וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: חודשו החיפושים אחר החייל הנעדר גיא חבר

10.12.2013 / 10:53

חבר, ששירת בחיל התותחנים, נראה לאחרונה בבסיס ברמת הגולן ב-1997. גורם צבאי: "היחידה לאיתור נעדרים מבצעת הערכות מצב מחודשות כדי לדון בדרכי פעולה מגוונת"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלופה אורנה ברביבאי, הורתה לאחרונה על חידוש החיפושים באזורים שבהם נראה החייל גיא חבר ביום היעדרו, מתוך תקווה לגלות ממצאים חדשים שישליכו אור על המקרה – כך מסר היום (שלישי) דובר צה"ל. "צה"ל ימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת להביא לפתרון מקרה היעדרותו של החייל ועל מנת לגלות מה עלה בגורלו", נאמר בהודעה.

גורם צבאי מסר כי "היחידה לאיתור נעדרים מתכנסת מעת לעת ומבצעת הערכות מצב מחודשות לגבי כלל הנעדרים של צה"ל על מנת לדון בדרכי פעולה חדשות ומגוונות. לא תמיד זה מבוסס על מידע אלא על דרכי חשיבה חדשות".

חבר, ששירת בחיל התותחנים, יצא מבסיסו ברמת הגולן ב-17 באוגוסט 1997, ומאז נעלמו עקבותיו. במשך שלוש שנים הוא לא נחשב כנעדר צה"ל, אך בתום מאבק משפטי הוחלט בצה"ל להכריז עליו כנעדר. צה"ל הפעיל מאמצים לאתרו, כולל במישור המודיעיני וחיפושים שנעשו בשנים האחרונות ברמת הגולן לא הובילו לתוצאות.

עוד על החייל הנעדר:
אחרי מג'די חלבי: חמישה חיילי צה"ל עדיין נעדרים
אמו של גיא חבר: "יש לנו תחושה טובה לגבי חזרתו"
גם ב-2011: חיפושים בצה"ל אחר החייל גיא חבר

חידוש חיפושים אחר גיא חבר, חייל שנעלם בשנת 1997 באזור צומת חד נס, פברואר 2011. שגב דהן, ג'יליס
חיפושים אחר חבר סמוך לצומת חד נס ב-2011/ג'יליס, שגב דהן

ב-2011 טענה אזרחית גרמניה שנעצרה בסוריה לפני כמה שנים כי היה בידיה מידע חדש על גורלו של חבר. מרים קויניקה, חוקרת יהדות, ביקרה בשנים האחרונות בכמה מדינות בעולם, ובאחד מטיוליה, לפני כשמונה שנים, הגיעה לסוריה. כשסיירה במדינה, נעצרה על ידי מנגנוני הביטחון המקומיים, והועברה לחקירה של שבועיים בכלא בדמשק. לדבריה, באחד הימים הוכנס לתא מתורגמן צעיר, שנשא, לטענתה, דמיון רב לחייל הנעדר.

גם ב-2010 התחדשו ברמת הגולן החיפושים אחר חבר, שהתגורר בכוכב יאיר. מפעם לפעם נערכים חיפושים אחריו, בסיוע עמותת "לחופש נולד". משפחת חבר טוענת זה כמה שנים שהוא מוחזק בשבי בסוריה, ואמרה כי בידיה מידע לפיו ארגון סורי דרש שחרור אסירים מבתי הכלא בישראל תמורת העברת מידע על גורלו.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
  • עוד באותו נושא:
  • גיא חבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully