וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בלוד: תינוק נספה בשריפה שנגרמה מתנור דולק

14.12.2013 / 8:14

התינוק, עובידה עלאן, מת בחדר בו הושאר תנור ספירלה דולק. אביו פונה לביה"ח עם כוויות. הכבאים שהשתלטו על האש: "זו הייתה מלכודת אש בטמפרטורה של 600 מעלות"

צילום: אבי כהן, יותם רונן; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

תינוק כבן שנה וחודש נהרג הבוקר (שבת) בשריפה שפרצה בחדר השינה בו ישן בדירה בלוד, ככל הנראה כתוצאה מתנור ספירלה שדלק בחדר. צוות מגן דוד אדום שהוזעק לשכונת רמת אשכול בעיר, נאלץ לקבוע את מותו של התינוק - עובידה עלאן, ולפנות במצב קל לבית החולים אסף הרופא את אביו, בן 32, שסובל מכוויות בידיו ובפניו, וכן משאיפת עשן. האב, כפי הנראה, נפגע במהלך ניסיונותיו לכבות את השריפה. צוותי כיבוי של מכבי האש השיגו שליטה על הדליקה ונסיבות האירוע נבדקות.

נזקי הסערה - כותרות אחרונות
הסערה תיחלש בהדרגה משעות הצהריים; רבבות עדיין ללא חשמל
השכן נפל מהגג בסופה - ומת: "דקה נראתה כמו שעה"
נזקי הסערה: באילו יישובים עדיין מנותקים מהחשמל?
לא חסין: גגון קרס במעון ראש הממשלה בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מותו של התינוק נקבע במקום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדירה בה פרצה השריפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרמדיק מד"א, קובי מורדכוביץ, הגיע למקום בניידת טיפול נמרץ וטיפל בנפגעים. "קיבלנו קריאה על שריפה בדירה בקומה שלישית בבניין מגורים בלוד. כשהגענו למקום, ראינו מחוץ לבניין גבר כבן 32 כשהוא סובל מכוויות בפנים ובגפיים ומשאיפת עשן, הוא סיפר לנו שהוא חילץ אנשים מהדירה הבוערת, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים במצב קל".

"בתום פעולות הכיבוי ולאחר סריקות חולץ מהדירה פעוט כבן שנה וחצי, הוא נפגע באורח קשה ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו", הוסיף מורדכוביץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדירה בה פרצה השריפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר כבאות מרכז, רשף משנה גיא מנשרוב, אמר כי הכוחות הגיעו למקום בתוך שלוש דקות. "ראינו כי מדובר בקומה שלישית ולוחמי הכיבוי עשו את דרכם במהירות למקום השריפה. מדובר היה במלכודת אש, החום במקום עמד על למעלה מ-600 מעלות", סיפר.

לדבריו, "לוחמי האש פרצו פנימה כדי לאתר את התינוק ולפעול לכיבוי השרפה, ולאחר זמן קצר נמצא התינוק ליד המיטה וחולץ מהמקום, אך לצערנו נקבע מותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדירה בה פרצה השריפה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדירה בה פרצה השריפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראשון לציון נהרג אמש גבר בשנות ה-30 לחייו בנפילה מגג ביתו, ככל הנראה לאחר שמעד מסולם בעת שתיקן נזילה. צוות מד"א ממרחב איילון שהוזעק למקום קבע את מותו. יוני טבקמן, פרמדיק של מד"א, סיפר שכאשר הצוות הגיע למקום הוא גילה את הגבר מחוסר הכרה כששכנתו (ורד – ש.ב) מבצעת בו החייאה. "המשכנו בפעולות ההחייאה למעלה מחצי שעה, אך לבסוף נאלצנו לקבוע את מותו", סיפר טבקמן.

ביתו של גבר ראשון לציון שנהרג לאחר שנפל מהגג. יותם רונן
הבית בראשון לציון בו נהרג הגבר בנפילה מהגג/יותם רונן

שכנתו של ההרוג, ורד, סיפרה לוואלה! חדשות על האיש, משפחתו ועל השעות הקשות שעברו עליהם אתמול. "מדובר במשפחה ממש מקסימה, יש להם שלוש בנות", אמרה ורד, "הם שכנים טובים, הוא דאג לנו ואנחנו דאגנו לו, ממש כמו משפחה". "ישבנו לאכול ארוחת ערב", סיפרה ורד, "ושמענו את השכנה צועקת את שמו של בעלה, חשבנו שהיא מחפשת אותו אצל השכן. אחרי עשר דקות היא הגיעה אלינו, דפקה בדלת ואמרה: 'בעלי שוכב ואני לא יודעת מה יש לו'. איך שאנחנו, יחפים עם פיג'מות, רצנו לשם ובדרך צעקנו לשכנים ממול שיזמינו אמבולנס, לפני שידענו מה בדיוק קורה כי זה היה נשמע רציני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully