וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאה שזיהתה את גופת חלבי: "המעגל נסגר"

קובי מנדל

11.10.2012 / 18:13

ד"ר נורית בובליל, הרופאה שמצאה התאמה ל-DNA של החייל הנעדר התרגשה כשגילתה כי תרמה לפענוח התעלומה. "חיים בצל בן משפחה נעדר הם קשים מאוד, מספק לראות תוצאות"

צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ד"ר נורית בובליל, מומחית לזיהוי DNA במכון לרפואה משפטית, אבו כביר, גילתה הבוקר (חמישי) כי יש התאמה בין דגימת ה-DNA שנלקחה משרידי הגופה שנמצאו ביער ליד דליית אל-כרמל, לבין ה-DNA של החייל הנעדר, מג'די חלבי. "זה היה מאוד מרגש, מאותם הרגעים שברמה האישית והמקצועית אתה מבין שהעבודה שלך מסייעת למשפחות הנעדרים בתקופות הקשות שעוברות עליהן", אמרה ד"ר בובליל. "אני יודעת שחיים בצל בן משפחה שנעדר הם חיים קשים של אי ודאות. זו זכות גדולה לעבוד במקום הזה ולראות תוצאות. המעגל נסגר".

היום הותר לפרסום כי גופתו של חלבי נמצאה סמוך למקום מגוריו. לפני כמה שבועות מצאו עובדים שעסקו בגיזום עבור הקרן הקיימת לישראל ביער הסמוך ליישוב את שרידי הגופה. מחצית מגופתו של חלבי נמצאה תלויה על חבל באזור נחל חיק. בעקבות מציאתה, הזעיק עובד קק"ל את המשטרה, והעצמות הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר. הבוקר התקבלו התוצאות הסופיות, לפיהן מדובר בגופתו של חלבי.

מציאת שרידי גופת החייל הנעדר מג'די חלבי, סיקור מיוחד:
אחרי 7 שנים: גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי נמצאה
תיעוד: מציאת גופת חלבי; ”שרדה השריפה בכרמל”
ראש אכ"א: "לא ברור אם חלבי נרצח או התאבד"

מציאת גופת החייל מג'די חלבי בנחל חיק ביער עוספייה, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
אזור מציאת שרידי הגופה של החייל מג'די חלבי, סמוך לדליית אל-כרמל/שלומי גבאי

ד"ר בובליל הסבירה כי הבחינה הראשונה שנערכה במכון לרפואה משפטית הייתה האם בכלל מדובר בשרידי אדם. לאחר מכן נערכה בדיקה ביולוגית, להפקת פרופיל גנטי מהשרידים. "הבדיקה שבוצעה היום קבעה סופית שאלה השרידים של מג'די חלבי", אמרה ד"ר בובליל, והוסיפה: "במהלך השנים בדקנו הרבה מאוד פעמים אם ישנה התאמה ל-DNA, ורק היום זה התגלה. יעילות הזיהוי נובעת מכך שבמכון יש היום מאגר המיועד לזיהוי אלמונים ונעדרים שהוקם בשנה שעברה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

ראש אכ"א: "התאמה של 100%"

חן קוגל, רופא מומחה במכון מד"ן לרפואה משפטית, הסביר כי "בדרך כלל עצמות מזוהות לפי דגימת DNA או על ידי זיהוי השיניים. במקרה זה, סביר שהעצמות זוהו ב-DNA. לוקחים את ממצאי הדגימה מהעצמות ומשווים למאגר הנעדרים". לדבריו, "יש כמה מדדים שמביאים לזיהוי ודאי. עצמות יכולות לשרוד תקופה מאוד ארוכה, של עשרות שנים, בסביבה פתוחה או בקבר". ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, אמרה היום לאחר שבישרה להוריו של חלבי על זיהוי שרידי הגופה כי "הבדיקה שבוצעה במכון לרפואה משפטית באבו כביר קבעה בוודאות של 100% כי דגימת הממצאים תואמת ל-DNA של מג'די חלבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully