וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוודיה: הוענקו פרסי נובל בכימיה ללויט וורשל

בשטוקהולם ובאוסלו הוענקו הפרסים לזוכים, בהם גם האמריקנים-ישראלים שקיבלו את הפרס היוקרתי על עבודתם בתחום הכימיה. שווי כל אחד מהפרסים כ-1.2 מיליון דולר

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

אחרי שכבר קיבלו את הכבוד שבזכייה בפרס נובל, היום (שלישי) קיבלו הזוכים את הפרס היוקרתי בעולם בטקסים המתקיימים באוסלו שבנורווגיה ובשטוקהולם בשוודיה. בין מקבלי הפרסים, בשווי כ-1.2 מיליון דולרים כל אחד, גם האמריקנים-ישראלים שזכו בפרס נובל בכימיה, הפרופסורים אריה ורשל ומייקל לויט, ועמיתם מרטין קרפלוס. השלושה קיבלו בשטוקהולם את הפרס הכספי, המדליה ותעודה. מחיאות כפיים רמות נשמעו באולם לאחר שמלך שוודיה, קרל ה-16, העניק להם את הפרס.

עוד על הזוכים בפרס נובל:
נובל בפיזיקה: למנסחי תיאוריית "החלקיק האלוהי"
נובל לרפואה: למדענים שפיצחו את תעלומת התעבורה בתא
בקיבוץ של זוכה הנובל מספרים: "היה שקדן וחריג"
אליס מונרו זכתה בפרס נובל לספרות

הכימאי אריה ורשל מקבל את פרס הנובל בשטוקהולם. AP
זוכה פרס נובל לכימיה, הישראלי פרופסור אריה ורשל, מקבל את הפרס/AP

יו"ר ש"ס אריה דרעי בירך היום את הזוכים. "גאווה לאומית ממלאת את הלב לראות יהודים זוכים בפרס נובל החשוב ביותר בעולם", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "זוכי הפרס, ישראלים לשעבר יכולים היו היום להימנות על אזרחי ישראל, אבל ממשלה שנכשלת בחלוקת המשאבים נכונה ולא יודעת לדאוג לשכבות החלשות אין לצפות ממנה בעתיד שתדע להותיר כישרונות כאלה בארץ".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הכימאי מייקל לויט מקבל את פרס הנובל בשטוקהולם. AP
מלך שוודיה מעניק את הפרס ללויט/AP

בין הזוכים הנוספים שיקבלו את הפרס בשטוקהולם, שלושה כלכלנים אמריקנים, שיקבלו את פרס הנובל בכלכלה הודות למחקרם בתחום הניתוח האמפירי של מחירי הנכסים. השלושה הם פרופ' רוברט שילר מאוניברסיטת ייל, שניבא את משבר הדיור העולמי; פרופ' לארס הנסן, חתן פרס נמרס מאוניברסיטת שיקגו; ופרופ' יוג'ין פאמה, הוגה תיאורית השוק היעיל.

חתני פרס נובל 2013. AP
חתני פרס נובל 2013/AP

את פרס נובל לשלום קיבל מוקדם יותר היום באוסלו מנכ"ל הארגון למניעת נשק כימי (OPCW), אחמט אוזומצ'ו, בשם הארגון. הארגון, שמקום מושבו בהאג שבהולנד, זכה בפרס הודות לתרומתו לתהליך פירוקה של סוריה מנשק כימי – צעד שעליו סיכמו ארצות הברית ורוסיה ואשר מנע את התקיפה הצבאית שתכננה ארצות הברית במדינה המשוסעת.

הזוכים בפיזיקה: ממגלי "החלקיק האלוהי"

כלת פרס נובל לספרות היא הסופרת הקנדית אליס מונרו שבתה ג'ני קיבלה בשמה את הפרס בשטוקהולם. בין הספרים שכתבה מונרו במשך השנים ניתן למנות את "חיי נערות ונשים", "סודות גלויים", "יותר מידי אושר", "חיים יקרים", "שנאה, ידידות, חיזור, אהבה, נשואים", ו"המראה מקאסל רוק". ספרה האחרון, "חיים יקרים", ראה אור בתרגום לעברית מוקדם יותר השנה.

המדען הבלגי פרנסואה אנגלר והמדען הבריטי פיטר היגס קיבלו את פרס הנובל לפיזיקה בשל תרומתם לגילוי בוזון היגס, הידוע בשמו הפופולרי "החלקיק האלוהי". פרס נובל לרפואה לשנת 2013 הוענק למדענים האמריקנים ג'יימס רותמן רנדי שקמן, ולגרמני תומס סודהוף. לפי הודעת מכון קרולינסקה שבשבדיה, השלושה "חקרו את בועית התא ופענחו את התעלומה שבה התא מארגן את מערכת העברת המסרים שלו".

בהכנת הידיעה השתתף יקי אדמקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully