וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מג'די חלבי: חמישה חיילי צה"ל עדיין נעדרים

11.10.2012 / 23:11

משפחות הנעדרים - גיא חבר, רון ארד, זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן, קיבלו הודעה על מציאת שרידי גופתו של חלבי. בצה"ל מזכירים כי יש 180 חללים שמקום קבורתם לא נודע

צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

לאחר מציאת גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי, נותרו חמש משפחות של נעדרי צה"ל שעדיין מחכות לבשורה לגבי גורל יקיריהן. קציני הנפגעים של אגף כוח האדם בצה"ל הודיעו היום (חמישי) למשפחות חמשת הנעדרים - גיא חבר, רון ארד, זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן, על כך שהמכון לרפואה משפטית באבו כביר קבע כי העצמות שנמצאו על ידי עובד קק"ל לא הרחק מעוספייה הם של החייל מג'די חלבי. "בשל הרגישות שאגף כוח האדם מגלה כלפי משפחות הנעדרים, מצאנו לנכון ליצור קשר עם המשפחות מאחר שמדובר ביום טעון רגשית עבורם", הסביר גורם צבאי.

הערב שוחח הרמטכ"ל, בני גנץ, עם אביו של החייל ששרידי גופתו נמצאו, מסר את תנחומיו והדגיש כי צה"ל כולו מחבק את המשפחה ברגעיה הקשים. הרמטכ"ל ציין כי "צה"ל ימשיך לתמוך במשפחה ככל שיידרש וכי ראש אכ"א היתה היום נציגתו של צה"ל כולו ביום הקשה הזה של המשפחה".

אלו הם חמשת הנעדרים

גיא חבר, חייל מחיל התותחנים, יצא מבסיסו ברמת הגולן ב-17 באוגוסט 1997, ומאז נעלמו עקבותיו. במשך שלוש שנים הוא לא נחשב כנעדר צה"ל, אך בתום מאבק משפטי הוחלט בצה"ל להכריז עליו כנעדר. צה"ל הפעיל מאמצים לאתרו, כולל במישור המודיעיני וחיפושים שנעשו בשנים האחרונות ברמת הגולן לא הובילו לתוצאות.

נווט חיל האוויר הנעדר רון ארד נפל בשבי ארגון אמל השיעי בלבנון ב-16 באוקטובר בשנת 1986, ובחודש מאי 1988 הוא הוכרז כנעדר. בקיץ 2008 הודיע ארגון חיזבאללה לאו"ם במסגרת עסקה להחזרת השבויים שנחטפו על גבול לבנון, כי רון ארד מת ומקום קבורתו לא ידוע. צה"ל בחן עד היום גרסאות שונות לגבי מיקומו, קלטות ועדויות אך למרות זאת לא הושגה התקדמות שהביאה לאיתור מקום הימצאו. בשנת 2005 העבירו בצה"ל המלצה לראש הממשלה לאשר כי רון ארד איננו בין החיים, אך ועדה בראשות השופט אליהו וינוגרד קבעה כי אין כל סיבה לשנות את הערכת המצב ורון ארד מוגדר בין החיים.

הנעדרים הוותיקים ביותר הם נעדרי הקרב בסולטן יעקוב במהלך מבצע שלום הגליל. בליל 11-10 ביוני 1982, נכנס כוח שריון לאזור הבקעא בגזרת סולטן יעקוב שבלבנון. במהלך קרב מול הצבא הסורי, נהרגו למעלה מעשרה חיילי צה"ל ועשרות נפצעו. שני לוחמים נפלו בשבי, ושלושה לוחמים נותרו בזירת הקרב. כוח מגדוד טנקים, שפעל בשטח טופוגרפי נחות מול כוחות סורים וכוחות מחבלים, קיבל פקודה בשעת בוקר מוקדמת לצאת מהשטח, ולנוע דרומה במטרה לחבור לכוחות האחרים. מטנק אחד נעדר התותחן יהודה כץ, ומהטנק השני נעדרו הנהג זכריה באומל והטען-קשר צביקה פלדמן. ב-11 ביוני 1982, נכנסה הפסקת האש בלבנון וביום הזה הוכרזו השלושה כנעדרים.

צוותים לאיתור מידע

באכ"א מדגישים כי כיום יש 180 חללים שמקום קבורתם אינו נודע, ובצה"ל מפעילים מאמצים לאתרם. היחידה לאיתור נעדרים שפועלת באכ"א מפעילה צוותי חשיבה, מחקר ואיתור כדי לפענח את מקום הימצאם של החללים למרות השנים הארוכות שחלפו.

חלק מהפרשיות נפתרו לאחר פענוח של מסמכים שקבעו כי החללים נקברו במצרים או שחלקם נקבר בישראל ללא שם. חשוב לציין, כי בשב"כ, במוסד ובאמ"ן פועלים צוותי שבויים ונעדרים באופן תדיר לאתר מידע אודות הנעדרים, ובזמן אמת במשא ומתן לשחרורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully