ארצו ואת הישגיה. למרבה האירוניה, הוא הוסיף כי בתרגיל מבקשת איראן להעביר "מסר של שלום, ידידות וביטחון למדינות האזור". הרפובליקה האיסלאמית ציינה כי כוחה הצבאי אינו מהווה איום על מדינות אחרות, שכן תורת הלחימה שלה מושתתת בעיקרה על הרתעה, ולא על תקיפה.

בכלי תקשורת מקומיים נאמר כי בשנים האחרונות הגיעה איראן להישגים רבים בתחום הצבאי והשלימה את ייצורן של מערכות צבאיות חשובות. כמו כן, צוין כי בשנים האחרונות היו כמה תרגילים צבאיים שמטרתם להגביר את יכולותיה הצבאיות של הרפובליקה האיסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully