וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה תיחלש בהדרגה משעות הצהריים; רבבות עדיין ללא חשמל

כ-30 אלף משפחות ברחבי הארץ עדיין מנותקות, ובהן 13 אלף בירושלים: "חזרנו לימי הביניים". הסערה תימשך בשעות הבוקר, אולם בהמשך צפויה הפוגה הדרגתית בשלג ובגשמים

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

ההפוגה קרובה: כ-30 אלף בתי אב ברחבי הארץ עדיין מנותקים הבוקר מחשמל בשל נזקי הסערה, ובהם 13 אלף משפחות בירושלים. בחברת החשמל הבהירו כי אין שכונות בירושלים אשר מנותקות לחלוטין מחשמל, וכי בשלב זה 94.5% מתושבי הבירה מחוברים לרשת החשמל. אלא שבתום ארבעה ימים סוערים, ישנה גם בשורה מעודדת לסובלים מנזקי מזג האוויר: הגשמים יתמעטו היום (שבת) משעות אחר הצהריים וכך גם השלג, שייפסק בהדרגה. גשם לפרקים יירד היום מצפון הארץ ועד הנגב, והוא ילווה בסופות רעמים בודדות. הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות ביחס לעונה ושלג צפוי לרדת עד הצהריים בהרי הצפון, המרכז והנגב.

לקראת צאת השבת ובמהלך שעות הלילה צפוי לרדת גשם קל לאורך מישור החוף, וקרה צפויה במקומות המועדים. כמו כן, קיים חשש להיווצרות קרח על הכבישים. מחר, עם שוך הסערה, תחול עלייה בטמפרטורות אך יוסיף להיות קר לעונה. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי בשעות הבוקר ייתכן גשם קל במישור החוף. בשני יהיה בהיר עד מעונן חלקית ועלייה נוספת בטמפרטורות, שתמשיך גם בשלישי, אולם עדיין יהיה קר יחסית לעונה.

הסערה הגדולה - כל העדכונים בוואלה! חדשות:
בעקבות הצפה: נתיבי איילון נסגרו לתנועה - ונפתחו מחדש
הרוג ראשון בסערה: טיפס לתקן את הגג, נפל - ונהרג
לא חסין: גגון קרס במעון ראש הממשלה בירושלים
לא רק ירושלים: שלג ראשון בקהיר זה 112 שנה
שלג, ברד וגשם: גלריית התמונות שאתם צילמתם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שידור חי מירושלים (צילום: עומר מירון):

LIVE

אביעד רותם מקטמון ממתין מערב יום חמישי לחידוש החשמל בביתו. "מדינת עולם שלישי. לא להאמין, הרשויות בישראל בשנת 2013 לא מסוגלות להתמודד עם קצת שלג. לא קתרינה או משהו, קצת שלג", אמר בכעס. "מיום חמישי בבוקר אנו נמצאים בקור, נצורים בבית, הבוקר ניסיתי להביא קצת דברים לשבת ורוב החנויות היו סגורות או שהיו חסרות מצרכים טריים. את הקידוש עשינו עם קופסאות שימורים, נרות וקצת דברים שחיממנו בגז. למזלנו, הבשר לא התקלקל כי פשוט קר מדי. אנו מסתובבים עם צעיפים, בגדים חמים ומעילים בבית ורועדים מקור, בחושך, לאור נרות. בלי טלוויזיה, בלי רדיו, מנסים להעביר את הזמן".

"אתמול זה עוד היה מהנה, עכשיו זה כבר מבאס"

דורון אמיר, סטודנט בן 31 המתגורר בשכונת נחלאות, תיאר תחושת האכזבה מהרשויות. "אתמול עוד נהניתי מזה", סיפר. "חשבתי שמקסימום מחר יסדרו את הכול. עכשיו זה כבר התחיל להימאס. אני לא מאשים אף אחד כי לא ציפו לכמות כזו של שלג. זה פשוט קרה ונצטרך להיערך לזה טוב יותר להבא. כל השכונה בעלטה מוחלטת. זה לא נעים. לא נעים להישאר בבית בלי יכולת לצאת, בקור של מינוס מעלה ובחושך מצרים, גם בבית וגם בחוץ. השכנים עוזרים קצת עם פנסים ומדברים אחד עם השני להעביר את הזמן, את רוב היום העברתי באוטו בשביל להתחמם ולשמוע חדשות אבל למי שיש ילדים, במיוחד אם הם קטנים, זה הרבה יותר קשה".

נשארתם בבית כשהסופה בחוץ? צפו בסרט טוב בוואלה VOD

שלג בירושלים. טלי מאייר
ירושלים בלבן/טלי מאייר

צאלה בליך מפסגת זאב, אימא לתינוק בן שבעה חודשים וילדה בת שנה וחצי, מסתגרת עם משפחתה בבית. "היה פרק זמן קצר שהכבישים נפתחו והיה לי סיכוי לעזוב את העיר למשפחה שלי באזור המרכז, אבל אחרי ששמעתי שלקח למשטרה עשר שעות לחלץ נהגים שנתקעו בכביש דאגתי יותר להיתקע עם הרכב, תינוק וילדה קטנה בשלג לבד", הסבירה. "מה הייתי עושה? בסוף נשארתי פה. חזר לנו החשמל לשעה וחצי היום ושוב התנתק. לעבור סופה כזו עם חשמל זה בסדר - מחממים את הבית, רואים טלוויזיה והכול בסדר. אבל הכול משתנה כשאין אור, אין חימום ותוסיף לזה תינוקת קטנה. שכנים הביאו לי שקיות חימום, אבל זה לא מספיק ואני די דואגת. אני חושבת שזה מחדל של ראש העיר, חברת החשמל והממשלה. הם אלו שהיו צריכים לדאוג שלא נגיע חזרה לימי הביניים. אף אחד לא אמר לנו להתכונן ולא עדכן אותנו. שכונה שלמה בחשכה ולאף אחד לא אכפת".

שלג בירושלים. טלי מאייר
שלג בירושלים/טלי מאייר

סתו, תושבת שכונת רחביה, סיפרה כי גם בדירתה אין חשמל מיום חמישי. "נפל עץ ענק על עמוד החשמל שליד הבית והוא הפיל גם את עמוד החשמל", ציינה. "הוא נפל על מכונית ואם היא לא הייתה שם זה היה נופל על המכונית שלנו. אתמול לא היה חימום אז הלכנו לישון וכשקמנו הלכנו לחברים שיש להם חשמל ומאז אנחנו שם. לא היה לנו איך לבשל. חיממנו מרק על נרות. המקרר נפל להמון שעות אז גם לא ברור מה אפשר לאכול ממנו. בסוף ארזנו את הדברים ונטשנו את הבית". עם זאת, היא ביקשה להבהיר כי העירייה "עושה עבודה מדהימה". "הם דואגים לפתוח את הכבישים וגם עובדים של חברת החשמל עובדים ברחוב שלנו ומנסים לתקן את התקלה", אמרה. "מזל שיש חברים".

היכן עדיין מנותקים מחשמל?

חברת החשמל פרסמה אמש (סמוך לשעה 22:00) את היישובים בהם נרשמות תקלות:

בירושלים: גילה, נחלאות, קטמון הישנה, המושבה היוונית, אזור התעשייה תלפיות, בקעה, נווה יעקב ופסגת זאב.

מסביב לירושלים: עין כרם, בית חורון, אזור התעשייה עטרות, מעלה החמישה, קריית ענבים, עין ראפה, יד השמונה, טלז סטון, נטף, שורש, בית מאיר, רמת רזיאל, הר גילה, שואבה, אבו גוש, מבשרת ציון, הר אדר, צור הדסה, מבוא ביתר, גבעת זאב, בית זית, מעלה החמישה, צובה, בית אל ונס הרים.

שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013/יואב דודקביץ'

ביהודה ושומרון: עמנואל, יצהר, רחלים, פסגות, עטרת, גבע בנימין, מכמש, רימונים, נחליאל, עטרת, חלמיש, נווה צוף, עופרים, בית חגי, חלקים מקרית ארבע, אלון שבות, מעלה אפרים, עפרה, כוכב יעקב, איתמר, ברכה, שבי שומרון, יצהר, אלון מורה, תפוח, שילה, עלי, לבונה, טלמון, נעלה, נילי, דולב, עינב, אבני חפץ וכמה שכונות באריאל.

במרכז: מס' רחובות בהרצליה, רמת גן, תל אביב, בני ברק, חולון, אזור, פ"ת וראשון לציון.

בצפון: אזור תעשייה מג'דל שאמס, אודם, קיבוץ אלרום, דלתון, סאסא, דישון, אביבים, יראון, ברעם, כנען, עלמה, יישובי רמת הגולן, צפת ויישובי עוטף צפת, כפר הנשיא, א. תעשייה צחר, טובא זנגריה, קיבוץ אורטל, קדמת צבי וחלק מראש פינה.

בדרום: מצדה ועין גדי.

לפניות לכתבים:
יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com
מיכל רשף - michalresh1@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבט אווירי על ישראל המושלגת/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג בירושלים. טלי מאייר
שלג בירושלים/טלי מאייר
החרמון מעמק החולה, דצמבר 2013. ג'יליס
מבט על החרמון מעמק החולה/ג'יליס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זרימת המים בנחל שורק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג גם בהרי אדום/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013/יואב דודקביץ'
שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013/יואב דודקביץ'
שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013/יואב דודקביץ'
שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully