וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי הסערה: באילו יישובים עדיין מנותקים מהחשמל?

כתבי וואלה! חדשות

14.12.2013 / 7:27

כ-30 אלף בתים ברחבי הארץ עדיין מנותקים מרשת החשמל. בחברת החשמל פועלים לתקן את התקלות, אך מזג האוויר הסוער מקשה על היכולת להגיע לחלק מהמקומות. "לאף אחד לא אכפת"

צילום: מור שאולי, עומר מירון, טל אנגלנדר; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

הסערה החריגה שפוקדת אותנו בימים האחרונים ממשיכה לשתק אזורים רבים ברחבי הארץ, כאשר הבוקר (שבת) 30 אלף בתי אב עדיין מנותקים מרשת החשמל. כמעט מחצית מאותם בתי אב, כ-13 אלף, ממוקמים בירושלים וסביבתה, ובחברת החשמל פועלים במטרה לתקן את התקלות, אולם את עשרות אלפי המשפחות שהעבירו לילה נוסף ללא חימום - זה לא מנחם.

הסערה הגדולה - כל העדכונים בוואלה! חדשות:
הסערה תיחלש בהדרגה משעות הצהריים; רבבות עדיין ללא חשמל
השכן נפל מהגג בסופה - ומת: "דקה נראתה כמו שעה"
הסערה ממשיכה להכות ברחבי המדינה: עדכונים שוטפים
לא רק ירושלים: שלג ראשון בקהיר זה 112 שנה

היכן עדיין מנותקים מחשמל?

בירושלים: גילה, נחלאות, קטמון הישנה, המושבה היוונית, אזור התעשייה תלפיות, בקעה, נווה יעקב ופסגת זאב.

מסביב לירושלים: עין כרם, בית חורון, אזור התעשייה עטרות, מעלה החמישה, קריית ענבים, עין ראפה, יד השמונה, טלז סטון, נטף, שורש, בית מאיר, רמת רזיאל, הר גילה, שואבה, אבו גוש, מבשרת ציון, הר אדר, צור הדסה, מבוא ביתר, גבעת זאב, בית זית, מעלה החמישה, צובה, בית אל ונס הרים.

ביהודה ושומרון: עמנואל, יצהר, רחלים, פסגות, עטרת, גבע בנימין, מכמש, רימונים, נחליאל, עטרת, חלמיש, נווה צוף, עופרים, בית חגי, חלקים מקרית ארבע, אלון שבות, מעלה אפרים, עפרה, כוכב יעקב, איתמר, ברכה, שבי שומרון, יצהר, אלון מורה, תפוח, שילה, עלי, לבונה, טלמון, נעלה, נילי, דולב, עינב, אבני חפץ וכמה שכונות באריאל.

שידור חי מירושלים (צילום: עומר מירון)

LIVE

במרכז: מספר רחובות בהרצליה, רמת גן, תל אביב, בני ברק, חולון, אזור, פתח תקווה וראשון לציון.

בצפון: אזור תעשייה מג'דל שאמס, אודם, קיבוץ אלרום, דלתון, סאסא, דישון, אביבים, יראון, ברעם, כנען, עלמה, יישובי רמת הגולן, צפת ויישובי עוטף צפת, כפר הנשיא, א. תעשייה צחר, טובא זנגריה, קיבוץ אורטל, קדמת צבי וחלק מראש פינה.

בדרום: מצדה ועין גדי.

"שכונה שלמה בחשכה ולאף אחד לא אכפת"

צאלה בליך מפסגת זאב, אימא לתינוק בן שבעה חודשים וילדה בת שנה וחצי, מסתגרת עם משפחתה בבית. "היה פרק זמן קצר שהכבישים נפתחו והיה לי סיכוי לעזוב את העיר למשפחה שלי באזור המרכז, אבל אחרי ששמעתי שלקח למשטרה עשר שעות לחלץ נהגים שנתקעו בכביש דאגתי יותר להיתקע עם הרכב, תינוק וילדה קטנה בשלג לבד", הסבירה. "מה הייתי עושה? בסוף נשארתי פה. חזר לנו החשמל לשעה וחצי היום ושוב התנתק. לעבור סופה כזו עם חשמל זה בסדר - מחממים את הבית, רואים טלוויזיה והכול בסדר. אבל הכול משתנה כשאין אור, אין חימום ותוסיף לזה תינוקת קטנה. שכנים הביאו לי שקיות חימום, אבל זה לא מספיק ואני די דואגת. אני חושבת שזה מחדל של ראש העיר, חברת החשמל והממשלה. הם אלו שהיו צריכים לדאוג שלא נגיע חזרה לימי הביניים. אף אחד לא אמר לנו להתכונן ולא עדכן אותנו. שכונה שלמה בחשכה ולאף אחד לא אכפת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כ-30 אלף בתים עדיין מנותקים מחשמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביעד רותם מקטמון ממתין מערב יום חמישי לחידוש החשמל בביתו. "מדינת עולם שלישי. לא להאמין, הרשויות בישראל בשנת 2013 לא מסוגלות להתמודד עם קצת שלג. לא קתרינה או משהו, קצת שלג", אמר בכעס. "מיום חמישי בבוקר אנו נמצאים בקור, נצורים בבית, הבוקר ניסיתי להביא קצת דברים לשבת ורוב החנויות היו סגורות או שהיו חסרות מצרכים טריים. את הקידוש עשינו עם קופסאות שימורים, נרות וקצת דברים שחיממנו בגז. למזלנו, הבשר לא התקלקל כי פשוט קר מדי. אנו מסתובבים עם צעיפים, בגדים חמים ומעילים בבית ורועדים מקור, בחושך, לאור נרות. בלי טלוויזיה, בלי רדיו, מנסים להעביר את הזמן".

דורון אמיר, סטודנט בן 31 המתגורר בשכונת נחלאות, תיאר תחושת האכזבה מהרשויות. "אתמול עוד נהניתי מזה", סיפר. "חשבתי שמקסימום מחר יסדרו את הכול. עכשיו זה כבר התחיל להימאס. אני לא מאשים אף אחד כי לא ציפו לכמות כזו של שלג. זה פשוט קרה ונצטרך להיערך לזה טוב יותר להבא. כל השכונה בעלטה מוחלטת. זה לא נעים. לא נעים להישאר בבית בלי יכולת לצאת, בקור של מינוס מעלה ובחושך מצרים, גם בבית וגם בחוץ. השכנים עוזרים קצת עם פנסים ומדברים אחד עם השני להעביר את הזמן, את רוב היום העברתי באוטו בשביל להתחמם ולשמוע חדשות אבל למי שיש ילדים, במיוחד אם הם קטנים, זה הרבה יותר קשה".

נשארתם בבית כשהסופה בחוץ? צפו בסרט טוב בוואלה VOD

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג בירושלים. טלי מאייר
מתי ישוב החשמל?/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully