וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של גיא חבר: "יש לנו תחושה טובה לגבי חזרתו"

15.12.2011 / 21:45

אמו של החייל הנעדר גיא חבר סיפרה לוואלה! חדשות על התקוות שהתעוררו בעקבות עדות החוקרת הגרמניה והביעה אכזבה מהטיפול בתיק. "כל גורמי הביון בעולם מסייעים לנו, מלבד אלה של ישראל"

הדיווחים האחרונים, לגבי גילוי מידע חדש הנוגע למקום הימצאו של החייל הנעדר גיא חבר, הנעדר כבר 14 שנים, מפיחים תקווה מחודשת בבני משפחתו. אמו של גיא, רינה חבר, אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי אין לה ספק שהחוקרת הגרמנייה, מרים קויניקה אכן ראתה את בנה בשנת 2006 בדמשק, והיא מאמינה בכל לבה שהמידע החדש הוא רציני ומהימן, ויביא סוף סוף למציאתו. היא מקווה ש"בעקבות העדות, מערכת הביטחון תחליט להרבות במאמצים, שלא היו גדולים ב-14 השנים האחרונות".

לפי דיווחים זרים, מערכת הביטחון אכן הגבירה את המאמצים. הבוקר דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון, כי ישראל נעזרת בגורמים בינלאומיים כדי לבדוק האם חבר אכן נמצא בסוריה. ההתפתחות ב"תיק חבר" אירעה בעקבות חשיפת עדותה של חוקרת גרמניה בערוץ 2, לפיה ראתה את גיא חבר בכלא הסורי לפני כשש שנים. "בעקבות פרסום הדעות, גברה הדרישה בישראל להשקיע מאמצים נוספים להצלת חבר, בעיקר על רקע אי הוודאות הפוליטית בסוריה", נכתב. על פי הדיווח בעיתון, כשראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את בכיר המוסד לשעבר דוד מידן כאחראי על תיק השבויים והנעדרים מטעם ראש הממשלה, הוחלט גם לשוב ולבחון את היעלמותו של גיא חבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החייל הנעדר גיא חבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חבר פגשה את קויניקה לראשונה לפני כשנה, ולדבריה, היא התרשמה כי עדותה מהימנה ורצינית. "היינו המומים מהמידע", סיפרה. קויניקה סיפרה כי כשנחקרה בסוריה נכנס לתאה מתורגמן, שהיא סבורה כי הוא הוא - חבר עצמו. "היא הרגישה שהוא לא אחד משלהם", מספרת חבר את ששמעה מקויניקה. "היא אמרה שהוא דיבר עברית. היא סיפרה שהוא היה מופנם וביישן ותיארה את הפנים שלו. היא יצאה מסוריה, נכנסה למשטרה בברלין. כשנחתה פה בארץ חקרו אותה ונתנו לה תמונה של רון ארד. אף אחד לא נתן לה תמונה של גיא. תביני את ההחמצה הגדולה והזלזול. זה היה בשנת 2006".

"חלון הזדמנויות אדיר להשיב את גיא"

בעקבות המידע נפגשה חבר עם ראש המודיעין הגרמני, אשר לדבריה הבטיח לסייע לה. "אנחנו נמצאים בקשר עם המודיעין בגרמניה כבר מספר שנים", היא אומרת. "כל גורמי הביון בעולם מסייעים לנו, מלבד אלה של ישראל". בדיווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" צוטט הבכיר בגרמני באומרו כי "איננו יכולים לומר בוודאות של מאה אחוז שהיא אכן ראתה את חבר, אך יש לנו אמון רב בעדות".

כעת נושאת משפחת חבר את עיניה שוב אל מערכת הביטחון. "יש פה חלון הזדמנויות אדיר להשיב את גיא", אומרת חבר בתקווה. "יש לנו תחושה טובה. אלה השעות האחרונות של בשאר אסד, וזה הזמן לפעול". כמו כן מציינת חבר את החילופים שהתרחשו לאחרונה בצמרת מערכת הביטחון כגורם המעורר תקווה. "עד עכשיו רוב העבודה לאיתורו של גיא נעשתה בלעדיהם. אני מקווה שכעת תחודש הפעילות במערכות הביטחוניות".

המשפחה פנתה לאחרונה גם לשמעון ליבמן, שהיה ראש מטה המאבק לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, כדי שיסייע למשפחה ויירתם למאמץ לאיתורו של החייל הנעדר. ליבמן מסר כי "אכן היא שוחחה איתי. הסברתי שאעזור במה שאוכל. כעת אני לומד את הנושא ובוחן האם וכיצד אני יכול לסייע".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

לקריאה נוספת
לפני יומיים: חוקרת גרמניה טוענת - ראיתי את גיא חבר בכלא בדמשק
בחודש פברואר: בצה"ל חידשו החיפושים אחר גיא חבר
כבר לפני שנתיים משפחתו של גיא חבר טענה שהוא נמצא בסוריה

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • גיא חבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully