וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של חלבי: "לא איבדנו תקווה אך זה גורלנו"

נזמי חלבי, ששכל לפני כשנה גם את בנו אדהם בתאונת דרכים, הודה לצה"ל ולמשטרה על מאמציהם לאיתור בנו הנעדר. בן דודו של החייל שגופתו נמצאה: "מאמין שהוא נרצח, לא התאבד"

צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

נזמי חלבי, אביו של החייל הנעדר מג'די חלבי, שגופתו התגלתה ביער סמוך למקום מגוריו, דליית אל-כרמל, אמר היום (חמישי) כי הוא ויתר בני המשפחה ציפו לבשורות טובות באשר לגורל בנו. "האמנו כל הזמן ולא איבדו תקווה ולו לרגע אחד", אמר האב וביקש להודות לצה"ל, המשטרה ואזרחי ישראל שנרתמו לעזרתם. "אנחנו אנשים מאמינים, זה הגורל שלנו. קיבלנו שתי מכות בתוך שנה אחת. אנחנו במצב קשה מאוד", הוסיף האב, שאיבד לפני כשנה את בנו, אדהם בן ה-21, בתאונת דרכים.

מציאת גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי, סיקור מיוחד:
אחרי 7 שנים: גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי נמצאה
ראש אכ"א: "לא ברור אם חלבי נרצח או התאבד"
מוצאי גופת חלבי: "עצמותיו שרדו את השריפה בכרמל"

נזמי חלבי אביו של מג'די חלבי, אוקטובר 2012. דרור עינב
"שתי מכות בשנה אחת". נזמי חלבי/דרור עינב

היום הותר לפרסום כי גופתו של חלבי נמצאה סמוך ליישוב מגוריו. לפני כמה שבועות מצאו עובדים שעסקו בגיזום עבור הקרן הקיימת לישראל ביער הסמוך ליישוב את שרידי הגופה. מחצית מגופתו של חלבי נמצאה תלויה על חבל באזור נחל חיק. בעקבות מציאתה, הזעיק עובד קק"ל את המשטרה, והעצמות הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר. הבוקר התקבלו התוצאות הסופיות, לפיהן מדובר בגופתו של חלבי.

"כל הזמן חשבנו שאולי תהיה קצת נחמה ונקבל את הבשורה שמג'די חוזר הביתה", הוסיף האב. "לצערי במקום זאת קיבלנו את הבשורה המרה. אנחנו בשלב זה לא מאשימים אף אחד רק מחר אחרי ההלוויה ננסה להבין את כל הפרטים. בינתיים אנחנו יודעים רק שהוא נמצא בכרמל, אבל אף אחד לא עדכן אותנו בפרטים נוספים".

האב סיפר כי יו"ר הכנסת וראש הממשלה התקשרו לנחם את המשפחה. "אנחנו מרגישים שכל עם ישראל איתנו. אני חייב להיות חזק כדי שהמשפחה לא תתרסק. אני מקווה שנמשיך את החיים שלנו".

וואסים חלבי, בן דודו של מג'די, אמר לוואלה! חדשות כי הבשורה הקשה על מציאת הגופה התקבלה במשפחה בעצב רב, כעס ותסכול. "הגופה נמצאה לפני שבועיים, היינו בטוחים שזו לא גופתו של מג'די. האמנו שהוא עדיין חי אך היום כל התקוות התנפצו. קשה לנו לעכל את הבשורה הקשה הזו, לא מצליחים לקלוט את החדשות", אמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"כיצד הגופה נמצאה כל כך קרוב לבית שלנו?"

לדבריו, המשפחה ממתינה לקבל תשובות מהרשויות על גורלו של חלבי. "אנחנו רוצים לדעת - כיצד הגופה נמצאה כל כך קרוב לבית שלנו? האם היא הייתה שם במשך כל השנים הללו או שהועברה לשם באחרונה. האם הוא התאבד או נרצח? בינתיים כלום לא ברור", הסביר. בן הדוד מאמין שחלבי לא התאבד אלא נרצח. "הרי אנחנו בני דודים, אני מכיר אותו. הוא היה בחור נורמטיבי, רגיל, ללא שום בעיות וללא מחשבות אובדניות. נפגשתי איתו הרבה באותה תקופה והוא התנהג רגיל לחלוטין. קשה לי להאמין שהוא נטל את חייו".

חלבי, יליד 1985, שירת בבית הספר הטכני של חיל האוויר, ובמהלך השירות הועבר לבסיס חיל חימוש ליד חיפה. ב-24 במאי 2005 הוא נעלם, בעת שהיה בחופשה מהצבא. ככל הנראה, הוא לבש בגדים אזרחיים בעת היעלמותו. משפחתו החלה בחיפושים, אולם צה"ל הכריז עליו כנעדר רק כעשרה ימים לאחר מכן - החלטה שגררה ביקורת בהמשך.
סגן השר איוב קרא (ליכוד), תושב דליית אל-כרמל, אמר בעקבות מציאת הגופה כי "אחת הבעיות הקשות בעיניי היא כיצד הגופה נתגלתה רק לאחר שבע וחצי שנים במרחק של כקילומטר וחצי מהכפר. הוקצו כל כך הרבה כוחות ומשאבים והוא נמצא לא רחוק מהבית, זאת אף על פי שרצו לחפש אחריו בסוריה ובכל העולם". ראש מועצת דליית אל-כרמל, כרמל נאסר א-דין, סיפר כי ליווה שנים רבות את בני משפחת חלבי. "אני מבין את הכמיהה להחזיר את הבן הביתה".

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, מסרה בצהריים למשפחת חלבי את ההודעה בדבר מציאת ההתאמה בין שרידי הגופה לחלבי. "הרמטכ"ל וצה"ל משתתפים בצער המשפחה, וההלוויה תערך מחר", אמרה ברביבאי לאחר שיצאה מבית המשפחה. היא התייחסה לשאלת נסיבות מותו של החייל, ואמרה כי "הנושא ימשיך להיחקר על ידי משטרת ישראל, בדגש על נסיבות מציאת הגופה ונסיבות המוות. לדברי ראש אכ"א, "הבדיקה שבוצעה במכון לרפואה משפטית באבו כביר קבעה בוודאות של 100% כי דגימת הממצאים תואמת ל-DNA של מג'די חלבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully