וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: ניצחון מוחץ לנשיאה לשעבר על חברתה מילדות

רויטרס

16.12.2013 / 8:36

מנהיגת השמאל-מרכז מישל באשלה קיבלה 62% מהקולות בסיבוב השני לנשיאות, והביסה את מועמדת הימין, אוולין מתיי. היא הצהירה כי תשפר את שירותי הרווחה ותעלה את מס החברות

נשיאת צ'ילה מישל באשלה בעצרת ניצחון עם תומכיה. סנטיאגו, 15 בדצמבר 2013. רויטרס
מישל באשלה, אמש בעצרת הניצחון עם תומכיה בסנטיאגו/רויטרס

כצפוי, הנשיאה לשעבר של צ'ילה, מישל באשלה, ניצחה ברוב מוחץ בסיבוב השני בבחירות שנערך אמש (ראשון), ותשוב לתפקידה. היא תחליף את סבסטיאן פיניירה, ששימש נשיא צ'ילה מאז 2010. באשלה, מנהיגת גוש השמאל-מרכז, הבטיחה לעשות רפורמות מקיפות במנגנוני הרווחה, תגובה להפגנות הענק שהסעירו את המדינה בשנים האחרונות.

באשלה קיבלה 62% מהקולות, והשיגה את הניצחון הגדול ביותר בבחירות לנשיאות בהיסטוריה של צ'ילה. יריבתה מגוש הימין, אוולין מתיי, קיבלה 37% בלבד. השתיים גדלו יחד כחברות טובות אך פנו לדרכים שונות אחרי ההפיכה ב-1973 שהעלתה לשלטון את הדיקטטור אוגוסטו פינושה.

אביה של באשלה, גנרל שהודח אחרי שסירב לתמוך בחונטה, מצא את מותו בעינויים, ואילו אביה של מתיי הצטרף לחונטה ומונה למפקד חיל האוויר. לימים התברר כי הוא פיקד על בית המעצר בו מת אביה של באשלה. באשלה הבת נעצרה ונאלצה לגלות למזרח גרמניה, עד שהורשתה לשוב לארצה ב-1979.

באשלה, בת 62, הייתה נשיאה בשנים 2010-2006 וזכתה ל-84% תמיכה ציבורית, למרות שכהונתה הסתיימה ללא שינויים מרחיקים לכת. הפעם, המצביעים דורשים כי היא תעמוד בהבטחות שהניחה במצע הבחירות שלה, בהן העלאת מס החברות מ-20% ל-25%, כדי לסבסד את שכר הלימוד. באשלה גם הבטיחה להכניס שינויים בחוקה שנוסחה בימי החונטה הצבאית, אך היא צפויה להיתקל בהתנגדות קשה בקונגרס למהלך זה.

לקריאה נוספת
סיפורו של הגנרל הצ'יליאני שבחר במוות על פני התא הקטן
40 שנה להפיכה בצ'ילה: קריאה לפיוס במדינה המשוסעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully