וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכת נזקי הסופה לחקלאים: מאה מיליון שקל

רמי שני

15.12.2013 / 14:09

בעוד שחלק מהחקלאים מרוצים מהמשקעים המרובים שהביאה עמה הסערה בסוף השבוע, נזקים כבדים נגרמו לשדות ולחממות ויש חשש לשיבושים באספקה. "יש לשקול הכרזה על אסון טבע"

צילום מסך

עם שוך הסערה, החלו הבוקר (ראשון) ארגוני החקלאות לאמוד את הנזקים לשטחי העיבוד והגידולים בכל הארץ. מנכ"ל הקרן לנזקי טבע, דודי גינזבורג, העריך כי הנזקים יהיו גדולים ביותר, ויגיעו לסכום של מאה מיליון שקלים. "יש הרבה מאוד נזק לשטחים, התעופפות של חממות והדבר המטריד ביותר הוא קרה, שגרמה לנזקים גדולים בחממות", הוא הסביר. "התחלנו לצבור הודעות והן מגיעות בכמויות גדולות. אני מעריך שבימים הקרובים תהיה תמונה ברורה יותר של המצב".

מזכיר ארגון עובדי הפלחה, אורי נעמתי, אמר כי הם צופים נזקים, אך מאמינים שיבולי החיטה יהיו טובים השנה. "יש כמיליון דונם חיטה בכל הארץ. ברור ששדות הוצפו ושיש נזק, אך יחד עם זאת יש גם ברכה בכמויות המים האדירות שירדו ביממות האחרונות מבחינת הגידולים. מגדלי דגנים יודעים שלחיטה יש שבע נשמות".

מדינה בסערה - כל הכותרות:
אחרי הסופה: מי משלם על הנזקים?
החשמל עדיין לא חזר לירושלים: "התקלחנו עם סירים"
אהרונוביץ' במשדר וואלה!: "איש לא צפה את ממדי הנזק"

זריחה מושלגת בצפת, דצמבר 2013. ג'יליס
צפת מושלגת, הבוקר/ג'יליס

מזכיר ארגון חקלאי ישראל, חבר הכנסת לשעבר אבשלום (אבו) וילן, ביקש מהחקלאים לבחון את הנזקים ולמסור דיווחים לקרן לנזקי טבע. "החקלאים מברכים על גשמי הברכה, אך אנחנו יודעים שיש נזקים למטעי עצים, לחממות, לגידולים בשטחים פתוחים ועוד, כתוצאה מפגיעות ברד ושלג", הוא אמר. "ייתכן שצריך לשקול הכרזה על 'אסון טבע' כתוצאה מהסופה". וילן אמר כי בימים הקרובים צפויים שיבושים באספקת תוצרת חקלאית טרייה, בעיקר של פירות וירקות, אך לדבריו, החקלאים יפעלו כדי למנוע מחסור ויחדשו את אספקת התוצרת בהקדם האפשרי.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רק גשמי ברכה. הצפות בוואדי ערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוצאות הסופה מעמידות את הקרן לנזקי טבע בפני נסיבות שהיא לא נחשפה להן בעבר. מגדלי עופות בצפון הודיעו, למשל, כי בשל תקלות באספקת החשמל, מערכות ההאבסה המבוססות על כוח חשמלי אינן יכולות לפעול ולא ניתן להאכיל את העופות. זאת לצד הצפות בלולים שגרמו לנזקים כבדים. תקלות חשמל בחיבורי משאבות הובילו להשבתתן ומי שיטפונות יזרמו לים במקום למאגרי מים.

"הודענו לחברת החשמל על תקלת אספקה בחיבור של משאבות במאגר נחל גרר, שזורם חזק מאוד", סיפר אורי נעמתי, חבר קיבוץ רעים. "התקלה גרמה לשיבוש משמעותי ולכך שלא יהיה אפשר לשאוב את המים למאגר. טכנאי החברה הגיעו פעם אחת ללא רכיב המאפשר את ביצוע התיקון הדרוש, ואחר כך טענו שלא ניתן להגיע לאתר השאיבה, אף שהצענו להם להביא אותם לשם באמצעות טרקטורים מוגנים מגשם או רכבי שטח. התוצאה היא שהמאגר, שיכול להכיל למעלה ממיליון מ"ק של מים, לא התמלא. הנזק ישיר – שני מיליון שקלים". מחברת החשמל טרם נמסרה תגובה לטענה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully